tjo...
detta kan bli rätt långt...
det e så att jag har plockat hem en gamal server dator från jobbet som skulle slängas och som jag tänkte fixa till och köra linux på....
problemet e att det e rätt lite ram i den och att det e en dual med bara en cpu ( skulle vara kul me 2 )
problemet e att jag har inte en anning om va de e för dator... men här e en beskrivning...
det är en dual intel skulle jag tro... det sitter en p2 266mhz slot cpu i och mobot har on board adaptec aic 7880 scsi 4 pci paltser och en isa.. 2 bankar med ram där det e 2 +2 och det står dimm brevid...
de nummer jag har hittat e dels dessa som är på en liten lapp på mobot
"PBA 674688-022" och "IBRD74400569"
och så sitter det en sor krets vid cpu platserna som det står intel på och "fw82443lx"
bioset är ett PhoenixBIOS med nummer "REDWD0.86B.9915.P01.9709050905"
det jag e ute efter är vad det klarar i cpu väg... så man inte köper fel... och vad det ska vara för ram till den när man startar så säger den nåt om ecc check så jag gissar att det ska vara ECC Dimmar till den och cpu borde den ju klara alla p2or tycker man...
en sak till... vart kan man få tag på ECC Dimmar och p2 or idag finns det nått stäle på nätet som har äldre grejer lr e det annonser som gäller... och vad e det snabbaste en p2 slot cpu är på...
hoppas nån har nån ide om vad det kan vara för dator jag fått tag på skulle tro att den har några år på nacken... se det som en utmaning att hjälpa mig...:)
/Mvh