Permalänk

Installera wow på steamdeck

Hej alla sweclockare. Beställde en steam deck med syftet att spela wow på när jag är på resande fot. Jag försökte sätta mig med rad olika youtube videos där dom förklarar genom lägga till spel i steam genom klicka genom 17 olika mappar på 17 olika ställen etc. Kalla mig dum men hänger inte med alls. Någon som gjort detta på enklare sätt som gärna vill förklara hur de funkar? De är 22 snart 23 borde inte vara så komplicerat att installera ett spel kan man tycka

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Moderator
Forumledare

@martincool: Om du ska köra det med steamOs installerat så kan det nog bli lite meck.
Alternativet är att installera windows och köra det som på en vanlig windowsdator

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@martincool: Om du ska köra det med steamos installerat så kan det nog bli lite meck.
Alternativet är att installera windows och köra det som på en vanlig windowsdator

Okej och då funkar de som på en vanlig pc ? Tappar man funktioner då tex touch etc ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av martincool:

Okej och då funkar de som på en vanlig pc ? Tappar man funktioner då tex touch etc ?

Det vågar jag inte svara på, men har fått uppfattningen av att det fungerar mycket bättre nu än förr iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Det vågar jag inte svara på, men har fått uppfattningen av att det fungerar mycket bättre nu än förr iaf

Okej blir att undersöka

Visa signatur