Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

Finns det RGBW-slingor till datorer?

Hej,

Jag har ett svartvitt bygge och börjar äntligen bli såpass klar att det är dags att ljussätta. Efter att ha gått på tre nitlotter med produkter för datorer vars informationsblad (och supporten) sagt har indikerat att de har dedikerade vita LEDs och verkligheten sagt annorlunda så ger jag officiellt upp. Vill inte spendera mer tid på att köpa och sen direkt skicka tillbaka skiten för att supporten hittat på saker, vill bara ha vita LEDs, liksom..

Har kollat runt lite på vad som finns utanför datorvärlden, men känner att jag nog vill börja kolla om det finns något inom datorvärlden innan jag börjar göra alltför mycket research.

Permalänk
Medlem

Svaret på frågan är nej, det finns inte RGBW-slingor till datorer. Det man behöver göra är att fulhacka, så det ska jag försöka göra. Har köpt en slinga samt en Deepcool converter. Ska koppla 12v från moderkortet till den och sen slingan till den. Eftersom slingan har 5 pins och kräver 5v och moderkortets header för rgb är 12v så varken kan eller bör jag koppla slingan direkt till den.

Inget har kommit än, men återkommer!