Permalänk
Medlem

Billigt plexiglas?

Tänkte göra ett plexibygge och skulle behövt ha tag på något ställe på internet som säljer billigt plexiglas. Skulle behövt 8mm och 2mm tjocka skivor. Har kollat på elfa och classes fast classes är för små och elfas verkar va lite dyra, finns väl något billigare ställe?

Visa signatur

himmie

Permalänk

Kollat med de lokala glasfirmorna? Går säkert att få ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Re: Billigt plexiglas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BassTone
Tänkte göra ett plexibygge och skulle behövt ha tag på något ställe på internet som säljer billigt plexiglas. Skulle behövt 8mm och 2mm tjocka skivor. Har kollat på elfa och classes fast classes är för små och elfas verkar va lite dyra, finns väl något billigare ställe?

en kompis fader skulle köpa en plexiskiva. den var knappt en halv kvadratmeter stor och kostade 1200:-
det är billigare med akryllglas, vet inte hur det stavas så klaga inte=)

Permalänk
Medlem

hehe jadu men glasmästeriet här i byn/stan/samhället la ner för ett litet tag sen så. Fast jag ska kolla inne i Umeå å se om jag hittar någe där. Något billigt på internet vore enklare faktiskt :>

Visa signatur

himmie

Permalänk
Medlem

Plexiglas och akrylglas är samma sak. arkyl är igentligen det rätta namnet.. Plexi är ett varumärke

på samma sätt som Makrolon och lexan är varumärken medans polycarbonat är det riktiga namnet

Permalänk
Medlem

gå till en glasfirma, dem har kanske nån spillbit som dem ger bort

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem