World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
allakhazam.com är ju 1000005654654x större

Dom kör med .exe fil, som Blizzard INTE rekomenderar. Även om det inte händer nått med eran dator vet ni inte vad filen gör, kan sammla på sig all möjlig skit.

Tycker www.wowpm.com är skit bra, dom har uppdaterat Ranking lista nu med. Finns ingen annan sida som har nått sådant vad jag vet.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför denna tråden inte är klistrad.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten miss idag :), en hode kom in i Northshire Valley, när jag började me min human priest. Han sprang omkring mig hella tiden medans jag höll på att döda kobolds. Till slut lyckades jag naturligtvis klubba till han :). Då började corps campa, fegast ja varit med om. Att gå till stället där alla nya starta....

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida där dom skriver om såna där lite ovanligare saker som tex:
http://gpo.mine.nu/forum/viewtopic.php?t=233
Och finns det sånt till "vanligt" folk också eller är det bara engineering typerna som kan göra sånt?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Cheap shot varar i 4 sek och då hinner man nätt och jämt få in 2 st.

Hinner man verkligen? Cheap Shot 60 energy, vilket gör att man måste vänta ett "tick" innan man kan köra första backstab. Efter den har man inte mycket energy kvar så man får vänta minst två "tick" tills man får 60 igen. Hinner man verkligen det på 4 sek? Utan Tea då...

Var ett tag sen jag spelade rogue, så jag kan ju ha fel, men det känns inte som att man hinner.

Permalänk
Medlem

Någon som har kör warrior som är mellan lvl 24-26 som har lust att slänga upp sin profil så att man har något att jämföra med ?
Har själv precis blivit lvl 25.
http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=110

Har nu fastnat rejält för wow måste jag säga. När jag började spela så tyckte jag det kändes ganska tomt och ointressant. Men nu kan jag inte släppa tanken på den underbara wow-världen! Tur att man förbokat sig en CE-box. Den kommer stå fint brevid Wc3 CE

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Synd att Warrior ska vara så förbannat värdelös annars så hade valet varit givet. Hittils är KniFF den enda som påstått att den är något att ha och en eventuell buff från Blizzard vågar man då inte lita på. Det är nog bäst att man lär sig ifrån det lilla man såg utav US betan. Nej, Warlock får det bli, gratis häst är detsamma som en bra häst och demonology får mig redan att såsa i underlivet. Vilka huvudyrken är det som gäller för en Warlock? Skinning och?

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får "Unable to connect to server" nu?

Permalänk
Medlem

Mining/Engineering ska jag köra med min Warlock.

Permalänk
Medlem

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Ibland skäms man över att vara svensk. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
...kan man ex besöka kända platser från warcraft 3?

Jag har för mig att man ska kunna besöka the dark portal från de tidigare spelen och att det senare kommer finnas en quest för warlocks att öppna den så att man kan gå igenom.

Permalänk
Medlem

Någon som är Hög blacksmithing lvl ännu?
Själv är jag 262 i blacksmithing, 274 i mining atm, lvl 46, snart 47 på En pvp 7 ^^ kan lägga upp bild/er om ni vill
jag gjorde det första truesilver champion på den servern btw
Och justja, player- Someone på samma server, blev 60 igår, vet ni hur många som är 60 atm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har för mig att man ska kunna besöka the dark portal från de tidigare spelen och att det senare kommer finnas en quest för warlocks att öppna den så att man kan gå igenom.

Hmm, jag tycker det luktar expansion om det här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
http://forums-en.wow-europe.com/thr...p;p=1#post70012

Ibland skäms man över att vara svensk.

Jag håller med. Med mindre det blir bättre i retail så kommer jag nog mest hålla mig till RP serverna för att slippa all svenska. Vill jag höra svenska slår jag på radion, tv eller går ut på stan, inte sätter mig med ett stämningsfullt MMORPG.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...
Ibland skäms man över att vara svensk. =/

Lite dåligt att Thundgot bara skriver sitt standardsvar. Tycker att de borde ta i lite mer med hårdhandskarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajji
Synd att Warrior ska vara så förbannat värdelös annars så hade valet varit givet. Hittils är KniFF den enda som påstått att den är något att ha och en eventuell buff från Blizzard vågar man då inte lita på. Det är nog bäst att man lär sig ifrån det lilla man såg utav US betan. Nej, Warlock får det bli, gratis häst är detsamma som en bra häst och demonology får mig redan att såsa i underlivet. Vilka huvudyrken är det som gäller för en Warlock? Skinning och?

Har spelat till lvl 28 med min warlock nu, är helnöjd! Har prövat lite andra klasser, men tröttnat på dem efter ett tag. Jag är Tailor/Enchanter...Tailoring har jag haft väldigt stor nytta, bär många av mina egna alster då jag kommit högt i lvl redan (210) genom att ha köpt mkt tyg. Mkt av pengarna har jag fått genom att sälja magic chards som jag "disenchantat". tycker det är en mysig kombination, inte helt ekonomisk, men vad gör det, jag klarar mig bra, säljer 10 slot bags till folk i parti, ger bra inkomst.

Vad gäller själva spelandet med warlock tycker jag den är utmärkt. Kör man solo, så har man sin Woidwalker med torment och suffering som står och tankar som en galning. Blir man 1vs1mob så är det lätt upp till +3 lvl. Får man fler på sig ser man till att alla attakerar Woidwalkern, slänger Immolation, Corruption, Curse of Agony på alla, sen kör healthfunnel på sin Pet, då dör de av sig själva på en stund. Tar ju ett tag men då har man ju å andra sidan misslyckats med sin "pull".

Är man i grupp så drar jag upp min Succubus istället, den lilla slampan?....

Jag har inte så stor erfarenhet av pvp, men jag brukar klara mig hyfsat, har inte utarbetet nån teknik för det eftersom jag inte hade planerat att börja PVP:a fören typ lvl 40+. Reincarnation är dock mys som fan om man blir dödad, bara att ställa sig upp med fullt liv/mana och fortsätta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroax
Med mindre det blir bättre i retail så kommer jag nog mest hålla mig till RP serverna för att slippa all svenska. Vill jag höra svenska slår jag på radion, tv eller går ut på stan, inte sätter mig med ett stämningsfullt MMORPG.

Jag tycker snarare det har funkat över förväntan med snack i mainchatten. Trodde att det skulle dyka upp skumma språk lite hela tiden i mainchatten men där snackas det bara engelska faktiskt.

Helt otroligt vad mycket svenskar det är i WoW. Baserat på alla de som jag kört party med så uppskattar jag fördelningen till ca

60% svenskar
25% finnar
10% danskar
5% övriga.

Ofta visar det sig att alla i partyt är svenskar och då kör jag mycket hellre på svenska. Hellre det än alla löjliga skrivsätt och skrivfel som "ar u doin Q stalvan ?"

Verkar som om vissa känner sig tuffare genom att skriva som talspråk eller "ghetto-engelska". Visst, det är ju en chat och jag ställer inga stora krav på stavningen i en sådan, men när man ser meningar där inte ett enda ord är rättstavat så börjar man tröttna lite faktiskt...

Permalänk
Medlem

Kan någon säga vilken sida av alla många sidor det fanns bilder på hur effiktiv Gnomish Shrink Ray var?

Edit: I denna tråd

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, 1024 MB DDRAM PC3200, Powercolor ATI Radeon 9800 PRO, WD Raptor 36,7 GB SATA, 200 GB Seagate S-ATA, Hitachi 120 GB ATA

Permalänk
Medlem

Någon med Cosmos som kan svara på denna fråga?
Jag drog ut en partymember till vänster ur skärmen så han inte syns längre, nu ser jag bara den första... kan man återställa detta?

Permalänk
Medlem

En bra grej att göra är att sänka UI scale en bit. Det löste en del problem med cosmos för mig.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Jag undrar, jag har sett massa spelare som har flera rader av knappar uppe samtidigt, alltså där man har spellt, moves m.m. hur får man det att bli så, jag har bara en rad... Visserlligen kan man ju bläddra, men det är ju krångligt, nån som vet hur man lägger upp flera ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powel
Kan någon säga vilken sida av alla många sidor det fanns bilder på hur effiktiv Gnomish Shrink Ray var?

Edit: I denna tråd

http://gpo.mine.nu/forum/viewtopic.php?t=233

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Jag tycker snarare det har funkat över förväntan med snack i mainchatten. Trodde att det skulle dyka upp skumma språk lite hela tiden i mainchatten men där snackas det bara engelska faktiskt.

Helt otroligt vad mycket svenskar det är i WoW. Baserat på alla de som jag kört party med så uppskattar jag fördelningen till ca

60% svenskar
25% finnar
10% danskar
5% övriga.

Ofta visar det sig att alla i partyt är svenskar och då kör jag mycket hellre på svenska. Hellre det än alla löjliga skrivsätt och skrivfel som "ar u doin Q stalvan ?"

Verkar som om vissa känner sig tuffare genom att skriva som talspråk eller "ghetto-engelska". Visst, det är ju en chat och jag ställer inga stora krav på stavningen i en sådan, men när man ser meningar där inte ett enda ord är rättstavat så börjar man tröttna lite faktiskt...

Jag har också en tendens att bara stöta på svenskar, men det här med "ghetto-engelskan" håller jag inte med om. Dom jag questar med pratar oftast alltid ganska korrekt engelska, iaf så försöker dom.

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man använder funktionen "totem stomper" som finns som en funktion i cosmos

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajeroo
Jag undrar, jag har sett massa spelare som har flera rader av knappar uppe samtidigt, alltså där man har spellt, moves m.m. hur får man det att bli så, jag har bara en rad... Visserlligen kan man ju bläddra, men det är ju krångligt, nån som vet hur man lägger upp flera ?

Du får använda en mod för det. Själv föredrar jag CTmod, där går det att ordna enkelt. Cosmos verkar också vara populärt, men jag har inte fastnat för det.

Permalänk
Medlem

Stavning inom MMORPG har alltid varit bland den mest horribla man kan stöta på. Dels för att det går snabbare att skriva på det viset, med alla "slang" osv. och dels för att många som suger på engelska spelar och smittar av sig.

Har flera kompisar som har blivit sämre i engelskan efter att ha börjat spela Tibia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns massor av mods för att ändra interfacet i WoW.
Det finns ett par "total" mods, som CT, Gypsy och Cosmos.

Vill man bara ha en specifik mod så kan man hitta många bra sådana på nätet. En bra samlingsplats för dem är http://www.curse-gaming.com/mod.php

För just bars http://www.curse-gaming.com/mod.php?sectid=1

Flexbar är den mest kraftfulla "bar"-modden, men den kan vara lite krånglig att lära sig och konfigurera. Då finns det andra alternativ som t.ex. BibToolBars eller Telo's Bottombar+Sidebar.

För att lägga in en mod så skapar man bara mappen Interface\Addons i sin WoW mapp och lägger mod-mapparna där. Får man problem med dem kan man radera modmappen, eller stänga av modden från WoW när man loggat in (finns en knapp som heter Addons i karaktärsval-delen där man kan stänga av om man vill)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använder CTmod.
http://wow.warcraftstrategy.com/ctmod/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hallo har en liten fråga..ja köpte en maul på en aktion men måste man hemta ut den nån stans lr så för ja har den inte i min backpack?

Permalänk

Du hämtar ut den via mail. Gå till en mailbox.

Permalänk
Medlem

gå till en brevlåda..
You got mail

edit: lunaaaaaa, *hytta me näven* Din snabba jävel

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf