Permalänk

Nybörjar fråga om custom loop

Tjenare allihop!

Jag har ett par frågor kring det här med vattenkylning

1. Vad ska man skölja raden med innan användning ?
2. Spelar ordning av komponenter någon roll, och spelar placering av pumpen roll på samma sätt som med aio ?

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Skölj med kylvätska, tanken är att det eventuellt ligger skräp kvar från tillverkningen. Numer säger jag att det inte är något större problem, men skadar ju inte att spola igenom snabbt för säkerhetsskull.

Det är en sluten loop, så har ingen jättebetydelse i vilken ordning du sätter prylarna i. Pumpen är bra att ha så långt ner som möjligt, ska i alla fall inte sitta högst av komponenterna.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Samsung Sverige

Du vill ha något surt som du häller i radsen. Exempelvis koncentrerad citronsaft tillsammans med lite vatten. Plugga radiatorerna och skaka dom som om att du är på en metallica spelning. Skölj sedan ur dom med destilerat vatten. Finns på biltema för 10kr /liter

Nej ordningen spelar ingen större roll på det stora hela. Pumpen vill du ha efter reservoaren OM dom är separata. Sitter pump och reservoar ihop så är det bara att köra på och ha pumpen vart du vill i ordningen av loopen.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

En till frågasom man kom på, vart är det bäst att sätta en drain port sett till loopen?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Greywiind:

En till frågasom man kom på, vart är det bäst att sätta en drain port sett till loopen?

Så långt ner som möjligt Många sätter sin drainport på en extra anslutning i reservoaren

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung