Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

En liten och smidig airfryer. Jag betalade 267 kr på Amazon, men jag tror den var felprissatt, för när jag kollar nu så kostar den 886 kr.

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt nätverkskort, då nuvarande inte längre ville prestera.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nya Sennheiser HDB 630, ska bli väldigt intressant att se ifall de lever upp till hypen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett nytt batteri till mors surfplatta!

Meeen, plattan laddar inte ändå, någon % per timme bara. Dock håller batteriet den laddning det har vilket det gamla batteriet inte gjorde längre. Skärmen flimrar lite också så det är väl tveksamt om det är värt att satsa mer på denna.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awze:

Köpte också en skiva från BAUHAUS.
En obehandlad 2020x800x26mm, lite jobb men blev nöjd med resultatet.

<Uppladdad bildlänk>

Snygg! Vad är det för trä och hur behandlade du den? Hårdvaxolja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bayonetta3:

Den här var verkligen extremt plug n play. Man laddar ner en app som heter Turzx där man kan välja teman och när du väl har knappat i din information så finns den kvar i appen, så du behöver inte pilla med det vid varje start.
Nu har jag den kopplad från usb c till usb a eftersom jag har den utanför datorn. Men man fick med en kabel för att koppla den från usb på moderkortet också.

Låter ju gör smidigt, precis som jag vill ha det

Vart köptes den?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Skäggig legend

En Rör- & avloppsrensare från NILFISK innan stängning klockan 18:59. Nu bokar jag in filmning. Nog med att jag har bajs tatuerat på ankeln men detta är inget jag vill hålla på med.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Nya Sennheiser HDB 630, ska bli väldigt intressant att se ifall de lever upp till hypen
<Uppladdad bildlänk>

Kul, har varit väldigt nära att klicka på köpknappen sista dagarna.

Återkom gärna med vad du tycker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Låter ju gör smidigt, precis som jag vill ha det

Vart köptes den?

Har svarat i PM 😊

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Snygg! Vad är det för trä och hur behandlade du den? Hårdvaxolja?

Det är ek.
Körde först några varv med excenterslip (korn 80, 120 & 240). Hade tänkt avsluta med korn 180, dock var det slut i samtliga lokala butiker.

Skivan: ARBETSSKIVA NQD SURFACES EK Twig
Oljebets: Herdins Oljebets - Mörk Ek
Betslack: Herdins Betslack

Kan rekommendera någon fast svamp för att applicera oljebetsen.
Betslacken var svårapplicerad då den började torka otroligt snabbt, värt att kolla andra alternativ eller skippa helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bayonetta3:

<Uppladdad bildlänk>
En liten 3,5 tums skärm.

Fungerar denna som en vanlig HDMI-skärm, eller är det något eget gränssnitt till den?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

Najs! Jag försökte få till något liknande. Köpte en https://www.jonsbo.com/en/products/DS8Black.html som får info från programmet Aida64 Men programmet hittar tråkigt nog inte rätt info på GPU. Tycker att ett 4080 borde stödjas..
Undrar om man kan köra Turzx på min skärm

Svarar på min egna fråga med att jag tyvärr INTE fått till att köra Turzx på min skärm.
Laddade hem mjukvaran men den säger att den inte hittar skärmen och hänvisar till USB fliken i enhetshanteraren för att hitta den. Men eftersom min skärm får bild via HDMI som en vanlig skärm vill det inte lira

Visa signatur

Fractal Design North White Mesh
AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5
Arctic Cooling Freezer II 240mm
MSI GeForce RTX 4080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fungerar denna som en vanlig HDMI-skärm, eller är det något eget gränssnitt till den?

Den får ström och bild via USB. Väldigt enkel att koppla in och använda.

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Medlem

Sladdar, velcro cable ties, USB-C laddare

Ubiquiti Networks UniFi Dream Router 7

Massor med spring bars för länkar till klockor

Klassisk Parker Jotter för lite doodling

Titta hit ni stackare som också lidit/lider med "roller blades"-hjul till kontorsstolen.. en stol som flyger iväg när man ställer sig upp, inte går att finjustera på ett bra sätt, och som aldrig riktigt känns som att den står still. Mina amazon-hjul hade dessutom skurit ihop så dom inte kunde rotera runt sin egen axel, så varje gång jag ville flytta stolen fick jag ta i för kung och fosterland.

Enso Motion 70 Okina Mu Series

Är dom dyra? Ja!
Är dom värd varenda krona? Ja!

Och det viktigaste 🍻

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

När amazon hade 'köp för 500 och få en hundring rabatt' på primedagarna sist, så blev det en julklapp till någon i släkten:

Dåliga bilder, jag vet, men jag hade lite bråttom den dagen.

Fredagsskål! 🍻

Edit: Och så en present till mig själv

Kolla in Li Chens arbete här.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

En kompis berättade att han REDAN gjort årets första julskinka så då jag råkade springa på en burk ansjovis i butiken...

Just i helgen är jag helt barnfri så slängde ihop en slags krämig gratäng MEN förutom janssons är det en tjock köttfärsås i botten och ett lager riven cheddar i mitten.

Look at my creation and despair!!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Min sambos gamla dator med GTX 770 och i5 4670k höll ej längre måttet då den inte stödde nyaste versionen av directX12. Fick bli att åka ut på blocket. Hittade en med exakt samma chassi. Tyckte det var lustigt. Så nu blir det RTX 2070, 2600x och 32 gig ram. Håller förhoppningsvis ett tag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Min fem år gamla surfplatta, iPad Pro 13 M1, har börjat ge upp, så fick bli en ny M5 som ersättare.

Uppskattar verkligen bytet till OLED-skärm, och att den numera (sedan M4-versionen förra året) endast är 5 mm tunn och känns mycket lättare (även om det ensat skiljer 100g).

Även om skärmen är samma upplösning och 120 Hz som på mina förra 2021 pro, så är lyftet från MiniLED till OLED en grymt trevlig förbättring. Gillar skarpt!

Förra gången tog jag 1TB lagring på min surfplatta, men nu nöjde jag mig med basmodellen på 256GB lagring för att hålla nere kostnaden. Har inte alls använt utrymmet på min förra, så kändes som slöseri och en onödig utgift för mig.

Speciellt med inbyggd LTE (vilket jag även hade på mina gamla iPad Pro med 1TB) så har jag nästan alltid tillgång till alla min filer jag kan tänkas behöva. Arbetar mest seriöst på mina bärbara datorer oavsett, och surfplattorna är mest till för surf och streaming.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awze:

Det är ek.
Körde först några varv med excenterslip (korn 80, 120 & 240). Hade tänkt avsluta med korn 180, dock var det slut i samtliga lokala butiker.

Skivan: ARBETSSKIVA NQD SURFACES EK Twig
Oljebets: Herdins Oljebets - Mörk Ek
Betslack: Herdins Betslack

Kan rekommendera någon fast svamp för att applicera oljebetsen.
Betslacken var svårapplicerad då den började torka otroligt snabbt, värt att kolla andra alternativ eller skippa helt.

Ett jättestort tack för svar/info!

Permalänk
Medlem

Kom nyligen hem från en Japanresa med diverse prylar i bagaget.

Bomberman och F-Zero X till N64, samt en kontroll för samma konsol (och snart Analogue 3D). Blev även med Kuru Kuru Kururin till GBA. Helt okej priser för att ha sålts i Akihabara.

Vidare på speltemat införskaffades även Nintendo Online Famicom kontroller, från Nintendos butik i Shibuya Parco. Lade även några yen på intilliggande gashapon

Nytt Sigma 23mm-objektiv till kameran och diverse filter, från Yodabashi Camera och Bic Camera (deras jingel är oerhört catchy).

Slog även läger i Hiroshima och besökte Mazda Zoom Zoom Stadium för Hiroshima Carps merch!

Diverse CD-skivor inköpta på Tower Records (Shibuya).

Och för att runda av med teknik: E8600 CPU, 4 GB RAM och GTX 750 Ti för blivande Windows XP-bygge. Nästa steg är att hitta ett lämpligt moderkort Tack och bock!

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet är ca 10kg kyckling från lokala bonden

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Flera nycklar har nu gått sönder i mina fickor, så det fick äntligen bli en nyckel-fri lösning till ytterdörren.

Gillar särskilt loggon på utsidan, det är något särskilt med den.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Hann få tag på en DualSense Edge till ett rätt beskedligt pris, 1499kr (ord. 2489kr) på Inet.
Det lilla jag hunnnit prova i spel så känns den jäkligt bra. Stort tack till @LeVvE för tipset i dagens fynd-tråden.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Flera nycklar har nu gått sönder i mina fickor, så det fick äntligen bli en nyckel-fri lösning till ytterdörren.
https://swec.mths.se/lockin1.JPGhttps://swec.mths.se/lockin2.JPG

Måste fråga du gav väl inte 10000:- för den om räknat i svenska pengar?
För den verka väldigt dyr på deras sida.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Septembers inköp:

- iPhone 17 Pro Max 512gb(från iPhone 13 Pro Max 256gb), stort steg i framförallt kamerakvalité! Supernöjd med telefon.

- Techwoven skal i grönt för Halo/Ninja turtles-feeling. Mycket bra skal! Har mest skalet på när jag är utanför hemmet.

- Airpods Pro 3 (Från Airpods Pro 2), lite bättre bas så värt det för mig iaf.

Oktobers inköp:

- iPad Pro 11 M5 256gb. Verkligen toknöjd med detta köp! Skärmen helt amazing, snabb som tusan, bra ljud och va tunna de blivit! Senaste iPaden jag hade var iPad Air 2 som köptes 2015. Använde den väldigt mycket första åren men sen blev den väldigt seg och dåligt batteri. 2021 slutade jag använda den helt när jag köpt iPhone 13 Pro Max. Man blev för bortskämd med Oled och 120hz. Så barnen fick ha den tills den byttes in förra året när vi köpte varsin iPad 10th gen till barnen. Har varit sugen på en ny iPad länge och nu när även 11” Pro-varianten har oled skärm slog jag till.
Overkill för mig? Ja helt klart. Används mest till slösurfande, YouTube, lite spel och serier/sport(när inte möjlighet till TVn finns). Så hade ju klarat mig på en Air egentligen. Men som sagt, oled och 120hz var krav när man vant sig vid det på iPhonen.

- Smart Folio Fodral, tunt och bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Hur lyckas du ha sönder nycklar, tror jag aldrig haft av en nyckel någonsin.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Skrivet av vinylens:

Också nyfiken!

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Frugan ordnade det kinesiska vänskapspriset på A$1250 med installation, alltså strax under 7700:-.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur lyckas du ha sönder nycklar, tror jag aldrig haft av en nyckel någonsin.

Mjadu bra fråga. Har aldrig haft det problemet förr. Inga andra nycklar jag bär nu går sönder. Kanske var låset själv som tog i lite ibland och nötte ut dem över tid.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell