Hjälp med att Photoshopa bild

Permalänk

Hjälp med att Photoshopa bild

Hejsan, jag undrar om någon skillad kan försöka sig på denna bild i photoshop (eller annat bildediteringsprogram)

Jag skulle vilja haft allt oranga i bilden blått istället. Riktigt klarblå om man säger.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Bis.jpg

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Hur blått?

Turbopillade om det hela med photoshop...

(varning för stor bild)

EDIT: Scheisse, det syns visst att jag bara fuskat med nyans/mättnad. Det gröna blev visst lite lila. Nån som orkar lägga mer ner energi kan säkert hjälpa dig bättre,

Visa signatur
Permalänk

Meh så kom man försent bara för att man skulle få alla färger rätt. :/

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

det var riktigt snyggt... men som sagt, det blev lite rosa... och lite mörkare blå skulle inte skada

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
http://img6.exs.cx/img6/2619/BlueBis.th.jpg

Meh så kom man försent bara för att man skulle få alla färger rätt. :/

Det där va riktigt snyggt! är nöjd med den så länge, men folk får gärna komma med fler förslag

Permalänk
Medlem

Där stämmer nog originalfärgerna lite bättre. Mörkare you say?

EDIT: Typ samma som seb:

Visa signatur
Permalänk

riktigt snyggt.... Nu medans jag kommer ihåg det så ska ja passa på att fråga,

hur gör ni igentligen?

EDIT: Ok, då kanske det inte är så svårt. Kanske man skulle installat Photoshop 7 och testat lite själv?

Permalänk
Medlem

Nyans/Mättnad om hela bildens kulör ska ändras. Ersätt färg om endast en färg ska bytas ut.

Visa signatur
Permalänk

Ja det är enkelt, även om jag trixade till det lite onödigt mycket för att slippa fula färgövergångar.
Det bör nog gå i Gimp om man inte har photoshop. Har du Photoshop bör du installera det ja. Och leka med det så mycket som möjligt, men hoppa gärna över att sprida det du lekt fram innan du är bra.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja det är enkelt, även om jag trixade till det lite onödigt mycket för att slippa fula färgövergångar.
Det bör nog gå i Gimp om man inte har photoshop. Har du Photoshop bör du installera det ja. Och leka med det så mycket som möjligt, men hoppa gärna över att sprida det du lekt fram innan du är bra.

Jasså? så att folk inte ska klaga och man frå sämre självförtroende eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Jasså? så att folk inte ska klaga och man frå sämre självförtroende eller?

Ja det, och för att jag ska slippa se dem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du frågat Han kavel innan du börjar fråga folk här att göra om den.. enligt mig är det copyright

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Har du frågat Han kavel innan du börjar fråga folk här att göra om den.. enligt mig är det copyright

Nej det har jag inte gjort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag vill också testa som den photoshop noob man är

http://zydar.zapto.org/!images/bis.jpg

Visa signatur

Saknar ÖÄ :'(

Permalänk
Medlem

Hur gör man en sådan bild.. alltså inte byter färg.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup

Det är copyright även om han inte hade skrivit kavel i hörnet.. men jag skulle tro att detta kan gå under "Fair use"

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Hur gör man en sådan bild.. alltså inte byter färg.

I Blender till exempel.
Typ skapa en massa abstrakta mönster, smootha trådstrukturen och använd en glasliknande material med några delar i orange.
Sen är det övning som gäller innan man får det att bli snyggt också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Blender

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.