Kan man dela en *.mpg eller *.avi fil som är större än 800MB??????

Permalänk
Medlem

Kan man dela en *.mpg eller *.avi fil som är större än 800MB??????

Skulle vilja bränna ner några av minna filmer men de är större än 800MB,
Går det att dela de så att man kan bränna de till två CD-skivor???????

Permalänk
Medlem

Om du bränner (s)vcd av mpg filer kan du möjligtvis få ner 800MB på en skiva eftersom det inte är storleken(MB) utan längden (minuter) som begränsar.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Splita filen med Winrar t.ex.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Avi Chop

Permalänk
Medlem

Jag tänkte först å främst att dela upp mpg och avi filerna så att jag kan spela upp de direkt från CD:en.
Finns det ingen redigeringsprogram eller det kanske inte ens är möjlig med mpg filerna??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foffe
Om du bränner (s)vcd av mpg filer kan du möjligtvis få ner 800MB på en skiva eftersom det inte är storleken(MB) utan längden (minuter) som begränsar.

Hur är det egentligen?
Det kan ju inte enbart vara längden som har betydelse?
Beror väl helt på format och kvalitet?

Permalänk
Medlem

Det rymms 800 MB på en (S)VCD eftersom man inte har det extra lagret av felkorrigering som används vid vanliga data-CDs.

MrdB: Hur stora är filerna? Om de är t ex 810 MB kan du ju pröva att overburna med Nero.

Permalänk
Medlem

Re: Kan man dela en *.mpg eller *.avi fil som är större än 800MB??????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrdB
Skulle vilja bränna ner några av minna filmer men de är större än 800MB,
Går det att dela de så att man kan bränna de till två CD-skivor???????

Som oavanstående talare sa, du kan konvertera till vcd svcd, och sedan klippa själva filmen i Tmpgenc eller VCD Cutter, t e x, då får du plats med en film på två skivor där skiva 2 följer där skiva1 slutade, beroende av hur du klipper filmen.
Du behöver ju inte använda dig av exakt hela skivans längd, dvs du klipper där klippet blir snyggt och inte mitt i en actionscen.

Permalänk
Medlem

Virtual Dub?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

tmpegenc för SVCD/VCD
Virtualdub för avi
virtualdubmod för avi,ogm,mpeg matroska (halvt skumt ännu)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Jag har filmer som är typ 1GB och jag vill lägga de på två cd skivor….
Som jag har förstått av era svar så måste jag göra om de till vcd eller svcd först innan jag kan della de
Nu kommer den dumma frågan: hur gör jag de till svcd? finns det några gratisprogram eller andra ni kan rekommendera???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrdB
Jag har filmer som är typ 1GB och jag vill lägga de på två cd skivor….
Som jag har förstått av era svar så måste jag göra om de till vcd eller svcd först innan jag kan della de
Nu kommer den dumma frågan: hur gör jag de till svcd? finns det några gratisprogram eller andra ni kan rekommendera???

Du behöver inte göra om dom till (S)VCD, dela dom på mitten i VritualDub bara

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"