Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker dom nya runorden är helt jävla overpower! Hel sjuk kommer marknaden bli. Lo har redan börjat gå upp i värde.

Edit:

Mmm jag vet Mindless finns inte på battle.net.

Permalänk

Spirit då 2+ skill både sköld och svärd kräver inga runor alls typ

Permalänk
Medlem

Spirit kommer väl till användning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Läser du inte andra inlägg på sweclockers? till och med PC Gamer har sagt att det är på väg
men det kanske dröjer tills 2006

några tidningar läser jag inte, nästan. inte så många andra inlägg här heller faktiskt

någon som har lite necro-stuff som jag kan få? har en necro på level 48, som jag har base-sakerna på så den är inte bra. skulle behöva lite bättre grejer iallafall.

Permalänk

Oj, en massa ruggigt bra runord som kan göras med low-level runes! Och jag såg ett par med "of ages"-suffixet utan någon zod-runa. Kommer nog bli många roliga items då.
Jaha, undrar hur många år det tar för Blizzard att få ut en patch så vi singeplayers får ta del av detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jaha, undrar hur många år det tar för Blizzard att få ut en patch så vi singeplayers får ta del av detta?

Du får ta och modda det (har för mig att du hade kunskapen om det). Känns som om det här är sista "stora" grejen i Diablo 2. Det här är ju det enda som har hänt sedan ladder reset och den var ju en halv evighet sedan

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Spirit då 2+ skill både sköld och svärd kräver inga runor alls typ

dessutom 25-35% fcr och fet manabonus... hejdå lidless wall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Du får ta och modda det (har för mig att du hade kunskapen om det). Känns som om det här är sista "stora" grejen i Diablo 2. Det här är ju det enda som har hänt sedan ladder reset och den var ju en halv evighet sedan

Jo, verkar inte som det blir några mer uppdateringar. Och så angelägen om att ha runorden så jag fixar dem själv är jag inte, i alla fall inte nu. Jag brukar spela i mindre intervall, typ tokintensivt någon månad i bland. Får se när nästa period kommer, kanske då.

Permalänk
Medlem

dö inte

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad en Grief i en BA värd i runor? Försökt få tag på ett pris men ingen har velat säga.
Om någon har en här så ger jag ganska mycket för den

Permalänk

Ingen kan nog säga det nu, ekonomin sätts ju självklart i svängning efter något så här stort. Gör upp det med den du vill byta med, bestäm hur mycket du är villig att ge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Nice Paladin i Hel:
Pre recuired: Might - 1lvl, Blessed Aim - 1lvl, Concentration - 1lvl, Smite - 1lvl, charge - 1lvl, Holy bolt - 1lvl, blessed Hammer - 1lvl,

Sedan ska man ha:
Fanaticism - 20lvl
Sacrifice - 15lvl
Zeal - 10lvl
Holy Shield - 20lvl
Defiance - 20lvl

Denna kombination ger dig en Paladin med mycket bra skydd pga, holyshield och Defiance som ger bonus till den skillen, Sätt Zeal på vänster musknapp så man använder den som attack hela tiden och Sacrifice som ger bonus till den, Senda Fanaricism som Ger bonus till atack speed och damage på högra knappen så den är activ hela tiden. Nu har jag bara kommit till level 78 eller nånting sånt så man kan ju bygga på med mer skillpoints på Zeal och Sacrifice för mer skada.

Jag kör med en sådan paladin på Battlenet och det funkar skit bra, har Griswolds armor på han och en sköld med typ 150deffence:(, när jag sedan gör holeyshield kommer jag upp i över 11.000 deffense:) Aja hoppas någon tar åt sig och bygger en sån fin paladin;)
www.d2skills.com <- Usefull:)

Inte för att skryta lr något men ja har gjort en sån pala..

Fanaticism - 20lvl
Sacrifice - 20lvl
Zeal - 20vl
Holy Shield - 15lvl
Defiance - 16lvl Från min Sköld (exile)

EQ:
Armour: Engima

Sheild: Exile

Weapon1: Crestmoon? (en yxa)

Weapon2: Breath of the Dying

Mössan: Shako

Skor, bälte & Handskar: Imk Skorna,bältet och handskarna

Ringar: Kmr inte ihåg va jag har.. men ja kan kolla..

Med Exile och (Crestmoon) och holy sheild har jag drygt över 20k i def

Med Breath of the Dying gör jag 9k-13k i dmg

Med (Crestmoon) gör jag 2k-3k tro ja.. med 25% chans att göra en lvl 13 static field

Tycker den gubben röjer ganska bra..

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjortisslayaH
Inte för att skryta lr något men ja har gjort en sån pala..

Fanaticism - 20lvl
Sacrifice - 20lvl
Zeal - 20vl
Holy Shield - 15lvl
Defiance - 16lvl Från min Sköld (exile)

EQ:
Armour: Engima

Sheild: Exile

Weapon1: Crestmoon? (en yxa)

Weapon2: Breath of the Dying

Mössan: Shako

Skor, bälte & Handskar: Imk Skorna,bältet och handskarna

Ringar: Kmr inte ihåg va jag har.. men ja kan kolla..

Med Exile och (Crestmoon) och holy sheild har jag drygt över 20k i def

Med Breath of the Dying gör jag 9k-13k i dmg

Med (Crestmoon) gör jag 2k-3k tro ja.. med 25% chans att göra en lvl 13 static field

Tycker den gubben röjer ganska bra..

Får man fråga varför du använder enigma? Bara för att visa sig "rik"?
Använd COH eller Fortitude istället. Fixade en Fortitude 30% igår, fick nästan 3k mer skada med berserk på babben iofs så kan man ju inte tela längre utan enigma

Som jag redan skrivit så söker jag efter en Grief BA.

EDIT:
Två frågor som avgör om jag ska använda Grief eller BOTD.
På Grief så står det ju "340-400damage".
Om jag nu har x% enhanced damage på andra saker, så påverkas "340-400damage" av enhanced damage?
Blir "340-400damage" på både max- och mindamage?

Permalänk

Har ni hängt med i diskutionen om Reziarfg i D2 forumet i battle.net?

Slutade lira D2 för typ ett år sen och då vare helt 100 på att Reziarfg är fejk, men nu är de rätt djupa snack om att den kan vara riktig..

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=182737&poll_id...

Och admin i forumet förnekar ej heller faktan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChadJ
Our server records indicate that Reziarfg's lair has not been accessed at this time by any Diablo II player. In addition, there are no hidden switches associated with Reziarfg or his secret area. I'm sorry to disappoint you kodachi_ysaane, but you will simply need to continue searching. Good luck!

http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=d2-general&T=9458...

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

Antagligen öppnas hans håla genom att man skriver pi binärt med hjälp av gem:en i main-chatten.

Permalänk
Medlem

Nu är det iaf tid för mig att sluta lira D2Lod tills laddern startar om.
Har ganska fina saker att ge bort, så först till kvarn är det som gäller!
OBS! Det är bara grejer från SCL.

Permalänk
Medlem

hello grabbar tänkte börja spela lite diablo 2 LOD igen Gav bort mitt förra värsting account till random snubbe här på sweclockers i början av 2004.
Ingen som har lust att donera lite saker eller så?

EDIT: Söker aktiva diablo kompisar också.

Skicka ett PM om du känner dig givmild eller sugen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
hello grabbar tänkte börja spela lite diablo 2 LOD igen Gav bort mitt förra värsting account till random snubbe här på sweclockers i början av 2004.
Ingen som har lust att donera lite saker eller så?

EDIT: Söker aktiva diablo kompisar också.

Skicka ett PM om du känner dig givmild eller sugen.

Vad ska du skapa för en gubbe? Jag kanske har nått liggandes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawit
Vad ska du skapa för en gubbe? Jag kanske har nått liggandes

Necro summon

Grabbar det är såhär att jag fick massor av bra saker av HEL.
Tänkte byta till mig

Enigma
Beast
Arm och king loric
Arachnid Mesh
2x soj
trang gloves
Marrowwalk

Till detta har jag 13st ist, 2st Um, Steelrend 57//202//17, bulkhato 5%, Areat, stormshield, highlords, ring med 5%ml och 8%ll, Vedungos, Seraph's Hymn 2//2//40//39//229//158, 37% ed jewel och 30%ed jewel.
Plus en massa annat smått

Tar jag mig vatten över huvudet eller har jag råd med mitt mål?

EDIT: Tack för sakerna HEL
EDIT2: Skulle behöva lite boost också

Permalänk
Medlem
Citat:

Necro summon

Grabbar det är såhär att jag fick massor av bra saker av HEL.
Tänkte byta till mig

Enigma
Beast
Arm och king loric
Arachnid Mesh
2x soj
trang gloves
Marrowwalk

Till detta har jag 13st ist, 2st Um, Steelrend 57//202//17, bulkhato 5%, Areat, stormshield, highlords, ring med 5%ml och 8%ll, Vedungos, Seraph's Hymn 2//2//40//39//229//158, 37% ed jewel och 30%ed jewel.
Plus en massa annat smått

Tar jag mig vatten över huvudet eller har jag råd med mitt mål?

EDIT: Tack för sakerna HEL

Ingen fara
Du bör få råd med sakerna jag gav dig och mycket mer, om du nu byter till dig rätt

Permalänk
Citat:

Necro summon

Viska till Xgold_Reborn eller lägg till i friends, jag boostar gärna.

tveksamt om du kan få alla de där grejerna. Enigma archon plate brukar man få ge 12-13 ist för. Arm of king leoric kan du få gratis av mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson

tveksamt om du kan få alla de där grejerna. Enigma archon plate brukar man få ge 12-13 ist för. Arm of king leoric kan du få gratis av mig

Lägger dig i F list då

Någon som vet om/när blizzard tänker reseta laddern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson

Tror inte han bryr sig så mycket om vad för armor och om den är sup eller inte. Så en för 9-10 kan han säkert få med lite tur. Dvs. de andra sakerna han fick är värda över 10ist.

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att få över ladder till no ladder?

Permalänk

när laddern restartas så kommer alla ladder grejor över till non ladder tillsammans med dina karaktärer

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
när laddern restartas så kommer alla ladder grejor över till non ladder tillsammans med dina karaktärer

och när sker detta?

Permalänk

inge aning

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

finns det något sätt att få över ladder till no ladder?

Gissa varför jag gav bort sakerna
Går spekulationer om att laddern ska startas om i början av nästa år. Även hört att de ska starta om efter att WOW kommit ut till Europa. Hoppas iaf att det händer snart och inget trams som vanligt när det gäller Blizzard.

Permalänk
Medlem

Spirit är fuskig:P, Lär ju ska bli den istället för liddless wall på sorcen:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Spirit är fuskig:P, Lär ju ska bli den istället för liddless wall på sorcen:D

Jojo den är rätt het. Men tyvär så måste man ju slänga en hel del på str för att kunna använda en också. 156str som minst för att kunna använda en spirit. Och vad jag vet så är det svårt att få upp str utav bara items/charms på en sorc.