World of Warcraft tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
priest har jag aldrig spelat och vet inte om jag vill vara en klass som egentligen ska stå i bakgrunden och heal och sånt (man måste ju inte det har jag nu förstått).

funderar lite på mage förut för mycket skada är alltid kul, speciellt aoe men orkar nog inte med cloth armor, shaman har ju leather armor och vid lvl 40 får man väl mail eller hur.

Korrekt.
Shaman tåler ju bra mycket mera än en Mage pga healing samt lite pga lether,mail armour.
Dock gör han inte i närheten av skada som magen gör..

Permalänk

Mmm, tror det är så också. Spelar min första Shaman nu...låglvl förtillfället men jag tycker den är helt ok. Har spelat en NE Rogue tidigare till lvl 27, trivdes väldigt väl med den också.

Vad är era erfarenheter av Shaman (förutom den lvl 36-shamanen som gick loss i Elwynn forest för ett par dagar sen...ARGH!)?

Permalänk
Medlem

oj skrev i fel inlägg sry...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Updates på era bilder! ^^
Jag vid lvl40:

Måste ju ha boots som matchar krokodilen

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oniac
Updates på era bilder! ^^
Jag vid lvl40:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/oniwow40b.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/oniwow40.jpg
Måste ju ha boots som matchar krokodilen

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Ok, jag är fast!

Ska köpa WoW!

Ångrar så bittert att jag lurade mig själv så in i ....... att WoW skulle jag minsann inte ha! Vill ha Collectors Edition så jag bara vill dö! (Inom rimlig kostnad! ) och självklart är den ju fullbokad, som sagt självklart!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tipsa om att OPEN Beta, den sista betan startar snart (efter Final Beta ironiskt nog).
Där kan alla spela.

Permalänk
Medlem

Ehh, nej, det är finalbeta, Act 2, den är inte öppen, det kommer finnas ett stort men begränsat antal konton.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Mmm, tror det är så också. Spelar min första Shaman nu...låglvl förtillfället men jag tycker den är helt ok. Har spelat en NE Rogue tidigare till lvl 27, trivdes väldigt väl med den också.

Vad är era erfarenheter av Shaman (förutom den lvl 36-shamanen som gick loss i Elwynn forest för ett par dagar sen...ARGH!)?

Har den bästa spellen i hela Wow. 75 mana instant cast Purge.

Permalänk

kom just till darkshore och questar. men allting e så klent. jag kom till lvl 19 i loch modan och westfall inana jag kom did så.

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

jaja

Visa signatur

//smeck

Permalänk
Medlem

hur byter man lösenord på sitt konto till wow final betan?

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk

Lirar dom flesta på PVP 8?

Permalänk
Medlem

Northern Horde & Northern Light spelar på EN PvP 8 iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Korrekt.
Shaman tåler ju bra mycket mera än en Mage pga healing samt lite pga lether,mail armour.
Dock gör han inte i närheten av skada som magen gör..

En elemental-shaman gör ungf samma dmg som en ice-mage (men har mkt sämre crowd control).

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Startade precis wow, och började baka en prilla när jag ser 2 st Human paladins springa mot mig, båda är runt lvl 28 och jag är lvl 15. I panik skriver jag /dance och dom går med på det och börjar dansa, och alla är jätteglada
Efter ungefär 30 sek kommer en orc och hoppar in i dansen, och börjar sedan att strippa, detta uppskattas självklart av dom glada paladinerna och vi dansar i drygt 2 minuter.

Efterår vinkar vi farväl och springer skilda vägar

Edit: Nu när jag dog så kunde jag välja alternativet "Reincarnate", vilket var första gången. Jag valde självklart att återupplivas, men är det något nytt eller har det funnits en tid?

Permalänk
Medlem

Du är i Horde Territory va ? Eftersom att dom är "Gula". Dom kan inte attackera dig om inte du attackerar dom först .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Edit: Nu när jag dog så kunde jag välja alternativet "Reincarnate", vilket var första gången. Jag valde självklart att återupplivas, men är det något nytt eller har det funnits en tid?

Det är för att en warlock har kört en magi som heter soulstone på dig (kolla uppe i hörnet brevid kartan på din screen), om ingen kastar en till soulstone på dig så kommer det inte hända igen.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Du är i Horde Territory va ? Eftersom att dom är "Gula". Dom kan inte attackera dig om inte du attackerar dom först .

Jo, det vet jag. Men ändå lite roligt när den där orchen kom och strippade

Permalänk
Medlem

Som Myris säger så kan Warlocks skapa Soulstones. Dessa kan dom använda antingen på sig själv eller på någon annan spelare. När den används så sparas ens "soul" och kan man ressa sig själv om man dör. Dom håller i 30min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då använder man Vanish och sen cheap shot...därefter 1-2 crit backstabs.

Frågan gällde vad man kan göra åt paladinens sköld samt heal. Vanish och backstab förändrar inget i den frågan. Sen kostar backstab 60 energy om jag inte minns fel. Svårt att få in 2st utan att använda Thistle Tea, vilket dom flesta inte har oändligt med.

Permalänk
Medlem

någon mer som nappat på denna sida?

www.wowpm.com

Vore soft om man kunnde se era chars me.

Visa signatur
Permalänk

jag hoppas mer på att thottbot.com bygger ut sin char-selection... att den visar mer än items. Känns även säkrare med en programvara som är "godkänd" av blizzard som inhämtar informationen.... tycker det där bäddar för en massa keyloggers och skit som folk kommer att åka dit på. fast iofs gör väl thottbot det oxå.....

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Avstängd

Offtopic: Herregud, hur kan denna tråden vara så lång :S? WoW är väl inte så bra, kom ihåg när jag lirade warcraft 3 för längesedan, så hade jag klarat ut det, så kunde jag inte tro att WoW skulle komma ut, det verkade så fantastiskt, jag var en riktig warcraft nörd då och ville ha WoW när det skulle komma ut, men idag så är jag inte intresserad i warcraft längre :(, har gått över till fps och strategi av annan sort, inte så mycket fantasy ex.

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
Offtopic: Herregud, hur kan denna tråden vara så lång :S? WoW är väl inte så bra, kom ihåg när jag lirade warcraft 3 för längesedan, så hade jag klarat ut det, så kunde jag inte tro att WoW skulle komma ut, det verkade så fantastiskt, jag var en riktig warcraft nörd då och ville ha WoW när det skulle komma ut, men idag så är jag inte intresserad i warcraft längre :(, har gått över till fps och strategi av annan sort, inte så mycket fantasy ex.

har du spelat det? Du kommer mest största säkerhet bli en nörd igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
jag hoppas mer på att thottbot.com bygger ut sin char-selection... att den visar mer än items. Känns även säkrare med en programvara som är "godkänd" av blizzard som inhämtar informationen.... tycker det där bäddar för en massa keyloggers och skit som folk kommer att åka dit på. fast iofs gör väl thottbot det oxå.....

Blizzard kommer aldrig godkänna att det körs .exe program som fetchar data.

Jag tycker thottbot char suger stenhårt, sämst sida.
Använder iofs thottbot till information om quests & gears, men aldrig till chars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
någon mer som nappat på denna sida?

www.wowpm.com

Vore soft om man kunnde se era chars me.

http://wow.allakhazam.com/db/psearch.html är ju 1000005654654x större

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Avstängd

Japp warcraft 3 ja, det va så roligt på "den tiden" iofs inte så länge sedan, men mycket har hänt sedan dess. Tycker speciellt mycket om warcraft 3 clippen, tex när du klarat ut humans campain så ser man Arthas med sitt "frosmourne" (tror ja det hette) o tar livet av sin fader, alla de clippen är så coola på något sätt :). Har också funderat på hur en film om warcraft skulle bli, en "grafik - film" såsom final fantasy fast om warcraft såklart.

Vet ej om jag skulle bli nörd igen, har spelat warcraft sedan 1:an, men WoW verkar va en annan värld, det utspelar sig i samma jag vet, fast det verkar inte passa in i storyn bara, vad jag sett "bilder"/screenshots etc så verkar det inte så intressant, men har lång tid funderat på om man kan besöka arthas på det där berget där han frös fast vid en tron på Warcraft: Frozen Throne? :S, kan man ex besöka kända platser från warcraft 3?

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk

Cheap shot varar i 4 sek och då hinner man nätt och jämt få in 2 st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cheap shot varar i 4 sek och då hinner man nätt och jämt få in 2 st.

folk tänker bara på vad sin karaktär's skills kan göra, men man tänker aldrig på att sin fiende också har en del lömska trick

Visa signatur

breathe, smile and be happy