Ghostery i Firefox - Kan inte scrolla på alla sidor

Permalänk
Medlem

Ghostery i Firefox - Kan inte scrolla på alla sidor

Problem
När jag är inne på vissa hemsidor, exempelvis mobil.se, kan jag inte alltid scrolla. När jag provade nu senast gick det att pausa Ghostery, ladda om sidan, aktivera Ghostery igen och sedan funkar sidan. Är det någon mer som har samma problem?

Mjukvara
Windows 11
Firefox (problemet har hängt med ett antal versioner)
Ghostery (problemet har hängt med ett antal versioner)
Därtill är Adblock Plus och Private Purple installerat i Firefox men jag kan inte se att de har någon roll i detta...

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Problem
När jag är inne på vissa hemsidor, exempelvis mobil.se, kan jag inte alltid scrolla. När jag provade nu senast gick det att pausa Ghostery, ladda om sidan, aktivera Ghostery igen och sedan funkar sidan. Är det någon mer som har samma problem?

Mjukvara
Windows 11
Firefox (problemet har hängt med ett antal versioner)
Ghostery (problemet har hängt med ett antal versioner)
Därtill är Adblock Plus och Private Purple installerat i Firefox men jag kan inte se att de har någon roll i detta...

Jag använder nu inte Ghostery, men jag har noterat att det händer några enstaka gånger att jag inte kan scrolla på vissa sidor med Firefox. Det var nu länge sen, men vill minnas att det inte hjälpte att stänga av uBlock. Testade nu mot mobil.se men hade inga problem.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

När det händer mig så brukar det ofast vara en "cookies pop up" som blockerar scrollen. Använder dock inte Ghostery, men i uBlock så avaktiverar jag "Coscmetic filtering" på den aktuella sidan för att få fram scrollen.

Permalänk
Medlem

För min del så upplevde jag samma problem när jag använde en "I don't care about cookies"-plugin.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag använder nu inte Ghostery, men jag har noterat att det händer några enstaka gånger att jag inte kan scrolla på vissa sidor med Firefox. Det var nu länge sen, men vill minnas att det inte hjälpte att stänga av uBlock. Testade nu mot mobil.se men hade inga problem.

Skrivet av patch:

När det händer mig så brukar det ofast vara en "cookies pop up" som blockerar scrollen. Använder dock inte Ghostery, men i uBlock så avaktiverar jag "Coscmetic filtering" på den aktuella sidan för att få fram scrollen.

Skrivet av Dreijer:

För min del så upplevde jag samma problem när jag använde en "I don't care about cookies"-plugin.

Tack för svar, alla. Då är det väl förmodligen någon cookie som blockeras, men det är svårt att lista ut vilken...

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?