Ett till program: Virtuella skrivbord

Permalänk
Glömsk

Ett till program: Virtuella skrivbord

http://psionicist.online.fr/DM4.zip

Emulerar flera desktops i Windows som i Linux och X. Är rätt primitiv jämfört med liknande program men jag tycker det fungerar rätt bra, eller så bra som windows kan göra detta.

DM3 -> DM4

* Flytta program mellan skrivbord (dubbelklicka på svarta fyrkanten)
* Konfigurationsprogram (ändrar ni något måste ni starta om DM4.exe)
* Tangentbordskombinationer
* Sorteringsbuggen (inte helt fixad, men mycket bättre)
* Optimerad kod (är fortfarande under 1000 rader).

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Glömsk

Screenshot:

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

kan du ge en bättre förklaring hur man använder det, varföroch till vad ?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Glömsk

http://psionicist.online.fr/dmexempel.gif

Edit: Upptäckte en del roliga buggar för program som har många fönster (photoshop exempelvis).
Edit 2: Fixade det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skall testa det nu eftersom ingen annan verkar ha gjort det

Edit: Hmm, verkar fungera bra det lilla som jag har testat det.
Märkte dock att det blev lite skummt med Serious Samurize v 1.0.1
Har ställt samurize på att vara "Pin To Desktop" och att det skall använda "Use Designed Position" och den fick liksom för sig att bli allways on top tills det att man klickade med musen någonstans.
Skärmskott

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk

Grymt! Smidigt som fan faktist... Finns ett och annat sånna här program, men detta är nog det smidigaste, om inte det minsta Bra jobbat!

Kom på en sak, tror du man kan göra så man kan "skicka" olika program mellan de olika skrivborden?

Permalänk
Glömsk

Tack för kommentarerna.

Om ni har flera instanser av samma program startat, dyker dessa upp i rätt eller fel ordning när man går tillbaka till det skrivbordet?

Sweetfish: Jobbar på det nu. Borde vara klart tills imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

några saker du kan fixa är... en ikon. annars är den så läskig typ.. OMEG vIRuzS!!!!

hmm det där med ordningen när man växlar... körde lite fram och tillbaka.

funkade finfint. fast helt plötsligt var google före swec. då växla jag en gång till och "problemet" har inte uppstått igen.

edit: upptäckte varför... klickar/dubbelklickar man på det skrivbord man redan har framme så byter de plats.
edit2: växlar man mycket fram och tillbaka så byter de plats också.
edit3: ooh. en readme också. (jag behöver ingen men det kan ju finnas sådana också) så packar man fint i en zip eller något.

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Glömsk

Trevliga förslag, finns en hel del som man själv inte tänker på.

På todo:

- Göra så man kan flytta runt fönster mellan skrivbord
- I samma veva, fixa så man kan välja antal skrivbord själv
- Fixa en fin ikon
- Göra så att ordningen behålls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
Kom på en sak, tror du man kan göra så man kan "skicka" olika program mellan de olika skrivborden?

På sätt och vis verkar det som om det gör det, körde Thunderbird på ett skrivbord och fick helt plötsligt mail, valde att öppna och då bytte de plats.
Förstår iof att du menar att det skall vara möjligt att själv skicka programmen mellan de olika skrivborden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Tack för kommentarerna.

Om ni har flera instanser av samma program startat, dyker dessa upp i rätt eller fel ordning när man går tillbaka till det skrivbordet?

Det verkar vara lite olika dock verkar det som om de hamnar grupperat, altså de olika instanserna av samma program hamnar bredvidvarandra, sedan kan andra program hamna antinge före eller efter.

Edit: En info ruta måste du ju ha med, ovanför exit kanske?

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk

Psionicist: Humm, hur menar du? När jag startar en ny instans så kommer det upp "efter" det gammla, altså till höger om orginalet... Om de är de du menar
Kom på en sak, fast kanske är onödigt, men... Om man startar en ny instans kan man inte göra så att det bara lägger till ett nytt skrivbord istället?

Btw, sweet, längtar tills imorgon då

Oh, kom på en liten klurig sak, även denna kanske onödig och kan få en liten kännsla av bloatat program, men jag hade tyckt det var fräckt:
Om man flyttar musen "utanför" skärmen, t.ex. tillhöger, så kommer man automatiskt till nästa skrivbord... Går detta? Men låter lite onödigt kanske.. Tufft hade det vart iaf

Permalänk
Medlem

fick aldrig någon förklarig på vad det är så jag testade
Det funkar fint men tar det inte mycket på minnet ?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Hm, någon som vet vad som händer om man avslutar DM2.exe?
Vågar man testa?

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

Det programmet fuckade bara upp hela min dator...

På första och andra skrivbordet fanns bara ikonerna, på det tredje så försvann startmenyn hela tiden. och sedan stände jag av det när jag visade skrivbordet utan ikonerna, och dom kom inte tillbaka.

Edit: Stor virus varning

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Glömsk

Woody: Det är inte så farligt, det på andra och tredje skrivbordet dyker snällt upp på första.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Woody: Det är inte så farligt, det på andra och tredje skrivbordet dyker snällt upp på första.

Du hade tänkt på det då

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Det programmet fuckade bara upp hela min dator...

På första och andra skrivbordet fanns bara ikonerna, på det tredje så försvann startmenyn hela tiden. och sedan stände jag av det när jag visade skrivbordet utan ikonerna, och dom kom inte tillbaka.

Edit: Stor virus varning

Använder du något konstigt shell eller liknande?

Kan du förresten kolla om taskbarklassen heter "Shell_TrayWnd"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woody

Edit: En info ruta måste du ju ha med, ovanför exit kanske?

han har förnamn efternamn 2004 om man dubbelklickar på svarta rutan

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk

Hm, liten bugg... Vet inte riktigt hur jag fick till den, men nu har jag fönster som finns på både skrivbord 1 och 2, om skrivbord 1 är det första till höger.

Permalänk
Glömsk

Shark: Jag har gjort ett litet program speciellt för dig.

http://psionicist.online.fr/dm_debug.exe

Vad finns det för konstigheter i listan? (Programmet visar bara en messagebox med lite information)

SweetFish: Gissar att du maximerat något från systrayen. Jobbar på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
han har förnamn efternamn 2004 om man dubbelklickar på svarta rutan

Märkte det nu, dock var rutan lite seg så det blev kanske en fyra fem stycken:D

Psi: Vad är Desktop Manager för något? En svart ruta?
iaf, stängde man ner den så dödar man programet.
hittade den efter att jag dubbelklickade på ikonen i systrayen sedan körde jag alt+tab.

Edit: sablans forum till att inte klistra in koder där markören är.

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woody
Märkte det nu, dock var rutan lite seg så det blev kanske en fyra fem stycken:D

Psi: Vad är Desktop Manager för något? En svart ruta?
iaf, stängde man ner den så dödar man programet.
hittade den efter att jag dubbelklickade på ikonen i systrayen sedan körde jag alt+tab.

Den lilla svarta punkten kommer man kunna konfigurera programmet från sen. Just nu används det till att stänga ner programmet med sen inget mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Litet och så långt ifrån bloatat man kan komma. Kommer använda det varje dag..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt trevligt
Portar du det till macosx så kan jag ge dig ett utalande om hur det fungerar också

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem
Citat:

Den lilla svarta punkten kommer man kunna konfigurera programmet från sen. Just nu används det till att stänga ner programmet med sen inget mer.

Om man dubbelklickar på den så får man ju upp inforutan som heter Desktop Manager, men det dyker också upp en sak i Alt+tab "menyn" som heter samma sak (syns knappt dock) men den är helt svartfylld.

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Glömsk

Edit: Aha den där.

Den ska inte synas.

Det är ett dummyfönster som ligger gömd i bakgrunden och skapar lite windowsgrejer som menyer osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Aha den där.

Den ska inte synas.

Det är ett dummyfönster som ligger gömd i bakgrunden och skapar lite windowsgrejer som menyer osv.

hihi, så det blev
Man kanske kan dölja den från Alt+tab "menyn"?

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

SÅ man kan ha fler skrivbord eller vad är det frågan om?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
SÅ man kan ha fler skrivbord eller vad är det frågan om?

Precis, någonsin kännt att du har lite många program igång på samma gång?, svårt att hålla koll på alla?, dela upp dem mellan flera skrivbord!

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

Psi, funkar nu! säkert en engångs bugg..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~