Coop för 3-åring?

Permalänk
Medlem

Coop för 3-åring?

Tjena.

En vän vill spela lite spel med sin 3-åring. Jag har själv ingen koll på detta. Har ni något förslag?`

Tack! / h

Permalänk
Medlem

Lego-spelen kanske kan vara nåt?
Mario kart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Lego-spelen kanske kan vara nåt?
Mario kart?

Det är synd att Mario kart double dash inte finns tillgängligt att köpa via eshop eller liknande, då det var det ultimata coop-spelet för barn/gamlingar Den som har lite vana kör, och den som var ny fick kasta bananskalen

Jag och en polare körde det själv med ett par 80-åringar(hennes farföräldrar) som aldrig tidigare spelat tv-spel, och det var en rätt fantastisk upplevelse!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

LEGO - Star Wars: Complete Saga

Jag och sonen har spelat det av och till sedan han var 2 fram till nu, bästa med marginal!

Jag har inte testat nya varianten från i år

Fördelen med just det spelet är att det inte är så komplicerat, varje knapp gör bara en sak

Permalänk
Medlem

Farming Simulator 22.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ostbullen:

Det är synd att Mario kart double dash inte finns tillgängligt att köpa via eshop eller liknande, då det var det ultimata coop-spelet för barn/gamlingar Den som har lite vana kör, och den som var ny fick kasta bananskalen

Jag och en polare körde det själv med ett par 80-åringar(hennes farföräldrar) som aldrig tidigare spelat tv-spel, och det var en rätt fantastisk upplevelse!

Verkligen ett kul spel! Man får väl försöka leta upp en begagnad GameCube – chansen borde vara stor att MKDD medföljer – eller skaffa Nintendos eminenta adapter så att man kan ansluta GCN-kontroller till en dator. GameCube-spel kan faktiskt se rätt snygga ut i 4K!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Även nyaste mario kart, finns assistans så mindre problem kan köra utan problem.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Lego-spelen! Jag började spela Lego Marvel Super Heroes med sonen när han var 2,5 år, sen blev det 2:an och Lego City på det. Mycket kvalitetstid tillsammans med de spelen. En hel del problemlösning också på en bra nivå för de små.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Tjena.

En vän vill spela lite spel med sin 3-åring. Jag har själv ingen koll på detta. Har ni något förslag?`

Tack! / h

Beror väl lite på vilken plattform som är tänkt och vad barnet ifråga gillar (kille/tjej)?

Köpte PAW Patrol till Xbox vilket funkar från tidig ålder och verkar gillas av dom flesta barn. Kör med Xbox Co-pilot-funktionen med den minsta (två controllers styr samma spelare) vilket gör att hon upplever att det inte tar emot så mycket när hon inte klarar ett moment själv.

Undvik första spelet, PAW Patrol: On a roll som inte är på svenska och är 2D-plattformsspel. De efterföljande två spelen är på svenska och med 3D-världar.

Permalänk
Medlem

Min bror har kört igenom de gamla Mullemeck (bilar, båtar samt flyg) rätt nyligen med sin 3-4 åring i knät och tyckte de fungerade bra. Men de kanske inte håller om man inte spelade de spelen själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Verkligen ett kul spel! Man får väl försöka leta upp en begagnad GameCube – chansen borde vara stor att MKDD medföljer – eller skaffa Nintendos eminenta adapter så att man kan ansluta GCN-kontroller till en dator. GameCube-spel kan faktiskt se rätt snygga ut i 4K!

Wii är annars bakåtkompatibel med GC, och kan köpas för några hundringar idag Den är också synnerligen enkel att softmodda, så man slipper klabba med skivor. Ytterligare en fördel är att de flesta spel går att köra i 480p över komponent, vilket av skäl jag inte orkar börja utveckla här i princip kan anses vara omöjligt på en europeisk GC. Det enda egentliga problemet jag kan se är att den inte har HDMI, en svaghet som förvisso delas med GC.

Det går att köra GC-spel på hackad Wii U om HDMI är ett måste, men då börjar det bli bökigt. Kanske bättre/enklare med emulator på lämplig plattform isf.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Wii är annars bakåtkompatibel med GC, och kan köpas för några hundringar idag Den är också synnerligen enkel att softmodda, så man slipper klabba med skivor. Ytterligare en fördel är att de flesta spel går att köra i 480p över komponent, vilket av skäl jag inte orkar börja utveckla här i princip kan anses vara omöjligt på en europeisk GC. Det enda egentliga problemet jag kan se är att den inte har HDMI, en svaghet som förvisso delas med GC.

Det går att köra GC-spel på hackad Wii U om HDMI är ett måste, men då börjar det bli bökigt. Kanske bättre/enklare med emulator på lämplig plattform isf.

Alla vanliga Wii stödjer inte gamecube de tog bort stödet efter några år.
Tror inte heller Wii mini har stöd den har ju inte ens nätverk.
Så ska man köpa en Wii för gamecube spel bör man be om serienummer först.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Leka fysiskt med leksaker tillsammans?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Vangen:

Något säger mig att det ena inte utesluter det andra. Så har jag gjort med mina 3 genom åren iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Det vet alla att man kan göra på lätt sätt. Hitta Co-op för 3 åringar är inte fullt lika lätt.

Som du eventuellt vet, så är spel också ett enkelt sätt att bygga band, umgås, skapa minnen och skratta tillsammans.

Permalänk
Medlem

Ni som kör legospelen, spelar era barn med handkontroll eller tangentbord?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alla vanliga Wii stödjer inte gamecube de tog bort stödet efter några år.
Tror inte heller Wii mini har stöd den har ju inte ens nätverk.
Så ska man köpa en Wii för gamecube spel bör man be om serienummer först.

Åhå, där ser man, hade för mig att det bara gällde Wii Mini.

Går det inte ens med Nintendont?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zmt:

Ni som kör legospelen, spelar era barn med handkontroll eller tangentbord?

Vi kör handkontroll på switch. Jag har låtit min lillkille testa att spela både med tangentbord och handkontroll på annat spel på PC

Handkontroll gick vinnande utan tvekan, lättare att lära sig och mer lämpad för små händer. (särskilt switch när den är delad i 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vi kör handkontroll på switch. Jag har låtit min lillkille testa att spela både med tangentbord och handkontroll på annat spel på PC

Handkontroll gick vinnande utan tvekan, lättare att lära sig och mer lämpad för små händer. (särskilt switch när den är delad i 2)

Tänker att handkontrollen är bättre men sonen har lite kämpigt med en xbox kontroller. Men det är väl träningen det också.

Tänkte passa på att köpa några lego spel på rea nu på steam.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Du behöver joina podden speljuntans discord dom har ett kanal som heter föräldrar-flottiljen där det diskuteras just bara spel för barn tillsammans med föräldrarna.

Bifogar länk till kanalen

https://discord.gg/vhWsZSbB2c

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

Kan definitivt hålla med och tipsa om Mulle Meck 👍
Plus i kanten att det är Lennart Jäkhel som gör rösten 😁
BTW, trodde först tråden handlade om matkedjan Coop, innan det klickade till 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Skrivet av Zmt:

Tänker att handkontrollen är bättre men sonen har lite kämpigt med en xbox kontroller. Men det är väl träningen det också.

Tänkte passa på att köpa några lego spel på rea nu på steam.

Denna har jag kört med ett bra tag nu:
https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...

Funkar fint för min unge, började innan tre i alla fall

Billig att ersätta när den tappas också

Permalänk
Medlem

Tack för svaren alla. Ska vidarebefodra detta. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Åhå, där ser man, hade för mig att det bara gällde Wii Mini.

Här har du lite info om du var nyfiken.

Citat:

Går det inte ens med Nintendont?

Jag är inte helt 100% för jag har aldrig sett en WII utan GC stöd IRL. Men jag tror inte de konsolerna har portarna för GC handkontroll samt minneskort. Min Konsol har 4 portar för kontroller och 2 för minne på ena långsidan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Tack för svaren alla. Ska vidarebefodra detta. Tack.

COOP på endast en maskin, där vetegudan om Farming Simulator fungerar. Det finns iaf möjligheten att köra crossplay mellan konsol och dator t ex. Eller lira med varann över nätet mellan två burkar.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Här har du lite info om du var nyfiken.

Jag är inte helt 100% för jag har aldrig sett en WII utan GC stöd IRL. Men jag tror inte de konsolerna har portarna för GC handkontroll samt minneskort. Min Konsol har 4 portar för kontroller och 2 för minne på ena långsidan.

är ganska säker på att alla de stående frontmatade varianterna vit/svart (även den röda mario (tror de va mario iaf)special editionen) har stöd

wii mini har inte GC stöd eller gc portarna för kontroll eller minneskort däremot.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är ganska säker på att alla de stående frontmatade varianterna vit/svart (även den röda mario (tror de va mario iaf)special editionen) har stöd

wii mini har inte GC stöd eller gc portarna för kontroll eller minneskort däremot.

Man ska kunna se om man har en Wii med GC stöd eller ej genom att kolla på Wii loggan och text. Är den korrekt när konsolen står upp stödjer den GC. Är den korrekt när konsolen ligger på sidan är konsolen utan stöd.

Men detta är bara något jag snappat upp när jag läst lite på forum under åren så någon med en wii av varianten på mitten i bild får gärna bekräfta eller rätta mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man ska kunna se om man har en Wii med GC stöd eller ej genom att kolla på Wii loggan och text. Är den korrekt när konsolen står upp stödjer den GC. Är den korrekt när konsolen ligger på sidan är konsolen utan stöd.

https://i.imgur.com/d6IDp.jpeg

Men detta är bara något jag snappat upp när jag läst lite på forum under åren så någon med en wii av varianten på mitten i bild får gärna bekräfta eller rätta mig.

hade ingen aning om att det fanns en version mellan og wii och mini som såg nästan identisk ut som og...

min enhet är från 2008 ish eller nå sånt och syrrans är en röd special edition nånting köpt nånstans runt 2010-2011.
bägge är av varianterna med GC stöd.

säker på att mittenversionen inte är någon regionspecifik specialvariant?

edit:
googlade lite
den i mitten verkar vara "Family Edition" och släptes i europa/US i slutet av 2011 ersattes av wii mini 2012 och slutade säljas 2013 ihop med og wii

så lär inte finnas många på marknaden kan man tycka.

verkar finnas några till salu på tradera.
t.ex.
https://www.tradera.com/item/302515/536330865/nintendo-wii-me...-

loggan åt fel håll inget ställ och GC luckan ser inte ut att vara delad i 2 delar som på og wii så högst troligt en av dessa modeller. RVL-101 ser de ut att stå på klisterlappen tror og heter RVL-001 iaf min gör det och alla oavsett färg med gc portarna på bild jag hittat på tradera har haft det modellnamnet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Lego Star Wars The Force Awakens
Lego Star Wars The Skywalker Saga
Lego Avengers
Lego Marvel Super Heroes 1

Den förstnämnda är bäst.

Mina söner på 3 och 10 kan inte sluta spela. Dom spelar på dator med PS4 handkontroller.