Fullt OneDrive! Automatisk nedladdning av filer till OneDrive?

Permalänk
Medlem

Fullt OneDrive! Automatisk nedladdning av filer till OneDrive?

Hej.
Nu är jag kanske inte den som är en superhejare på datorer så har ett problem.
Fick meddelande om att min OneDrive är överfull och att jag snart inte kunde få skicka/ta emot E-post.

Jag själv har aldrig aktivt laddat upp något på OneDrive (med min vetskap).

När jag gick in såg jag att vissa delar av spel jag laddat ner från Steam låg där dock. Så som mod-packs o.s.v.
Dessa laddades ner från OneDrive till min hårddisk...ja och nu hittar inte spelet dem längre....

Går det att lösa så den automatiska nedladdningen inte går till OneDrive utan till min hårddisk i stället?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Woosaa:

Hej.
Nu är jag kanske inte den som är en superhejare på datorer så har ett problem.
Fick meddelande om att min OneDrive är överfull och att jag snart inte kunde få skicka/ta emot E-post.

Jag själv har aldrig aktivt laddat upp något på OneDrive (med min vetskap).

När jag gick in såg jag att vissa delar av spel jag laddat ner från Steam låg där dock. Så som mod-packs o.s.v.
Dessa laddades ner från OneDrive till min hårddisk...ja och nu hittar inte spelet dem längre....

Går det att lösa så den automatiska nedladdningen inte går till OneDrive utan till min hårddisk i stället?

Det låter som att du synkar din Dokument-mapp med OneDrive. I din Dokumentmapp har du ju bland annat en "My Games" mapp som kan innehålla saves och annat användarrelaterat.
Om du inte vill använda OneDrive så är väl det bästa förslaget att sluta synka mappar med OneDrive och sedan tömma den på filer så lär du vara hemma.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort synken?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Woosaa:

Hur tar man bort synken?

Det första du kan kolla är om det är dessa filer som finns på din OneDrive, eller om det är något annat.
Sedan bör du ha ett litet blått moln i din system tray där du ställer in OneDrive.

Tyvärr är jag ingen mästare på dessa inställningar då jag aktivt sett till att inte använda OneDrive.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

Gick inte att ta bort synkningen från någon av de mapparna. De var gråmarkerarde...

Permalänk
Medlem

Vart hamnar de filer som laddas ner genom spelen som nu till exempel mods till ARMA om jag plockar bort OneDrive helt från datorn? Det borde väl gå?