Sdram krångel?
Hej!
För det första vill jag tacka alla som läser detta, till de som har lust att hjälpa mig helt enkelt ;). För det andra så vill jag säga att jag inte vet om detta är det rätta forumet att posta denna tråd i? Hittade tyvärr inget direkt support forum. Flytta tråden i så fall.
Jag kopierar in den texten jag klistrade in lite här och där på irc, då jag sökte om hjälp. Så blir det lite lättare för mig (slipper skriva allt om igen). hihi
-----
jag har 1 problem, jag satte in extra ramminne i min dator.. när jag startade burken så pep det! .. -piiip..piip...piip med jämna mellanrum. Jag stängde av burken, det luktade bränt/plast/äckligt.. drog ur ramminnet.. senare efter att jag kontrollerat så inget brunnit. SÅ testade jag starta datorn, allting fungerade i början, jag såg uppstarten + cpu info allting var "ok" stog det. Men när jag precis kommer in på windows efter "windows-logotypen" så försvinner bilden på skärmen :S vad kan vara fel?? väldigt tacksam för hjälp
----
Vad kan det vara fel på? Vad ska jag göra? Vad är sönder? hjälp hjälp hjälp
Kan tänka mig att skänka bort någon domän eller något annat kul om jag får bra hjälp..
Tack!
Mvh/Alper
(notera att jag ej använde våld när jag satte in sdram-minnet, tog den ifrån en annan dator hemma så minnet fungerade fint tidigare dvs inge fel på minnet. Ser nu att det står PC-100 på minnet, jag har för mig att jag har PC-133 i min burk. Kan det vara det?)