Returnera amazon-vara som blivit prissänkt.

Permalänk
Medlem

Returnera amazon-vara som blivit prissänkt.

Jag beställde en vara på amazon.se. Varan fraktas till ombud och när jag ska hämta ut den ser jag att en prissänkning om ca 15% har gjorts. Jag misstänker att amazon inte återbetalar mellanskillnaden utan att den behöver återlämnas och beställas på nytt? Som jag förstår ska/måste jag hämta ut varan för sedan skicka tillbaka den, snarare än att bara låta den gå i retur - annars kan jag bli skyldig för frakten? Någon som har erfarenhet av amazon i det avseendet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par högtalarstativ därifrån och frågade supporten hur jag bör göra.
De föreslog att jag skulle skippa att hämta ut paketet och neka hemleveransen.
Jag gjorde det och det kom 1-2 påminnelsen från postombud och därefter så skickades den tillbaka:

Men jag rekommenderar att du pratar med deras kundtjänst. Mycket bra och snabba på att hjälpa till. Kanske de kan lösa mellanskillnaden helt enkelt? Annars så guidar de dig för bästa resultat.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1660949-kopte-en-dator...

Skapades 6h innan din och har typ samma frågeställning. Finns en del svar där även gällande Amazon.

Men rent generellt... Fråga företaget som kan ge ett svar istället för ett forum som bara kan gissa?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag beställde ett par högtalarstativ därifrån och frågade supporten hur jag bör göra.
De föreslog att jag skulle skippa att hämta ut paketet och neka hemleveransen.
Jag gjorde det och det kom 1-2 påminnelsen från postombud och därefter så skickades den tillbaka:

Men jag rekommenderar att du pratar med deras kundtjänst. Mycket bra och snabba på att hjälpa till. Kanske de kan lösa mellanskillnaden helt enkelt? Annars så guidar de dig för bästa resultat.

Pratade/eller mailade? Jag har problem att hitta ett svenskt amazonnummer att ringa.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Pratade/eller mailade? Jag har problem att hitta ett svenskt amazonnummer att ringa.
Mvh

Hittade funktionen att bli uppringd av amazon.

Jag blev ombedd av support att ej hämta ut produkten hos ombudet. Den går tillbaka till amazon konsekvensfritt och full återbetalning utfärdas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Hittade funktionen att bli uppringd av amazon.

Jag blev ombedd av support att ej hämta ut produkten hos ombudet. Den går tillbaka till amazon konsekvensfritt och full återbetalning utfärdas.

Chattade faktiskt med de. Snabbast och smidigast