Hej på er,
Osäker om jag valt rätt forum men det kändes mest rimligt att lägga det här.
Går det, med inte allt för stora medel, att skapa ett script eller ett program som när jag klickar/använder det skapar en mappstruktur med vissa förvalda filer i denna mappstruktur?
I dagsläget så har jag en "mall" mapp som jag kopierar och klistrar in och sedan manuellt lägger till projektnummer på. Problemet är att många av filerna som ligger i dessa undermappar måste justeras med rätt projektnummer och liknande. Filerna som ligger i dessa undermappar är oftast ms-word, som efter justering konverteras till pdf.
Exempel på Mappstrukturen
Huvudmapp *Projektnummer*
-1. Ekonomi
--1.1. Anbud
--1.2. Kalkyl
-2. Inköp
--2.1. Orderbekräftelse
-3. Egenkontroller
--3.1. Egenkontroll (Word)
Går det att hämta projektnummret från "huvudmappen" och automatiskt lägga till den i en befintlig cell i excel/word?
Jag vill helt enkelt, klicka på en ikon -> få en promt där jag skriver in mitt nya projektnummer och vips så är min mappstruktur skapad med mina word/excel filer ifyllda.