Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endorphin
Jag kan ärligt säga att jag inte förstår mkt av det där..
men kort och gott, försöker du säga att vilken ADSL abbonent som helst har samma prioritet som de servrarna som nämns på netcraft? Isånafall undrar jag varför mina kompisars abbonemang är nere så pass ofta som de faktiskt är..

Håller helt klart med där, det är skillnad, visst om man ser där att den "startas om" varannan timma i ett år är det ju kanske lite skilnad mot en som gör det var 300:e dag.. men annars ger jag inte så massor för den listan...

Permalänk
Medlem

Vad jag sa var att det är precis samma folk som har hand om/övervakar dessa servrar som anslutningarna till telestationer etc runtom i landet.
Finns troligtvis inte en enda ISP i hela Sverige som övervakar alla sina kunders privatabbonemang 24 timmar om dygnet. Och om dina kompisar nu kopplars ner hela tiden, så ligger felet *troligtvis* mellan deras gateway och deras telestation. Om inte så bör de ringa till telia och deras, enligt vissa, inkompetenta support och göra en felanmälan så att en bättring kan ske.

mrmazter: det handlar inte bara om hur länge servern pallar att stå på utan omstart, utan också hur länge i sträck uppkopplingen fungerar

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Problemet är väl att man inte har access till 10mbit hubbar...

Tja ...jag har då inga problem , med rätt programvara så kommer man in överallt

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore

mrmazter: det handlar inte bara om hur länge servern pallar att stå på utan omstart, utan också hur länge i sträck uppkopplingen fungerar

Jo, jag antar att du förstår det är det jag menar .. men det behöver ju inte betyda nått bra igentligen att en uppkopling varit igång länge från leverantörens sida . ett kort stopp för uppgradering kan vara bra ibland.

null
Ge mig en bättre förklaring då..

Permalänk
Medlem

8mbit... då kommer man ju inte in på 10mbit hubarna! då kan man inte konstant sitta i 600-900 kb/s som standrad... älskar mitt fiber...

Permalänk

mrmazter
känner man någon med BBB som kan sätta upp proxy så kan man komma in på 10mbit-servrar... tror egentligen bara att ens IP verifieras när man ansluter, därför kan du be en polare med BBB att sätta upp proxi typ 1 gång o sen ha datorn på i några dygn.

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Jo, jag antar att du förstår det är det jag menar .. men det behöver ju inte betyda nått bra igentligen att en uppkopling varit igång länge från leverantörens sida . ett kort stopp för uppgradering kan vara bra ibland.

null
Ge mig en bättre förklaring då..

läs om texten ett par ggr så ordnar det sig eller ring och prata med telia ang deras support rutiner. Det gjorde jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
läs om texten ett par ggr så ordnar det sig eller ring och prata med telia ang deras support rutiner. Det gjorde jag.

jag kan deras rutiner utantill.

Permalänk
Medlem

se där ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

och jag vet hur många gånger det är som man går igenom saker med en kund hur dom ska göra och dom gör nått helt annat .. sen bökar dom några timmar & gör samma sak & då funkar det. Kan vara mycket som är fel . bla bla bla .. det är oftast sbs men visst fasiken gör supporten fel ibland, är det så konstigt ?