Fractal Design Define 7 nedersta PCI-E slotten oavnvändbar om du måste ansluta något

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define 7 nedersta PCI-E slotten oavnvändbar om du måste ansluta något

Hade tänkt koppla in ett nätverkskort i den nedersta PCI-E platsen på mitt moderkort i mitt Fractal Design Define 7 Compact chassi.

Allt går smidigt tills att jag ska ansluta nätverkskabeln och märker då liknande som följande bilder.

https://imgur.com/a/qDLLSO3

Har dessutom ingen annan ledig plats som inte är allför nära grafikkortets fläktar eller som det täcker med sin nästan 3 slot stora monsterkylare.

Känns verkligen som en stor miss av Fractal. Förstår inte hur detta kan ha gått igenom tester av chassit före släpp.

Funderar på att byta chassi även fast jag gillar allt annat med det väldigt mycket...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Hade tänkt koppla in ett nätverkskort i den nedersta PCI-E platsen på mitt moderkort i mitt Fractal Design Define 7 Compact chassi.

Allt går smidigt tills att jag ska ansluta nätverkskabeln och märker då liknande som följande bilder.

https://imgur.com/a/qDLLSO3

Har dessutom ingen annan ledig plats som inte är allför nära grafikkortets fläktar eller som det täcker med sin nästan 3 slot stora monsterkylare.

Känns verkligen som en stor miss av Fractal. Förstår inte hur detta kan ha gått igenom tester av chassit före släpp.

Funderar på att byta chassi även fast jag gillar allt annat med det väldigt mycket...

Ser ut att vara en enorm glipa jämfört plåten intill, de borde sitta kant i kant med varandra hela vägen.

Sitter dessa verkligen rätt (förmodar "nej")?
Kvarstår problemet om de monteras så att de sitter dikt an hela vägen?

(Skruvhålen i plåtarna är ju öppna åt ett håll, vilket gör det möjligt att montera konstigt. Skruven ska sitta längst in.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ser ut att vara en enorm glipa jämfört plåten intill, de borde sitta kant i kant med varandra hela vägen.

Sitter dessa verkligen rätt (förmodar "nej")?
Kvarstår problemet om de monteras så att de sitter dikt an hela vägen?

(Skruvhålen i plåtarna är ju öppna åt ett håll, vilket gör det möjligt att montera konstigt. Skruven ska sitta längst in.)

Är så på alla kort jag satt in. Vanligtvis är det stag mellan varje kortplats men fractal har tagit bort dessa på senare modeller.

På min andra dator har jag också ett nätverkskort i den nedersta platsen och där är det inga som helst problem samt man ser stagen mellan varje plats som alltid funnits tidigare.

Bilder: https://imgur.com/a/s1jm9QP

Precis på håret att det går att få in nätverkskabeln om man tar bort brytskyddet på en barebone kontakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM