Helgsnack: Vilka digitala tjänster prenumerera du på?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilka digitala tjänster prenumerera du på?

Vi har tillgång till prenumerationstjänster för praktiskt taget allt. Vad betalar du för varje månad?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Delade konton förut och hade Netflix, hbo max, D+ och Amazon prime. Men nu när dom stoppar det så delar jag konton med Amazon prime video och skyshow.

Permalänk

MotoGP, Netflix, Kabel-tv/bredband.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Burkar växla mellan olika tjänster, för dyrt att ha alla samtidigt och går ju ändå bara att kolla på ett program i taget
Bredband är den tjänsten som alltid är igång

Permalänk
Medlem

För många! Ska ta mig tid och avsluta en hel del av dem!

Permalänk
Medlem

Youtube och X.

Permalänk
Medlem

Max (PGA Tour)
Viaplay (Europatouren, UFC, F1, Champions League)
Spotify
Dropbox

Permalänk
Medlem

Absolut inget förutom Bredband.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Key-83 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Amazon prime och ibland Netflix när nya intressanta kontent släpps. Youtube premium för att slippa 4-5 reklam för 5 minuter klipp.

Permalänk
Medlem

Hyra, bredband och försäkring via autogiro är mina subscriptions, men tror endast bredband räknas som digital.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Som familj med fyra vuxna (pappa betalar):
Youtube Premium Family
Amazon Prime
Apple One Family
Office365 Family
Max
Skyshowtime
Netflix
Windy Premium
TV grundutbud och internet är inbakat i samfällighetsavgiften, så inget som går att säga upp.

Windy
Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Egentligen för många, men det är gott att unna sig🙂
Apple One Family: 279kr/mån
Readly: 149kr/mån
Disney+: betalat 1 år i förväg för 1190kr. Planen går ut i februari och kommer inte förnya för 1400.
SkyShowtime Premium: 75kr/mån
BritBox: Betalade 590kr för ett år. Högre nu.
Prime Video: Betalade 590kr för ett år.

Så summa varje månad: 503kr

Permalänk
Medlem

Spotify, Youtube Premium, Office 365, Windy Premium, Strava, Eniro på sjön, Göteborgs-Posten, Dagens Nyheter. Allt är inte månadsvis, utan några är årsvis.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Sunt att summera, men inte så roligt.

• Netflix Premium 199kr/mån

• Amazon Prime 59kr/mån

• HBO Max 65kr/mån

• Spotify 119kr/mån

• iCloud+ 129kr/mån

Netflix är den jag helst skulle avbryta, men då protesterar familjen. 571kr/mån + bredband och mobiltelefoni. Med dom tjänsterna landar det säkert på ~1500kr/mån.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Medlem

Spotify
MAX (50% rabatt abonnemanget)
Amazon Prime
Netflix, kommer att sägas upp efter jul & nyårshelgerna.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ur egen ficka betalar jag endast för spotify

Permalänk
Medlem

Spotify, Amazon Prime. Samt lite mer lagring för Google och Icloud.

Icloud fungerar så rötet att jag funderar på om 19kr/månad (eller vad jag betalar) är värt det.
I sann Apple-anda failar den ju tyst också så att man inte märker att det man TROR ligger på Icloud (eftersom man lade dit det för veckor sedan i filhanteraren) faktiskt inte synkats, ser man om man går in via webläsaren. Jättebra när jag installerade om systemet och trodde jag hade allt i Icloud sparat. Det hade jag visserligen också, via Time Machine, men hade jag inte råkat dubbelkolla kunde jag ju upptäckt att filerna saknades först efter flera månader. Om upptäckt alls. Ja, Icloud är ju inte backup, men människor använder det ju som sådan...

(Jag använder Icloud för att lagra bra-att-ha-installationsfiler, dokument, etc, som är smidigt att ha tillgängligt på alla olika datorer, inget superviktigt pga att det inte går att lita på)

(Fick igång Icloud igen genom att radera och stänga av totalt allt på Icloud, inklusive de filer som olika program sparat, och sedan laddade jag bara upp ett antal mindre filer; helst ska man nog bara ladda upp zippade filer)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Readly
Bookbeat
Amazon Prime
Disney+
Discovery+?
Max
Netflix
Hbo
Roblox
DN
Medium

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Innan hade vi det mesta och delade med en annan familj.
Nu kör vi bara på Netflix & Prime och personligen har jag Youtube Premium.
Kommer dock skaffa Protonmail snart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

HBO Max (halva priset), Lokaltidning, Expressen, TVDags Premium.

Behöver få ordning på min backupsitution så jag kommer förmodligen betala för Hetzner Storage Box framöver också....

Slutade med Spotify efter en massa år när jag insåg att jag mest lyssnar på (gratis) podcasts. De har nog fått mest av mina pengar utan att jag ens använt servicen särskilt mycket. Om alls.

Daniel Ek är rik nog liksom.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Ur egen ficka endast Youtube Premium, student så det kostar bara 95 kr i månaden (Höjdes nyss från 69 kr). Där ingår Youtube Music som helt ersatt Spotify för mig.

Annars har familjen delat med sig av Netflix och Viaplay men det krånglar massa nu när man inte befinner sig på samma Wi-Fi. Iallafall Netflix men har för mig Viaplay ska börja göra samma

Permalänk
Medlem

Amazon Prime video via Prime, Netflix som extrakonto hos brorsan,
DN +Allt (för 25kr/mån i ett år)
Tidal.
F1TV.
Runbox för mail.
Tar AppleTV en månad när Severance alla avsnitt finns tillgänliga. Kanske också HBO när suget kommer att se GoT igen.

Hade nästan alla strömningstjänstert förut (Disney, HBO, Viaplay, TV4, Skyshowtime, AppleTV) men fann att utbudet, kvalitetsmässigt enligt min smak, blivit sämre år efter år.

Permalänk
Medlem

Nepp, inget alls. Finns ingen anledning för mig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Faktisk inga alls under väldigt länge vilket var skönt

Nu använder jag dock iCloud+ till min iPhone.

Ingenting annat om inte bredbandet räknas.

Permalänk
Medlem

iCloud+ TIDAL och Netflix.

Permalänk
Medlem

Ingenting längre, har sagt upp allt tillslut , eftersom kundfientlighet, girighet och påtvingade åsikter har blivit det nya normala hos jättarna. Inte ens Spotify är bra längre.
Netflix och HBO sa jag upp för flera år sedan, lägger hellre pengar på annat än på lektioner i inkludering med läckra "skins" och halvdana historier.

Så från någon tusenlapp i månaden till absolut noll, jag är dessutom gladare nu och blodtrycket är på en hälsosam nivå igen.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Youtube Premium och Amazon Prime

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Netflix
Max
Showtime
Apple TV+
Prime
Viasat
Telia Play
Spotify
Lastpass
Jottacloud
Xbox Ultimate game pass
Google Drive
Newshosting
Omni nyheter
Expressen
SKD
Sydsvenskan
LinkedIn premium

Permalänk

Max(50%)
SkyShowtime(50%)
Amazon Prime
Netflix
Youtube Premium
Spotify
Google Drive
LastPass
Photoshop
TV-paket vilket inkluderar ViaPlay och Tele2 Play.

~1000kr/månaden

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus ROG Strix Z890-E | Kingston 128GB DDR5 5200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | LG OLED C4 | M.2 NVMe SSD 14TB | Corsair HX1500i | Lian Li Lancool III | Phanteks Glacier One 360D30 | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ingenting förutom min xbox ultimate prenumeration som kostar kanske 30 kr per månad (köpte när man kunde få det väldigt fördelaktigt med konvertingen). Tror det går ut snart dock...