Officiell tråd: SweClockers Shortcut: Programmering 8-12 juli

Permalänk
Skrivet av Edin:

Det gick bra igår i det stora hela och jag hoppas vi får in bra feedback från deltagarna. Man får ha i åtanke att det är ganska kort om tid för webbinariet och att det blir komprimerat med information, där en stor del av upplägget är att gruppen sedan hjälps åt för att komma vidare och komma igång. Någon som var med får gärna skriva ett par rader här!

Ps.
Släpper på 5 deltagare till ikväll och framåt då det är ungefär det bortfall vi hade igår (25 / 30 dök upp). Så välkomna in i värmen!

Vad härligt!

Jag lyckades otroligt nog att registrera och anmäla mig till Databaswebinariet ikväll kl.19:00!

Om jag förstått rätt så är det Google Meet-länken som gäller för deltagandet? Jag fick en inbjudningslänk som jag accepterade och sedan har jag nu en Google Meet-länk som verkar fungera.

Det enda är att min GMAIL som används är mitt "gamla" användarnamn här på Sweclockers medan jag angav mitt nya för åtkomst till det hemliga programmeringsforumet här. Jag hoppas det ska gå vägen!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Vad härligt!

Jag lyckades otroligt nog att registrera och anmäla mig till Databaswebinariet ikväll kl.19:00!

Om jag förstått rätt så är det Google Meet-länken som gäller för deltagandet? Jag fick en inbjudningslänk som jag accepterade och sedan har jag nu en Google Meet-länk som verkar fungera.

Det enda är att min GMAIL som används är mitt "gamla" användarnamn här på Sweclockers medan jag angav mitt nya för åtkomst till det hemliga programmeringsforumet här. Jag hoppas det ska gå vägen!

Mvh,
WKF.

Gott, jag håller ett öga på att du kommer in! Bokningssystemet vi använder och Google Meet bråkar lite men länken i kalendern är den som gäller (den slutar på -rdk)

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för allt!

Tyvärr missade jag de två sista dagarnas kurser... Men jag är nöjd ändå, kul att ha fått in introduktion i alla fall.
Tack så jättemycket för detta!!!!! Verkligen!!!

Jag har väldigt många olika projekt i livet. Tänkte att det vore fint att även kunna programmera (vilket det är), men inser att troligtvis bara är en enkel form av Arduino-programmering jag eventuellt skulle behöva nån gång i projekten (har dock inte hänt än). Så jag ska läsa på om det om det dyker upp behov för det

Fram tills dess ska jag:
* Bygga klart terrassen vid huset
* Bygga klart litiumbatterier till två av mina sex elektriska longboards
* Bygga klart batteriet till en elmoppe jag moddar som kommer kunna gå 20 mil+ på en laddning.
* Ska bygga klart min banrace-anpassade projektbil och tuna in startup-mappen så den startar bra i alla olika yttertemperaturer.
* Ska göra klart min trimmade Aprilia motorcykel, montera nya högkompressions-topplocket och sen tuna in förgasare, kanske även dreva om den.
* Ska bygga en bättre startsida till min HomeAssistant hemautomation...
* Byta en GDDR6 minnesmodul på ett trasigt RTX 2080Ti som jag fått gratis. Tänkte uppgradera min sons dator med detta grafikkort om jag får det att funka igen. nVidia MATS mjukvaran säger att det är fel på minnesmodul E1, så jag ska byta den, minneskontrollern som sitter i GPUn verkar inte vara bränd. Men vi får väl se. Blir ett fint lyft från det GTX970 grabben har nu om det går vägen med 2080Ti kortet

Det var nog de närmaste projekten

Ha det gott nu och koda på gubbar och tjejer!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]