Permalänk
Medlem

Om det inte vore för att Bostream erbjuder statisk IP-adress och BBB dynamisk skulle jag avbeställa scream direkt och be dem göra saker som inte bör sägas högt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
4 månader på X-stream, men det kan vara värt 600kr för att få det uppsagt direkt.

Så om jag skulle avboka SCREAM skulle det ta 4 månader minst innan jag får BBB?
Eller om jag betalar 600kr går det fortare då?

Permalänk
Medlem

bbb?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman

**yapp jag har väntat i 3.5 månader på BBB inte sett röken av det och jag sitter och funderar på att skaffa bostream, verkar inte vara bättre här eller?

Visa signatur

::L::

Permalänk
Medlem

brossan fick 8-1 BBB igår han kommer upp i 6mbit dl och 0.7 nått sånt upl.. nån som har 8-1 scream vad blir det för fart ?

Permalänk

Äntligen!

Den DNS jag fått i mina papper funkade inte för mig så jag fick en annan och då gick det att reslova namn och vips, man kunde surfa i vanlig ordning. Jag får de farter jag förväntat mig. ca 850 kb/sec dl och 95 kb/sec ul.

Jag har dock ett problem jag verkar vara ensam om. Jag får ca 8-12% paketförlust vid ping mot gateway och detta innebär brutna överföringar, att man måste reloada webbsidor osv. Mycket irriternade. Det verkar inte heller bero på kassa kopparledningar eller så då det går att pinga min dator utifrån utan förlust men det är problem att pinga från min dator till gateway.

Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget. Det gjordes felanmälan på detta och det skall tas itu med inom 3 dygn vilket är deras policy. Om någon har någon kunskap om detta eller har något tips på ifall jag kan påverka något är jag mycket, mycket tacksam för svar.

mvh/
Ola.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för ditt mail!

För dig som fortfarande väntar på leverans av scream kommer vi under denna vecka att skicka ut ett mail där vi har ett erbjudande och en kompensation. Vi kommer att skicka till den mailadress du har uppgivit vid beställningen: *****

Med vänliga hälsningar
Bostream AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Äntligen!

Den DNS jag fått i mina papper funkade inte för mig så jag fick en annan och då gick det att reslova namn och vips, man kunde surfa i vanlig ordning. Jag får de farter jag förväntat mig. ca 850 kb/sec dl och 95 kb/sec ul.

Jag har dock ett problem jag verkar vara ensam om. Jag får ca 8-12% paketförlust vid ping mot gateway och detta innebär brutna överföringar, att man måste reloada webbsidor osv. Mycket irriternade. Det verkar inte heller bero på kassa kopparledningar eller så då det går att pinga min dator utifrån utan förlust men det är problem att pinga från min dator till gateway.

Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget. Det gjordes felanmälan på detta och det skall tas itu med inom 3 dygn vilket är deras policy. Om någon har någon kunskap om detta eller har något tips på ifall jag kan påverka något är jag mycket, mycket tacksam för svar.

mvh/
Ola.

Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget.????
Jag e ju knappast uppe och kör...

Permalänk
Medlem

En fråga till er med SCREAM...Kan ni komma in på BBB(10 M/Bit)hubbar på DC???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Äntligen!

mvh/
Ola.

Hej Ola!

Sitter oxå på aspuddens telestation (1900 Meter), jag upplever betydligt lägre farter än dig. hur nära sitter du?

Permalänk

Jag hade nånting på 2,0x kilmeter har jag för mig. Jag testade mot en 100mbit site på bbb. Det går som attan, när den väl "får tag" i filerna. Men så fort den ska starta en ny överföring så brukar det kunna bli problem. Paktetförlusterna som ställer till det antar jag. Hela grejjen känns lixom lite skakig. Vilka som är uppe o rullar mot aspudden hänger nog på när man beställde. Jag beställde sista veckan i augusti så jag har väntat över 3,5 månader. Ingen aning om i vilken turordning de tar kunderna dock.

Permalänk
Medlem

beställde nog i samma veva.. om inte innan....
men nu står det iafall att min min order är behandlad..
så inom 2v borde jag ha det förhoppningsvis sen tar det väl hundra år
innan dom byter adsl mot vdsl modemet...
ska bli kul och se om jag får 8mbit ner iafall bor ju 750m från stationen.

Permalänk
Medlem

Jag upplever precis samma "skakiga" internet på Södermalm. Måste ofta göra refresh på internetsidor och ftp bryts ofta av timeouts. Hade aldrig några som helst problem med gamla Stream

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk

arulord: Tack för svaret :]
Gör så här. Ta upp ditt din commandprompt. (Dosfönstret)
skriv "ping 2xx.2xx.2xx.1 -t" (den ipadress din gateway) har.
Låt den stå och pinga nån minut och tryck sedan ctrl+c
Om du får några förlorade paket så kan du gärna posta det här.
Då lider vi av samma problem och så ska det inte behöva vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman

Ja, betalar man 600kr avslutas abbonnemanget den sista i nuvarande månad (om Bostream får uppsägelsen en vecka innan månadsslutet). Sen hänger det bara på hur lång tid det tar för BBB att koppla in dig.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det är BBB fiber som får 100mbit inte vdsl tjänsten...

Permalänk
Medlem

en dag till har bostream på sig o skicka det berömda mailet... eller blir det förseningar på en sån sak oxå.. (som i början skulle skickas v45)...

Permalänk
Medlem

nu är det så nära att jag säger upp min scream beställning och kör på bbb istället

jag har helt och hållet tappat förtroendet för bostream, som en gång hette bonet och verkade vara en lovande isp..

Permalänk
Medlem

När det gäller Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet så är det nog bekräftat vid det här laget att olika delar i stockholm är drabbat. Vasastan i Stockholm är också drabbat av denna mystiska "hicka" och "blackout". Tekniker ska underöka telestation: Birka, Vasastan, Stockholm i mitten av denna vecka för ev. åtgärder. Även andra telestationer kommer att kontrolleras den kommande tiden. Man kan nog tala om att det finns vissa generella driftsstörningar gällande Bostream Screamtjänsten (ADSL 8/1 versionen) i Stockholmstrakten. Men detta har ej bekräftats officiellt från ISP'n Bostream. Men när man ringer tiil Bostream och felanmäler kan man nog läsa mellan raderna att detta är något som dom känner till. Dom har även haft problem vid uppgraderingar av programvara gällande tjänsten. Berätta gärna om Din erfarehet av Bostream Scream och hur Du upplever dess stabillitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
När det gäller Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet så är det nog bekräftat vid det här laget att olika delar i stockholm är drabbat. Vasastan i Stockholm är också drabbat av denna mystiska "hicka" och "blackout". Tekniker ska underöka telestation: Birka, Vasastan, Stockholm i mitten av denna vecka för ev. åtgärder. Även andra telestationer kommer att kontrolleras den kommande tiden. Man kan nog tala om att det finns vissa generella driftsstörningar gällande Bostream Screamtjänsten (ADSL 8/1 versionen) i Stockholmstrakten. Men detta har ej bekräftats officiellt från ISP'n Bostream. Men när man ringer tiil Bostream och felanmäler kan man nog läsa mellan raderna att detta är något som dom känner till. Dom har även haft problem vid uppgraderingar av programvara gällande tjänsten. Berätta gärna om Din erfarehet av Bostream Scream och hur Du upplever dess stabillitet.

Så du tror på bättring? och att allt blir stabilt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget.????
Jag e ju knappast uppe och kör...

Har oxå aspudden och är knappast "up and running heller" dom har inte ens behandlat min order =(. Jag beställde 11:e Juni, när beställde du Snuttemjuk?

Permalänk
Medlem

snuttemjuk, nutbeem: jag bor också i Aspudden (ca 2100m från station) och upplever Scream som instabilt. Förlorar paket mot gatewayen, kopplingen går ner, för att inte tala om hur downloaden dör när man laddar upp något - inte bara vid max utnyttjande av uploadkapaciteten, utan exponentiellt. Det slår inte bara på fildelning, utan på ALL trafik. Mail, FTP, HTTP etc.
Har provat modemet rakt in i datorn eller via Router, halv duplex eller full duplex på nätverkskortet, spelar ingen roll - jag är tvungen att köra Netlimiter.
På min gamla hederliga bostreamtjänst upplevde jag aldrig detta.

lechill, Mikael G: kan kanske vara så att de som har fått först är de med 8mbit, känner en kille till i Aspudden som skulle få snäppet över (var det 12?) och som ännu inte har fått.

Min gateway:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 90ms, Maximum = 90ms, Average = 90ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silmas

lechill, Mikael G: kan kanske vara så att de som har fått först är de med 8mbit, känner en kille till i Aspudden som skulle få snäppet över (var det 12?) och som ännu inte har fått.

Om det vore så väl, jag bor 1440m från telestationen och om jag uppfattat det rätt så är det 8.1 för mig oxå, men jag hade gärna sett att din teori stämde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Om det vore så väl, jag bor 1440m från telestationen och om jag uppfattat det rätt så är det 8.1 för mig oxå, men jag hade gärna sett att din teori stämde

Visst stämmer det, Bostream har ju gått ut och berättat att dom inte kan leverera VDSL till den stora massan än på ett tag och att vi som väntar på det skalla kompenserar med 8/1 tjänsten så länge. Dom har gång på gång lovat att maila ut denna informationen direkt till oss kunder men hittils har brevet inte kommigt.

Permalänk
Medlem

Nån som tror på att det kommer nåt mail imorn?

Det ska bli kul att se om det dyker upp nåt mail imorn, vilket jag dock inte tror speciellt mycket på.

Jag ligger på stationen GÖTEBORG/KÅLLTORP och har 560m till stationen, vilket betyder att jag borde få vdsl, om det nu finns några modem. Nån annan som ligger på samma station och har fått nåt mail från bostream?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

sljasen: det blir säkert till att vänta ännu mera då, för vi som ska fp 8/1adsl "från början" har ju inte äns lyckats att få det 'n, stationen skulle byggas ut c37 sedan v39 och slutligen v43....nu är det v46 och jag har inte sett röken av varken email, eller modem från dem.....

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Nä, nu verkar de inte hända nått i gbg.. händer bara grejor i sthlm typ :/

Permalänk
Medlem

*gäsp* somnar... det händer ingenting...min station har varit installerad ett bra tag nu och dom har inte ens börjat behandla min order. OCh när det väl kommer nu "snart" så får jag ändå inte det jag ska ha... fyfan... proffsigt! Heja bostream

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

crown> du har heller intee fått nått email än från bostream antar jag ? det står på deras sida att 12nov så ska alla ha fått ett email...det är imorron...kan nästan slåvad om att vi knappast kommer att få något email imorron, och om vi får det så står det säkert nått i stil med "hej hej gubbar....v49 blir ni inkopplade" *morrar*

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Lite kort om mina erfarenheter av scream efter två dagar med tjänsten: Fick mitt modem (Alcatel SpeedTouch 510) igår måndag 10 nov, kopplade in det och började testköra. Sitter på station Äppelviken, Sthlm med ett avstånd på ca 1600m. Fick initialt ca 850kb/s vid nedladdning från sunet och en upload på runt 90kb/s. Efter ett litet tag minskade dessa hastigheter drastiskt (d/l ca 380 kb/s och u/l ca 50 kb/s). Idag tisdag fungerar det nästan inte alls. Trögt att surfa, med tre-fyra omladdningar av varje sida innan all information är på plats. Uppkopplingen går ner titt som tätt och ibland kommer den tillbaka utan att fungera över huvud taget och då verkar endast omstart av datorn kunna få igång tjänsten igen. Min d/l från sunet ligger just nu på ca 100 kb/s och u/l 30 kb/s. Blev lite av ett antiklimax när man har väntat så länge på att få tjänsten. Fler som lider av detta?