MS Flight Simulator: Steam eller microsoft store version?

Permalänk
Medlem

MS Flight Simulator: Steam eller microsoft store version?

Hej gott folk,

Funderar på att köpa Microsoft Flight Simulator (det nya) och vet att detta kräver ett xbox/microsoft konto. Dock undrar jag vilken version som är bäst, steam eller microsoft store?

Om jag köper spelet på steam kan nyckeln aktiveras på mitt xbox live konto och vice versa - kan en xbox live nyckel användas på Steam? Hur fungerar det riktigt?

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte via Steam, och rätt säker på att jag var tvungen att logga in på mitt MS konto ändå. Osäker om spellicensen är kopplad dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Jag köpte via Steam, och rätt säker på att jag var tvungen att logga in på mitt MS konto ändå. Osäker om spellicensen är kopplad dock.

Kan du göra mig en tjänst? Stäng av Steam, logga sedan in på xbox live och se om du kan köra MSFS därifrån?

Permalänk
Medlem

Köpte från Microsoft Store och en nackdel är att det är en väldigt "komplicerad" mappstruktur med alias, junctions, dolda mappar man inte kommer in by default o.s.v. Det blir väldigt rörigt när man ska editera konfigfiler, skippa introt, installera DLC o.s.v. speciellt om man inte vill ha det på C-disken.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Navicula:

Kan du göra mig en tjänst? Stäng av Steam, logga sedan in på xbox live och se om du kan köra MSFS därifrån?

Nej jag har det inte som köpt i min microsoft store (när jag öppnar xbox appen på PC).

Hade ändå rekommenderat Steam. Xbox appen verkar helt värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Köpte från Microsoft Store och en nackdel är att det är en väldigt "komplicerad" mappstruktur med alias, junctions, dolda mappar man inte kommer in by default o.s.v. Det blir väldigt rörigt när man ska editera konfigfiler, skippa introt, installera DLC o.s.v. speciellt om man inte vill ha det på C-disken.

Skrivet av anon334363:

Nej jag har det inte som köpt i min microsoft store (när jag öppnar xbox appen på PC). Hade ändå rekommenderat Steam. Xbox appen verkar helt värdelös.

Oj tack för tipsen! Verkar som att Steam har fler fördelar då jag installerar spel på sekundär SSD.

Permalänk
Medlem

Fördelen med att köpa från Microsoft är om jag kommer ihåg rätt att man kan köra på Xbox också, licensen via Steam fungerar inte så. (har ingen xbox så köpte via steam)

Visa signatur

Amd o Apple