Permalänk
Medlem

Får ej ström till nytt databygge..

Har plockat ihop ett nytt bygge men får ingen ström alls .. ingenting lyser .. har dubbelt kollat så allt sitter rätt.. får ström till bildskärm.. ända jag kunde se att distanserna som var förmonterade i chassit till moderkortet .. 2 av dem ser anorlunda ut .. den sticker upp lite mer och dem sitter i mitten högst upp och i mitten av allt .. kan det ha något med det att göra ?

Vill tillägga att alla har gängor

Permalänk
Medlem

Möjligt att det kan ha blivit kortslutning.
Skulle prova ta ur allt ur chassit och testa starta upp vid sidan av.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av epco:

Har plockat ihop ett nytt bygge men får ingen ström alls .. ingenting lyser .. har dubbelt kollat så allt sitter rätt.. får ström till bildskärm.. ända jag kunde se att distanserna som var förmonterade i chassit till moderkortet .. 2 av dem ser anorlunda ut .. den sticker upp lite mer och dem sitter i mitten högst upp och i mitten av allt .. kan det ha något med det att göra ?

Vill tillägga att alla har gängor

https://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-da...

Du utelämnar väldigt mycket vital information. Svårt att hjälpa till utan att det ska bli en massa frågor fram och tillbaka innan felet faktiskt kan bemötas.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ta några kort och visa oss hur det ser ut så kan vi nog hjälpa dig lite närmre.
Kolla också att strömbrytaren på nätagget inte är inställd på 0.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Problemet löst !

Lämnade en datorn till en data gubbe.. hann hitta inte felet heller .. han hade någon adapter så han kunde se att mitt nätaggregat fick ström. Så den funka.. han kolllade alla kablar osv såg inga fel.. förutom att jag kopplat min Amd 7600 i 8 pin och ville prova att köra in dom 4 extra pinen.. hade ej med mig dom så åkte hem för att hämta dem .. när jag kommer tillbaka så skrattar han och säger att vi båda har försökt att starta datorn på reset knappen.. den ser verkligen ut som en start knapp och han med försökte flera gånger på den knappen.. men det visade sig att det var en dold knapp längst fram på chassit som var start knappen..:

Med det sagt ville jag bara säga att jag är dum i huvudet och önskar er en trevlig helg .. och tack för ni tog er tid.