Genvägar slutade att fungera.(Win11)

Permalänk

Genvägar slutade att fungera.(Win11)

Liksom många andra fick jag problemet att google plötsligt omdirigerades till Yahoo.
Många mer eller mindre krångliga förslag till lösning hittades men det var så här enkelt:
tre prickar/inställningar/sökmotorer, ändra till Google.
Tyvärr verkade det få till följd att en del genvägar på skrivbordet slutade att fungera, tex
Svensk fotboll och handelsbanken. Det går ju att skapa nya genvägar men då får man en generell googleikon. Tidigare var det ju en specific logga för respektive företag.
Hur man får tillbaka dem vet jag inte?

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Rekordmedlem

En del adware har gjort liknade saker så är du säker på att datorn är ren och att du inte installerat nån webbläsarplugin eller "extraprogram" som följt med nån installer för nått annat program som kan vara grundorsaken ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag besvara min egen fråga. Det var ju enkelt att skapa genvägar med specifik logga bara man vet hur man gör.
Man går till sidan man vill ha en genväg till. tre prickar, Casta, Skapa genväg.
Man lär så länge man lever tydligen.

Visa signatur

Bjornj