Efter cirka 1 år av irritation så har jag nu fått nog..
Det var så att jag byggde en ny dator från grunden och allt fungerade verkligen PRIMA utan några lag-spikes eller dylikt, sen fick jag mig den "skarpa idén" att byta till mitt gamla chassi igen. Det började i princip direkt när jag började använda datorn med det gamla chassit som jag märkte att ljudet ibland "hackade till" typ sprakade till och samtidigt så kunde det lagga på skärmen och det spelar ingen roll direkt om jag är i spel eller på t.ex youtube.
Bytte då tillbaka till det "nyaste" chassit för jag hade nämligen haft riktigt många spöken i den gamla datorn så jag tänkte att det kan nog f*n vara något fel på det gamla chassit, det har bland annat ett par trasiga usb portar så jag tänkte att det kanske blir någon sorts kortslutning eller liknande.
Nu så hade jag äntligen byggt tillbaka datorn till sitt vanliga jag i det nya chassit (som funkade felfritt innan chassi bytet) och nu så är det samma problem även i detta chassit, jag har väl misstankar att jag kan ha skadat något i chassi bytet men jag vet inte ens vart jag ska börja felsöka om jag ska vara ärlig. Symptomen är ju just att ljudet kan spraka till och att spel/videos/datorn kan lagga till lite snabbt ibland.. Väldigt irriterande när man sitter och spelar så mitt spelsug har ju börjat försvinna helt..
All hjälp och alla tips uppskattas enormt! Är inte jätte taggad på att lägga 20.000:- på att köpa allt nytt igen riktigt än.
Mvh Pontus.