Samla alla digitala köp av spel på ett ställe?

Permalänk
Medlem

Samla alla digitala köp av spel på ett ställe?

Hej!

Efter att det bjuds på spel hit och dit, man köper ibland, jag gick med Amazon Prime som också ger ut spel fast hej vilt på olika plattformar, så börjar det digitala arkivet av spel att växa. Problemet är att jag spelar relativt lite, så jag spelar aldrig spelen när jag väl får tag i dem. Sedan glömmer jag av vilka jag har och på vilken plattform när jag väl ska spela... Har säkert 15 olika plattformar redan och de verkar inte bli färre.

Hur samlar ni ihop era spelbibliotek som ligger utspritt på mängder av plattformar?

Finns det någon smart tjänst eller en sida man kan lägga in på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Hej!

Efter att det bjuds på spel hit och dit, man köper ibland, jag gick med Amazon Prime som också ger ut spel fast hej vilt på olika plattformar, så börjar det digitala arkivet av spel att växa. Problemet är att jag spelar relativt lite, så jag spelar aldrig spelen när jag väl får tag i dem. Sedan glömmer jag av vilka jag har och på vilken plattform när jag väl ska spela... Har säkert 15 olika plattformar redan och de verkar inte bli färre.

Hur samlar ni ihop era spelbibliotek som ligger utspritt på mängder av plattformar?

Finns det någon smart tjänst eller en sida man kan lägga in på?

https://www.gogalaxy.com/en/
https://playnite.link/

Permalänk
Medlem

Jag kör GOG som nämnt ovan. Playnite funkar bättre om man skall styra i biblioteket med en spelkontroll, t.ex. om du har kabel till TVn.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tack! Provar GOG Galaxy just nu. Funkar hyfsat med kopplingarna men saknar några som jag har, dock inga viktiga.

Skrivet av frong:

Jag kör GOG som nämnt ovan. Playnite funkar bättre om man skall styra i biblioteket med en spelkontroll, t.ex. om du har kabel till TVn.

Ok, tack för tips!