Logitech utforskar nya format med G Pro X 60

Permalänk
Medlem

Iofs, ett alternativ jag kört tidigare är att ha två tangentbord jag bytt mellan. I dagsläget kör jag mitt gamla Filco Majestouch med bruna brytare men också ett Asus Rog Falchion med bruna brytare trådlöst från reclinern vilket fungerar väldigt fint.

Byta efter behov är ju en lösning med förstås, speciellt när dagens tangentbord kör USB-C direkt in i tangentbordet. Rätt tangentbord för rätt uppgift.

Nu är jag inte den mest extrema tangentbords fantasten men har säkert 5-10 mekaniska tangentbord.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Wooting är billigare, lustigt nog. Men folk köper för märkets skull ändå skulle jag anta, vad är charmen många ser med Logitech?

Hur får du det billigare?
På wooting's hemsida med nordic caps och extrapris just nu, så hamnar det på 2512 med frakt.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Samma här, provade ett billigt 60% innan jag pungade ut 4000kr för ett Wooting 60HE+ men det gick inte med layouten, visst det finns piltangenter om man håller ner Fn knappen bla bla men orkar inte och kändes för bökigt. Skulle kunna klara mig utan F1-12 men går inte utan piltangenter.

Bokade ett Wooting 80HE istället som har en bättre layout för min smak.

Vad hände med det 60HE? 😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ja, de får verkligen kämpa för att förklara hur jag tar den över en 1500kr ducky...

Skrivet av Syglarn:

Wooting är billigare, lustigt nog. Men folk köper för märkets skull ändå skulle jag anta, vad är charmen många ser med Logitech?

Helt felfri trådlös koppling låg latens. Skulle aldrig i mitt liv köra ett trådat tangentbord igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad hände med det 60HE? 😏

Tänkte det samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hur får du det billigare?
På wooting's hemsida med nordic caps och extrapris just nu, så hamnar det på 2512 med frakt.

Nu hade jag räknat utan frakt såklart, för oärliga argument varar längst har jag hört

Frakten är 175kr om jag räknar om och dubbelkollar. Så landar ändå strax under Logitech ändå på 2278kr, ABS-keycaps, enklaste konfigurationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Nu hade jag räknat utan frakt såklart, för oärliga argument varar längst har jag hört

Frakten är 175kr om jag räknar om och dubbelkollar. Så landar ändå strax under Logitech ändå på 2278kr, ABS-keycaps, enklaste konfigurationen

Var någonstans hittar du detta? För som sagt, Wootings sida ger ett annat pris, därav min fundering om det finns billigare någon annanstans - samt. så klart med Nordic keycaps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Var någonstans hittar du detta? För som sagt, Wootings sida ger ett annat pris, därav min fundering om det finns billigare någon annanstans - samt. så klart med Nordic keycaps...

Jag får det till 2105kr utan frakt, 2280kr med frakt för Wooting 60HE+ i basutförande med ABS keycaps.

Nya Logitech X 60 kostar 2299kr på inet iaf: https://www.inet.se/produkt/6611626/logitech-g-pro-x-60-light...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Var någonstans hittar du detta? För som sagt, Wootings sida ger ett annat pris, därav min fundering om det finns billigare någon annanstans - samt. så klart med Nordic keycaps...

Skrivet av LeVvE:

Jag får det till 2105kr utan frakt, 2280kr med frakt för Wooting 60HE+ i basutförande med ABS keycaps.

https://i.imgur.com/jMlA55E.png

Nya Logitech X 60 kostar 2299kr på inet iaf: https://www.inet.se/produkt/6611626/logitech-g-pro-x-60-light...

Och om frakten nu är nere på en vecka så är det trevligt. Flera veckor eller månader i leveranstid var såklart en nackdel med Wooting

Logitech fortsätter göra för dyra produkter för att det ska vara prisvärt. Vill man ha ett kompakt tangentbord och trådlöst måste det finnas bättre för mindre, och ska du spela så är det inte ett bra val heller

Detta får NZXTs MiniTKL att se prisvärt ut, med en för mig mer optimal formfaktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag får det till 2105kr utan frakt, 2280kr med frakt för Wooting 60HE+ i basutförande med ABS keycaps.

https://i.imgur.com/jMlA55E.png

Nya Logitech X 60 kostar 2299kr på inet iaf: https://www.inet.se/produkt/6611626/logitech-g-pro-x-60-light...

Nu ser jag skillnaden, för mig la den till ett fullstort set med key.caps i PBT. ABs vill man ju inte ha om man ändå skall fläska på lite med tangentbordet

Permalänk
Medlem

När får vi se en ny generation av G915 TKL med USB-C, scrollhjulet på vänster sida vore smutt också, ligger bra till om man kör FPS och vill snabbjustera utan att behöva släppa WASD eller musen

Permalänk
Medlem

Har man vuxit upp med 96% så kör man vidare på det

För min del, bästa av bägge världar. I stort sett alla knappar fast på ett TKL-stort bord.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Det har jag inte ens tänkt på! Jag tror dock att mitt muskelminne är helt kopplat till högerhanden i dett syfte

Ja, mitt med, men jag skulle nog kunna tänka mig iaf prova lära om mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Problemet jag ser är att numpad alltid sitter på fel sida. Såg nyligen att Keychron Q12 har numpad på vänster sida <3

Det vill jag också ha!! Enkelt när man matar in siffror utan att släppa musen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White