Microsoft pausar Windows 11-uppdatering med prestandaproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Verkar strula oftare för Win 11 än 10:an prestandaproblem.

Är nog svårt att hitta ett OS som bitvis strulat mer än 10:an. Det finns ett par ökända feature releases (exempelvis 1809) av Windows 10 som blev fixade långt senare. 1809 blev exempelvis inte bra förrän 1909 släpptes.

Stora skillnaden mellan Windows 10 och Windows 11 är att Microsoft numera endast släpper en version (feature release) per år, så det är inte lika lätt att hoppa över ett par versioner längre.

Själv har jag inte något direkt emot Windows 11 sett ut prestandasynpunkt, utan det har rullat på här precis lika fint som Windows 10 för mig. Mitt enda motstånd just nu är att Windows 10 LTSC fungerar alldeles utmärkt för mig och har längre support än Windows 11 i dagsläget.

Kommer inte köra 11:an förrän LTSC finns tillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Verkar strula oftare för Win 11 än 10:an prestandaproblem.

Var ju endel problem med 10:an också.. men 11 är nyare, så har säkert intoducerat nya problem
Känns som större uppdateringar 1 gång per år eller mera sällan och bättre testade..
skulle vara något att implementera för microsoft

Permalänk
Medlem

Stuttering ja.. men vissa lägen hade man det innan..

Dock har jag märkt av att av och till så krachar typ ngn del av windows eller grafikdrivern och dumpar ut mig ut Path of Exile samt att inget ljud funkar efteråt.

Permalänk
Medlem

Höll på att bli galen över det här problemet och såg nu att det är Microsoft som klantat sig.. Som vanligt. Skönt att veta att det är mitt OS det är fel på, har haft automatiska uppdateringar igång så man får väl skylla sig själv. Omöjligt att uppdatera drivrutiner, "legacy" grafikkort tyvärr. Blir väl bara att bita i det sura äpplet och köra vidare.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11