Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk

Sjukt att det tog sådan tid att komma på felet. Hoppas mina mobiler kommer ändå.. de borde väl inte kunna dra tillbaka nåt?

Permalänk

Nån som fått sin 3 lur skickad ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Nån som fått sin 3 lur skickad ännu?

De släpps på fredag, det är fortfarande endast förbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

De släpps på fredag, det är fortfarande endast förbokning.

Telenor har börjat skicka ut spårningsnummer till folk, dom skickas ut tidigare så att folk får telefonerna på fredag. Tre har inte uppdaterat någon beställning ännu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

För mig stod det 2-3 veckors leverans, någon som beställde när det var kortare leveranstid än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

För mig stod det 2-3 veckors leverans, någon som beställde när det var kortare leveranstid än så?

Det stod "en vecka" i måndags när jag gjorde min beställning av iPhone Air.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nu har Tre uppdaterat status på sin hemsida (ingen uppdatering gällande min beställning) och iPhone Air i svart samt guld står nu som "I lager. 2-3 arbetsdagar". Även lite blandade färger av andra modeller står nu som "I lager. 2-3 arbetsdagar".

Det kanske innebär att dom har börjat få in lite telefoner och att dom snart kommer börja skickas ut - förhoppningsvis även till oss som redan har lagt beställningar.

Edit: Nu är alla modeller slut igen, förutom två iPhone Air-färger.

Edit 2: Nu är det bara svart iPhone Air som finns i lager. Undra vad det är dom gör.

Edit 3: Nu står alla modeller som slut, med flera veckor leverans.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Sjuk tanke jag vet, men tänk om man skulle skapa en dedikerad tråd för Tre(3)-dealen med iPhone Air...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

IPhone Air är en något nerfad iPhone 17 - något mindre batteri och simplare kamera men i övrigt ganska mycket samma. Den är nästan säkert en design för en vikbar modell som de valde att inte lansera för att de inte nådde sina kvalitetsmål med den skärmen.

Dock samma cpu som 17 Pro samt 12GB RAM istället för 8GB som 17 Base har.

Permalänk

Fick en ny status hos tre nu.
Beräknad leverans: Datum kommer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sjuk tanke jag vet, men tänk om man skulle skapa en dedikerad tråd för Tre(3)-delen med iPhone Air...

Håller med.. Den här diskussionstråden har under de senaste veckorna överösts av kaskader gällande Samsung/Tre-inlägg. Måttligt irriterande. / Tjurgubbe

Permalänk
Medlem

Min iPhone Air har nu fått status ”Order packas”.
Min 17 PRO har fortfarande status ”Beställning mottagen”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Min iPhone Air har nu fått status ”Order packas”.
Min 17 PRO har fortfarande status ”Beställning mottagen”.

Min beställda iPhone Air (beställd 15/9) har hoppat mellan "Ordern packas" och "Beställning mottagen" typ 10 gånger idag. Även leveransdatum på beställningen hoppar fram och tillbaka mellan "2-3 arbetsdagar" och "Datum kommer snart". Det känns i alla fall som att ordern kommer skickas men med tanke på att statusen ändras fram och tillbaka så ofta så får man nog varva ner lite tills man faktiskt har fått ett försändelsenummer att söka på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Min beställda iPhone Air (beställd 15/9) har hoppat mellan "Ordern packas" och "Beställning mottagen" typ 10 gånger idag. Även leveransdatum på beställningen hoppar fram och tillbaka mellan "2-3 arbetsdagar" och "Datum kommer snart". Det känns i alla fall som att ordern kommer skickas men med tanke på att statusen ändras fram och tillbaka så ofta så får man nog varva ner lite tills man faktiskt har fått ett försändelsenummer att söka på.

Var ser du den texten, är det på https://www.tre.se/mitt3/ordrar?

Den enda statusen jag har är "Leveranstid planeras av tillverkaren".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Var ser du den texten, är det på https://www.tre.se/mitt3/ordrar?

Den enda statusen jag har är "Leveranstid planeras av tillverkaren".

Ja, precis där. För mig står det "Orderstatus: Ordern packas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spao:

Ja, precis där. För mig står det "Orderstatus: Ordern packas"

Ah, nu ser jag

Permalänk
Medlem

Kan ni skapa en egen tråd om den här iPhone-kampanjen? Så onödigt med flera sidors diskussion i den här tråden om små detaljer som inte berör andra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Recension av iPhone 17 Pro Max av Dave2D:

Dold text
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin iPhone air skickad av tre? Min står fortfarande behandlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag är kvar på "Leveranstid planeras av tillverkaren" men min order kom iväg 15:50 på en vit iPhone Air.
Hade beställt Halebop först, innan jag såg Tre's erbjudande.
Hade förberett med alla operatörer i flikar, inloggad och grejer, för att jämföra priser.
Men på något vänster så glömde jag bort Tre...

Eftersom min beställning kom iväg 50min efter släpp så gissar jag att jag inte kommer få den på release dagen, men det är ingen katastrof. Skillnaden på pris mot alla andra operatörer var så stor att jag väntar hellre ändå.
Mitt skal som skulle följa med står det dock: "Beräknad leverans: Vecka 40" men dom behöver ju inte nödvändigtvis skickas tillsammans.

Ska bli intressant och se hur det går för alla som gjorde "Tre tricket", om mobilerna skickas.
Känns ju som att vid det här laget så borde dom göra det, annars borde Tre redan sorterat bort och kontaktat dom berörda.
Sjukt konstigt dock att dom inte täppte igen hålet tidigare än dom gjorde, för det måste verkligen varit hundratals som beställt på det sättet.
Sista testet är la om det går smidigt att avsluta det obundna avtalet sen bara, men det borde ju inte vara några problem.
Känns som om Tre hävdar paragrafen om abonnemang i avtalet för mobilen, så kommer det bli ett väldans liv iaf, och väldigt mycket dålig press.

Hoppas på riktigt att alla som beställt på det sättet får mobilerna för det som är utsatt, utan några problem.
Och skickas mobilerna iväg nu så känns det som att det kommer vara lugnt!

Jag är sjukt nöjd med den dealen jag fått med ett abonnemang jag tänkt ha kvar, så är inte helt säker på att jag hellre hoppat på det ändå.
Det blir liksom utöver dom 320kr per månad för mobilen i avbetalning 229kr i månaden för ett abonnemang med 200gb surf!
Det är svårt att hitta ett abonnemang med så mycket surf för 229kr i månaden, om det inte är ett grupp abonnemang.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Båda mina packs och gjort sedan 13-14 tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag är kvar på "Leveranstid planeras av tillverkaren" men min order kom iväg 15:50 på en vit iPhone Air.
Hade beställt Halebop först, innan jag såg Tre's erbjudande.
Hade förberett med alla operatörer i flikar, inloggad och grejer, för att jämföra priser.
Men på något vänster så glömde jag bort Tre...

Eftersom min beställning kom iväg 50min efter släpp så gissar jag att jag inte kommer få den på release dagen, men det är ingen katastrof. Skillnaden på pris mot alla andra operatörer var så stor att jag väntar hellre ändå.
Mitt skal som skulle följa med står det dock: "Beräknad leverans: Vecka 40" men dom behöver ju inte nödvändigtvis skickas tillsammans.

Ska bli intressant och se hur det går för alla som gjorde "Tre tricket", om mobilerna skickas.
Känns ju som att vid det här laget så borde dom göra det, annars borde Tre redan sorterat bort och kontaktat dom berörda.
Sjukt konstigt dock att dom inte täppte igen hålet tidigare än dom gjorde, för det måste verkligen varit hundratals som beställt på det sättet.
Sista testet är la om det går smidigt att avsluta det obundna avtalet sen bara, men det borde ju inte vara några problem.
Känns som om Tre hävdar paragrafen om abonnemang i avtalet för mobilen, så kommer det bli ett väldans liv iaf, och väldigt mycket dålig press.

Hoppas på riktigt att alla som beställt på det sättet får mobilerna för det som är utsatt, utan några problem.
Och skickas mobilerna iväg nu så känns det som att det kommer vara lugnt!

Jag är sjukt nöjd med den dealen jag fått med ett abonnemang jag tänkt ha kvar, så är inte helt säker på att jag hellre hoppat på det ändå.
Det blir liksom utöver dom 320kr per månad för mobilen i avbetalning 229kr i månaden för ett abonnemang med 200gb surf!
Det är svårt att hitta ett abonnemang med så mycket surf för 229kr i månaden, om det inte är ett grupp abonnemang.

Jag beställde i måndags och har order packas nu.
Färg svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag beställde i måndags och har order packas nu.
Färg svart

Tror den vita Airen är den mest populära den här gången.

Min status ändrades dock precis till:
"Beräknad leverans: Datum kommer snart"
Även skalet gick nu från beräknat vecka 40, till "Datum kommer snart"

Det mest intressanta är dock och se hur det är med dom som beställt mobiler utan bundet abonnemang, om någon av dom fått "skickat" än.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Kanske mer en ios26 fråga än en iPhone 17 fråga men i alla fall, har någon fått styr på Call screening? Jag ser inte den möjligheten trots att jag har ios26…

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Tror den vita Airen är den mest populära den här gången.

Min status ändrades dock precis till:
"Beräknad leverans: Datum kommer snart"
Även skalet gick nu från beräknat vecka 40, till "Datum kommer snart"

Det mest intressanta är dock och se hur det är med dom som beställt mobiler utan bundet abonnemang, om någon av dom fått "skickat" än.

Tre har inte skickat några telefoner men vi är flera som har fått ”2-3 arbetsdagar” som leveranstid på vår order.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Kanske mer en ios26 fråga än en iPhone 17 fråga men i alla fall, har någon fått styr på Call screening? Jag ser inte den möjligheten trots att jag har ios26…

Verkar (som vanligt) att vi inte får funktionen här. Enda jag hittade var möjligheten att skicka okända nummer till röstbrevlådan (som alltid är det första jag stänger av när jag byter operatör, så det enda jag får är en notis om vilket nummer som försökt ringa mig )

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Ni med 3 beställningar, ligger skalet som en separat order?

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Ni med 3 beställningar, ligger skalet som en separat order?

Ja separat order. Men båda packas nu.

Permalänk

Okej min air står som packas men ser inget om nått skal