Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Håller på med en liten plojgubbe bara men har stött på ett problem:

Varför tillåts jag inte sätta poäng på "Valkyrie" ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawit
Håller på med en liten plojgubbe bara men har stött på ett problem:

Varför tillåts jag inte sätta poäng på "Valkyrie" ???

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/S024.jpg

Du måste sätta en skill på Avoid och Evade.

Permalänk
Medlem

okej, tackar, misstänkte det var det

Permalänk
Avstängd

Jag håller på att levla upp alla gubbar i singelplayer (hardcore så klart). Den klart sämsta är just Amazon. Jag har nästan fullt på critical strike och magic arrow, med det är fan svårt att göra nån större skada med magic arrow. Jag tror inte jag har svurit så mycket över den ineffektivitet som magic arrow har, speciellt i Nihlataks(stavning) temple då jag knappt lyckades döda några monster, jag tänkte stänga av spelet av ilska. Har jag gjort nåt fel eller är det nåt mer jag ska tänka på?, jag använder denna karaktär mycket sällan, så jag är ganska grön när det gäller Amazonen. Har börjat lägga en del skills på Valkyrie för att slippa att alla monster ska attackera enbart mig (mycket irriterande), även om jag använder en merc till hjälp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag tycker antingen att du ska satsa på en javazon eller så sätter du på Freezing arrow och alla de is-attackerna.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

hej hej
är lite noob på d2, men är detta en bra uppsättning på en sorc.?
- 20 frozen orb
- 20 thunderstorm
- 20 lighting mastery
- 20~ cold mastery with items. This way you have about 85% piercing. This will do. No class will ever get 400+ cold resist without severely crippling their total equipment.
- 20~ warmth with items. I see no need to put more in this with the huge mana pool that you have.
- Energy shield until you have about 55% with items, for me lvl 1 ES base was enough.
- All the prerequisites

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
hej hej
är lite noob på d2, men är detta en bra uppsättning på en sorc.?
- 20 frozen orb
- 20 thunderstorm
- 20 lighting mastery
- 20~ cold mastery with items. This way you have about 85% piercing. This will do. No class will ever get 400+ cold resist without severely crippling their total equipment.
- 20~ warmth with items. I see no need to put more in this with the huge mana pool that you have.
- Energy shield until you have about 55% with items, for me lvl 1 ES base was enough.
- All the prerequisites

Jag tycker då att det är onödigt att slösa 60 skills på thunderstorm, lightning mastery och warmth.
Kan väll slänga upp de skills jag tog på min sorc som blev hur hård som helst;

- 20 Frozen orb
- 20 Ice bolt
- 20 Cold Mastery
- 20 Energy shield
- 20 Teleknesis
- Resten på Static field och Warmth

Den här builden funkar iofs inte så bra på SP om du tänkt att göra det. Själv ska jag köra samma build efter ladder restart

Hunter > Som sMricoT sa. Javazoner är grymmt hårda så länge de inte är light immuna, kanske inte så jätte bra tips ändå. På bowazon så tycker jag att Cold skillsen funkar bäst, rekommenderat att köra med hög piercing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Jag tycker då att det är onödigt att slösa 60 skills på thunderstorm, lightning mastery och warmth.
Kan väll slänga upp de skills jag tog på min sorc som blev hur hård som helst;

- 20 Frozen orb
- 20 Ice bolt
- 20 Cold Mastery
- 20 Energy shield
- 20 Teleknesis
- Resten på Static field och Warmth

Den här builden funkar iofs inte så bra på SP om du tänkt att göra det. Själv ska jag köra samma build efter ladder restart

Hunter > Som sMricoT sa. Javazoner är grymmt hårda så länge de inte är light immuna, kanske inte så jätte bra tips ändå. På bowazon så tycker jag att Cold skillsen funkar bäst, rekommenderat att köra med hög piercing.

hur fördelar jag statsen på en sådan sorc.?
Edit: någon som har lust att dela med sig av ett dugligt vapen?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk

bah helt idiotiskt att maxa både ES. efter en viss skill lvl får du inte ut någon effekt förutom duration och då har du bara kastat iväg skills. och på en ES build så är det str för equip och sen allt energy som gäller. inte en enda poäng i dex eller vita om man inte använder wiz såklart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
bah helt idiotiskt att maxa både ES. efter en viss skill lvl får du inte ut någon effekt förutom duration och då har du bara kastat iväg skills. och på en ES build så är det str för equip och sen allt energy som gäller. inte en enda poäng i dex eller vita om man inte använder wiz såklart

Den slutar ge effekt vid lvl40. Och för en nybörjare så tror jag inte det är speciellt lätt att komma upp i lvl40 med items. Men visst det kan kännas lite onödigt att slänga skills på den när den bara ökar med få %.

Permalänk
Medlem

Hm ska nog ta tillbaka mitt diablo 2 från brorsan, med expansion så klart! Vilken class tycker ni jag ska va? Var sorc förut fast det är ju lite nördigt egentligen Hur mycket har ändrats dom här 3-4 månaderna, folk med maphack som blir bannade oftare och så vidare? Berätta lite

Permalänk
Medlem

Har väll inte hänt så mycket vad jag märkt av. Maphack kör nog de flesta med, Blizzard bryr sig inte speciellt mycket om D2 längre så det funkar utan att bli bannad. Det har även släppts nya runord, finns riktigt hårda runord för de lite fattigare också!
Bottar och annat trams har dom iaf fixat en spärr på, genom att sätta realm down.

Finns säkert mer som hänt men inget jag kommer på just nu

Permalänk
Medlem

hur mycket strengh, dex, vitality och energy behöver jag på en sånhär sorc.?
- 20 Frozen orb
- 20 Ice bolt
- 20 Cold Mastery
- 20 Energy shield
- 20 Teleknesis

Visa signatur

Permalänk

0 dex
0 vita
tillräckligt med str för equip
resten energy

om du klarar av att få lvl 40 i energy shielde utan att maxa skillen så sätt inte ut mer i den då. och alltid minnst 1 i warmth

Permalänk
Avstängd

Cold arrow måste man väl använda pilar? jag valde magic arrow för att slippa fylla packningen med pilar där jag vill ha andra prylar som jag hittar. Jag måste medge att Amazonen blev lite bättre i nightmare level.

Just nu kör jag en Barbar som klarat sig galant, som slår sönder monstren på ett eller två slag. Jag hade väldigt svårt med Barbar förut, men har lärt mig lite med hur jag ska sätta skillsen. Kör en maceclass Barbar då mace slår hårdast av alla vapen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har en eth berserkers axe på ladder? inga sockets eller 4. Jag skulle bli helt överlycklig om någon hade det. Whispra *banyan eller *banyan_basin på b.net.

Permalänk
Medlem

hej grabbar. jag undrar om någon vill byta en ladder Enigma BP mot en No Ladder Enigma.

Hur detta ska gå till har jag inte en aning om hehe men vi får väl diskutera fram något.

Permalänk
Medlem

Hej igen gott folk

tänkte ta och försöka mig på en ny paladin, dock märker jag att det finns många delade meningar om vad som är en bra pal.
ville från första början satsa på en hammerdin, men jag vet inte riktigt
vad kör ni med för något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

menar du skills eller equip

jag har maxat blessed hammer,vigor,conentration och blessed aim,har tagit en point på holy shield oxå,inte kommit så mycket längre i level ännu.

kör med en shako med Um runa,
Upgraderad viper 35% med Um i,
Herald of zakarum med en perfekt diamant,
frostburn handskar,heart of the oak som vapen,wizpike går väl oxå bra.

waterwalkboots,sen har jag 2 st soj och en 26&maras ammu.sen om du kan fixa en anni charm o ett par combat skillers.

och ett archanid spiderweb sash.

jag gör runt 11 000 skada just nu,ska fixa en enigma till denna tror jag,men dom e lite dyra o trada till sig.:)

kanske har glömt nåt

Gott nytt år

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen orden trada och needar

Permalänk
Medlem

någon som inte pratar rena grekiskan eller som möjligen kan översätta det just Raiztlin just sa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, kör ni ladder eller non ladder?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

ladder.

är det verkligen ingen som har en eth ba till salu?

Permalänk
Medlem

Vad skadar era gubbar då...
Min assa skadar 12k

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

min assa skadar 9876489324k och har 400 enigmas

Permalänk
Medlem

sure...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Avstängd

qiwii var riktigt mogen där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
qiwii var riktigt mogen där

Sry. men när man ska diskutera dmg osv kommer det till sist spåra ut till mitt exempel.

Permalänk

Hej jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig, ska göra en spear barb men vet inte hur jag ska statsa och skilla den...

Om det finns en snäll själ som kan hjälpa mig så skulle jag uppskatta det

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Är också sugen på det. Problemet är väl enligt mig att hitta bra spears.