Permalänk
Medlem

Fractal Terra + SF850

Fractal Terra chassi i silver.
Endast testbyggt när jag köpte chassit i februari 2025. Tänkte bygga kompakt custom loop men prioriteringarna har ändrats och detta har blivit liggande. Modifierat baksidan av frontplåten enl byggtråd nedan (syns inte alls utifrån) och gick således att få in ett 4090 phantom, dvs större kort än officielt stöd.
Kommer i originalkartong med samtliga tillbehör.

Avstannad byggtråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1733770-fractal-terra-...

Har även ett Corsair SF850 inköpt i den vevan, också tänkt till detta bygge. Endast testmonterat, därefter blivit liggande. Drifttid totalt sett under en timme.

Budgivning med rätt att neka.
Vänligen håll bud till tråden.
Kan skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du något riktpris?

Permalänk

Kan du tänka dig sälja nätdelen för sig? I så fall är jag intresserad till rätt pris, kan hämta i Sthlm.

Permalänk
Medlem

Kan absolut sälja separat.

Riktpris för Chassit kanske 1000 lappen:ish
Nätdelen kanske någonstans 11-1200:ish

Jag kommer inte skänka bort grejerna, men ämnar inte heller pressa till max utan känns det rimligt så kör vi. Lägg bud så får vi se var det landar helt enkelt 🙂

Permalänk
Medlem

Har fått frågor i PM vad modifieringen på chassit innebär.
Se bilder nedan för förtydligande.

Insidan av frontpålten,
Före

Efter

Permalänk

Bjuder 800 för chassit

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 700 kr + upphämtning för både chassit och psun :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr För nätdelen + frakt
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Är det nya eller gamla 12V kontakten på PSUn?

Permalänk
Medlem

Antog själv att det var nya modellen pga inköpsdatumet. ATX 3.1 & Platinum.
https://www.inet.se/produkt/6906432/corsair-sf850-platinum-at...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Antog själv att det var nya modellen pga inköpsdatumet. ATX 3.1 & Platinum.
https://www.inet.se/produkt/6906432/corsair-sf850-platinum-at...

Det står 3.0 på lådan nämligen, men läste någonstans förut att vissa agg som säljs i 3.0-lådor ändå har fått den nya kontakten.
Inte 100 på att det stämmer - men därav min fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelian:

Det står 3.0 på lådan nämligen, men läste någonstans förut att vissa agg som säljs i 3.0-lådor ändå har fått den nya kontakten.
Inte 100 på att det stämmer - men därav min fråga

Tackar för informationen missa detta faktiskt och är det 3.0 så är den inte intressant för min del då köper jag hellre en ny PSU från butiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så här långt för bud och icke-bud.

Skrivet av Zelian:

Är det nya eller gamla 12V kontakten på PSUn?

Det är enbart Type5 kontakter i PSUn. Och 12VHPWR kontakten på en av kablarna som följer med är i GPU änden. Nya kontakten sitter i GPUn, inte i kabeln. Så med det antar jag att svaret blir "varken eller"

Till övriga som diskuterar ATX standard. Det står ATX 3.0 på kartongen så man får anta att det är vad det är.

Fridens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Tack så här långt för bud och icke-bud.

Det är enbart Type5 kontakter i PSUn. Och 12VHPWR kontakten på en av kablarna som följer med är i GPU änden. Nya kontakten sitter i GPUn, inte i kabeln. Så med det antar jag att svaret blir "varken eller"

Till övriga som diskuterar ATX standard. Det står ATX 3.0 på kartongen så man får anta att det är vad det är.

Fridens

Ah men bra, så var det - bra att du klarade upp det, tack!

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr Terra och SF850 + frakt
Permalänk
Medlem

Tack för bud.

Vi avslutar budgivningen ikväll kl 18:00, med 15 minuter anti-snipe.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr + upphämtning för båda!
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 200 kr +frakt
Permalänk
Medlem

Drar tillbaks mitt bud om @Neeshi är fortsatt intresserad.

Permalänk
Medlem

Yessir!

Permalänk
Medlem

Höll på att sumpa stopptiden helt, men vi har en vinnare.
Pm

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad