Sydkoreanska staten demonstrerar vikten av backup

Permalänk
Medlem

Förvånad att det är just Sydkorea som man ändå tycker borde vara förståndig med teknologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Hur mycket oersättliga filer har dock vanligt folk? Jag menar jag vet att de flesta inte har något, som mig, och av mest vikt kanske det är några privata bilder/videor, fast när man läser i Sweclockers verkar det ibland som varannan person här skulle ha hela sina liv förstörda ifall deras digitala data försvann?

Oersättliga är ju inte samma sak som livsnödvändiga. Jag är i den åldern att en stor del av bilddokumentationen av min ungdom och tonårstid är förlorad i hårddiskkrascher innan molntjänster och medvetenhet om ordentlig back-up slog igenom.

Lite off-topic, men snälla sluta med AI-genererade bilder, det är fruktansvärt.

Permalänk
Medlem

Vi har all vår data på kontoret i Göteborg. Sedan finns det två lokala backuper och en remote i Skövde. Varför två lokala? För att korta ner tiden det skulle ta att återställa backupad data. Tid är ju pengar som bekant. Men om det verkligen går snett så finns Skövde också. Jag har faktiskt en sista manuell backup hemma också som dock vara tas en gång i kvartalet.

Jag sover med detta rätt gott. Plus jag gör regelbundet stickprov.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum