Ultimata Thief 3: Deadly Shadows preview

Permalänk
Avstängd

Ultimata Thief 3: Deadly Shadows preview

Finns att läsa här:
http://www.thief-thecircle.com/thief3/danspreview.asp

Det verkar bli helt underbart, mil bättre än Deus Ex 2.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lär inte bli bättre än föregångarna tyvärr

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Läst delarna om AIn? Stora förbättringar verkar det vara!

Jag tror det blir bättre än Thief 2 i alla fall. Kanske inte Thief 1, men det återstår att se.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tror bara att det kommer bli ett spel i mängden , men vad vet jag?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vet inte ifall du har varit på ttlg.com forumet, men har man det så känner man igen Digital Nightfall som har postat förhandstitten. Han är alltså ingen journalist utan en fan som har fått testa spelet, och det är klart att han har extra kännedom om de tidigare spelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det vill jag inte påstå att jag är. Men visst jag kan ha fel och det hoppas jag på. Men jag var grymt optimistisk när det gällde Deus EX 2 och blev ju.......bra

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Blir värsta chatten, så sista kommentaren för idag.
AI är mycket bättre. Banorna inte lika små. Och framför allt inte samma team som arbetade på spelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Blir värsta chatten, så sista kommentaren för idag.
AI är mycket bättre. Banorna inte lika små. Och framför allt inte samma team som arbetade på spelen.

jo vi får nog pisk annars "Och framför allt inte samma team som arbetade på spelen." - gör mig lite rädd.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Alltså, Deus Ex 2 teamet arbetade inte på Thief3.

Thief 3 har väldigt många f.d. Looking Glass Studios (R.I.P.) anställda. Eric Brosius gör musiken och Terri B. skriver precis som tidigare.

Nu loggar jag ur

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, Deus Ex 2 teamet arbetade inte på Thief3.

Thief 3 har väldigt många f.d. Looking Glass Studios (R.I.P.) anställda. Eric Brosius gör musiken och Terri B. skriver precis som tidigare.

Nu loggar jag ur

My bad. jag borde nog också logga ut nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller så får jag avbryta :D....

Tycker Thief 3 verkar bli för consolaktig...Men vi får se...Det viktigaste i Thiefserien är stämningen i spelet. Lyckas man göra en halvdan consolportning så är det bara att glömma spelet...

Permalänk
Avstängd

Tack, nu kan jag posta igen.

De har nog lärt sig från DE: IW fiaskot. Ingen överdrivet stort textfont storlek. Bättre texturer för PC versionen, och EAX 3 och 4 stöd som inte är möjligt för Xbox.
Jag får i alla fall intrycket att man har arbetat mer på att seperera formaten åt och gjort vissa optimeringar här och var.

Många delar av spelet verkar dessutom vara svårare än tidigare, trots att Warren Spector har sagt att hamna i strid är ngt mer förlåtande, men enligt denna preview så verkar det ju inte stämma trots allt.

Expert spelar man självklart på.

Stämningen verkar också vara helt 100% Thief, åtminstone så har jag fått intrycket av det på de 41 filmklipp som ligger kvar på HDn, dessa väger f.ö. in på totalt 957MB

Det största misstaget de kan göra nu är att inte släppa en editor. Det vore ett stort slag i ansiktet på fan communityn som har skapat över 400 Fan Missions, som generellt (IMO) har varit av mycket god kvalité.

Ett av favoritbilderna:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De har nog lärt sig från DE: IW fiaskot. Ingen överdrivet stort textfont storlek. Bättre texturer för PC versionen, och EAX 3 och 4 stöd som inte är möjligt för Xbox.
Jag får i alla fall intrycket att man har arbetat mer på att seperera formaten åt och gjort vissa optimeringar här och var.

Jo vi får hoppas det. Spel blir sämre tycker jag när man måste kunna porta dom till olika konsoller Eftersom man kanske måste ta bort och göra om vissa grejor för att det ska funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har testat thief1 för många år sedan..tyckde det sög..inte testat 2an...tyckde smyg faktorn inte funkade som den skulle...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Har testat thief1 för många år sedan..tyckde det sög..inte testat 2an...tyckde smyg faktorn inte funkade som den skulle...

Testade 10 minuter eller? Finns inte bättre stealth-spel. Splinter Cell t.ex. är sjukt linjärt och alltför mycket trial and error. MGS har jag inte testat tillräckligt för att uttala mig om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thieg är ju det spel som startade sk. Sneak em up tycker jag, grejer som ljuskristallen och att AI:n hör ljud var underbart i första spelet. Kom ihåg att jag tänkte att äntligen har nån skapat ett spel där man inte behöver döda alla fiender för att nå sitt mål.

Samma sak med Deus Ex.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag är det väl svårt att bryta ny mark på sneak-ém-up fronten. När Thief släpptes var det ju helt ensamt om sin spelstil. Jag tror dock att 3'an blir utmärkt. Gillar stadssegmentet som man får smyga runt i mellan uppdragen.

Permalänk

Litet mer impressions:

http://www.gonegold.com/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=14...

"One part I really enjoyed--Garrett was in a small room with one passageway leading out. He spooked a servant in the room, who went running out to get help. Garrett spills oil flasks all around the entrance, and waits for the guards. One comes rushing in and hits the oil, his arms and legs go splaying out and he goes down. Then Garret whips out a fire arrow and ignites the oil, burning the guard to cinders It was awesome."

Jag har riktigt svårt att vara pessimistisk just nu, även om jag verkligen försöker ;).

Permalänk
Avstängd

Thief the Circle har lagt upp en exklusiv filmklipp nu:
http://www.thief-thecircle.com/download.asp?fid=781

Ser riktigt bra och stämningsfullt ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar väldigt bra. Längtar som fan.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Wtf! Har de jävlarna ett exklusivt demo? Ondska... :o.

OBS: det är alltså en kommande upplaga av tidningen, inte den som släpps den här månaden.

Permalänk
Avstängd

Både nytt och gammalt "artwork" från spelet:
http://www.thief-thecircle.com/thief3/art-faction.asp

Finns spoilers. Jag avstod att titta på vissa, så att man i början kanske bara hör ljudet av varelserna och undrar "vad 17 är det?", och sen tillslut vågar man närma sig och möts "gaaaah!!", och tycker "ESC" snabbast man kan. "Pust".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara jag som tycker att AI:n verkar riktigt korkat?

Man kan stå en halv meter bredvid och de kan varken se elelr höra dig. Man kan släcka all ljus i rummet med hjälp av vattenpilar men AI:n märker ändå ingenting.

Känns nästan som AI:n var bättre i ettan. Sedan varför blir allt man ska använda blåaktigt? Tycker det förstör stämningen lite :). Hade varit bättre att bara trycka på en tangent utan att hela skärmen börjar lysa tex vid användningen av dörren.

Permalänk
Avstängd

AIn påverkas otroligt mycket beroende på vilken svårighetsgrad man har på.
T.ex. så hör de på Expert när du dyrkar ett lås öppet och vakter märker ifall det saknas andra vakter...de är betydligt mer uppmärksamma i T: DS än de tidigare spelen.

Du kan heller inte bara sitta och vänta i ett hörn och vänta tills vakten ger upp på att hitta dig. De kommer att säga saker som, "better check behind that couch" och kommer då att kolla bakom soffan (som man kanske gömmer sig bakom), så det gäller att hitta ett nytt ställa att gömma på sig ASAP.

Antar att du inte läste preview:en?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

10 dagar tills det släpps. I USA då.

Edit: Tror att det släpps mot slutet av Juni i Europa. Läste det på forumet iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Jag tänker importera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir kanooon. Vad jag sett och hört.

Permalänk
Avstängd

Thief: DS nämns kort:

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=1093&e=1&u=/p...

"Coolest-Looking Game: Ion Storm's "Thief: Deadly Shadows" is a first-and-third-person stealth action game. Its top-notch graphics drew oohs and aahs from the demo spectators that were almost loud enough to drown out the deafening noise of the show floor. --Steve Bass"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"[urI="www.länken.com"]Här[/url]" eller "[urI]www.länken.com[/url]".