Är Android-mobiler Döende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarglowOne:

Nej jag har en baha 5 eftersom mitt öra inte fungerar alls längre, min är ansluten direkt i skallbenet med en skruv.

Ah.

Ja då förstår jag. Jag som missförstod först, ber om ursäkt.

Men jag tror att jag såg Baha 6 på listan med android-kompatibilitet när jag skulle kolla ett par telefonmodeller åt min mor senast (cochlear lägger ju allt på samma lista) så jag hoppas att du får en uppgradering och ökad frihet om/när det behövs.

Inte för att det är något fel med Apple utan för att jag önskar alla så stor frihet som möjligt i deras val av utrustning och aktiviteter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Satt på bussen i ett säte riktat bakåt så hade översikt över hela bussen och en hel skolklass elever gick på som såg ut som åk 9'or. Säkert hälften av dem började fippla med sina mobiler under resan och det som slog mig då var att i stort sett varenda elev hade en iPhone av nått slag. Detta chockade mig lite faktiskt men fick mig också undra över hur det blev så? Apples mobiler har ju alltid dominerat i Sverige men så här pass extremt har jag inte sett det förr och med tanke på att dessa är ungdomar som anlägger sina vanor för framtiden så fick det mig att undra över om Apple med sina iPhones kommer ta över helt och Android inte kommer vara "a thing" i framtiden? Vad tror ni om detta? Varför tror ni att Apple blivit så dominant hos ungdomarna? Det var ju ett tag under några år då det svängde åt andra hållet (2016-2018) men sen svängde det tillbaka och det rejält vad jag förstått.

Ni som kör med iPhones de senaste åren varför gör ni det? Skulle ni kunna tänka er ett byte? Om inte varför då? Vad tror ni om framtiden för Android? Har nån mer än jag gjort liknande observationer hos de unga?

Kommer väl alltid finnas en viss procent av mobilparken som är android.
Men märker helt klart att många barn som växer upp nu vill ha iphones.
De har stenkoll hur de olika modellerna ser ut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"