Counter-Strike: Source släpps ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Jag är förvånad att det flyter så bra som det gör på min relativt gamla dator.
55-60 fps i 1280x1024 med medium detalj-nivå.

Jag har en AMD 1900+, 512ram och ett Geeforce 3 ti500

hmm.. jag har en amd 1900+, 768 ram, gf4 ti4400. fps ligger oftast runt 20

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Just fin känsla när man bumbas runt om man springer in i bord eller andra föremål, sen känns det som om gubben flyter runt när man springer. Sen rycker det järnet om man springer in i någon annan, vilket är sjukt jobbigt.

Kan hålla med att det känns knepigt när man springer in i någon. Det rycker o hoppar o har sig , känns bara jobbigt. Samma om man springer in i en tunna eller nåt. Man "knuffas" tillbaka på något lustigt sätt. Sen är det lite "smålaggigt" hela spelet när man lirar. Det är inte pingen utan själva spelet som rycker till helt omtovireat emellanåt. Som om det inte är optimerat på ett bra sätt. Det känns ofärdigt liskom , spelet.

Nu låter man väl som en gnällspik men jag tycker att dom har gjort ett jäkla bra jobb med nya sourcemotorn. Det har ju blivit som ett nytt lir ju Hoppas dom kommer att fixa alla smågrejer som vi har upptäckt så blir det säkert kanon så småningom

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Kan hålla med att det känns knepigt när man springer in i någon. Det rycker o hoppar o har sig , känns bara jobbigt. Samma om man springer in i en tunna eller nåt. Man "knuffas" tillbaka på något lustigt sätt. Sen är det lite "smålaggigt" hela spelet när man lirar. Det är inte pingen utan själva spelet som rycker till helt omtovireat emellanåt. Som om det inte är optimerat på ett bra sätt. Det känns ofärdigt liskom , spelet.

Nu låter man väl som en gnällspik men jag tycker att dom har gjort ett jäkla bra jobb med nya sourcemotorn. Det har ju blivit som ett nytt lir ju Hoppas dom kommer att fixa alla smågrejer som vi har upptäckt så blir det säkert kanon så småningom

Låter själv också som en gnällspik, eller kanske man är det:rolleyes: Är iaf imponerad över ragdollfysiken, jävligt mycket bättre än den som finns i Raven-Shield, iaf när det spelet släpptes och gubbarna kunde dö i väldigt konstiga ställningar.

Men det verkar just som om dom har lite grejer att fixa, själv får jag ibland grymma fps drops när någon kastar en granat så att massa saker går sönder eller flyger iväg, tex marknadsståndet på Italy, verkar inte spela någon roll var på banan jag befinner mig, det segar ner ändå.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35014...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim

Jag Lanade nu inatt med 2 kompisar Zunken och en okänd snubbe på swec. Zunken hade 9600Pro och ja det gick tyvärr lite små segt i 640x480 medium details. Börjar tro att det har med enbart 4X1 pipelines.

Citat:

Det lustiga är att jag kör med de inställningar som spelet rekomenderade. Sen i video stresstestet fick jag 56fps i snitt. Kör i 1024 i upplösning och max på allt enligt spelet (antialiasing avslaget)

Säger som Chrester, det funkar finfint med ett 9600...
Kör med allt på medium i 1024x768 och får runt 60fps i stresstestet.... Flyter på rätt fint övrigt också...
Någon som har pulat upp en fin server man kan lira på?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om säkerheten angående att ge sitt kontonummer till steam ?

Samt vad kostar det billigaste paketet i svenska pengar i slutändan ?

Permalänk
Medlem

säkerheten? ingen aning. gick ju bra för mig... bronze cirka 460:- inkl TAX (iofs beroende på dagskurs...)

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
säkerheten? ingen aning. gick ju bra för mig... bronze cirka 460:- inkl TAX (iofs beroende på dagskurs...)

Silver gick på 540 för mig :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Underbart lir Detaljerna är ju hur imponerande som helst, glasplittret av rutor, vattnet alla föremål mm mm

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orochimaru
Jag kör med likadan rigg och jag snittar 80 fps på timedemo. Har ungefär 40-80 fps när jag spelar. Grejen är ju att det flyter, det enda som man stör sig på är lagget, men det beror ju på att det inte finns något konfat till servrarna osv. Men låg fps är inget som man lider av precis.

Tack för svaret. Vet du vart kan man få tag på timedemot förutom på spelet?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

för mig flyter det inte så imponerande.. ibland är jag nere på 20fps och det är inte så kalas. känns som valve borde kunna tweaka till det så man får vettig fps med den burk som jag har. så dålig är den ju inte, det borde flyta bättre än så... sen verkar nätkoden var lite sisådär som sagt. nåväl, det är lovande. kommer bli bättre...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man förminskar texten på net_graph? Samt namnen som kommer upp när man siktar på olika spelare.

Permalänk
Medlem

Satan vad jag blev sugen på att åka hem och spela nu... Fast det blir ingenting med det... Jobbar fram tills 23:00 ikväll.. Fast har jag tur kanske jag får sluta lite tidigare... Och då jävlar ska jag spela

Köpte spelet samma dag som det kom ut på Steam, men har knappt spelat något alls, eftersom jag är helt torsk på Amped 2 till Xbox...
Men nu efter kollat på bilder och dylikt här så blev jag grymt sugen på att åka hem, och ställa in ALLT i CSS så det flyter så bra som möjligt...

Hrm.. kanske ska uppdatera mina drivrutiner lite också.. Var säkert 2-3 månader sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiZpEr
Vad tror ni om säkerheten angående att ge sitt kontonummer till steam ?

Samt vad kostar det billigaste paketet i svenska pengar i slutändan ?

Ang. Säkerheten så skickas kotrnr. osv krypterat är väl så säkert som det blir på nätet

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Säger som Chrester, det funkar finfint med ett 9600...
Kör med allt på medium i 1024x768 och får runt 60fps i stresstestet.... Flyter på rätt fint övrigt också...
Någon som har pulat upp en fin server man kan lira på?

wac.servegame.com:72015

Har ganska mycket folk där emellanåt =D

Permalänk

faan börjar bli sugen att ladda det nu trots att jag hade tänkt att vänta tills det kommer i butik. MMMmmmmmmmm pang pang "gurgel".

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker att det har blivit ett helt nytt spel , trots lite småbuggar man irriterar sig på
Lite nytändning på något sätt
Ser fram emot HL2 också.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Ja förstår inte att folk ens påpekar att det är buggar.. Jag menar, det är ju trots allt Counter-Strike, så vad tror folk?

Är CS 1.6 helt buggfritt?
Finns det många spel som är buggfria?

Nej, exakt... Så stfu n00b och lira

spelabanjo: Klart du ska köpa innan det kommer i butik... Ifall du köpt det via Steam, så får du säkerligen spela HL2 lite innan folk som köper i butik får spela spelet...

Och ifall du har argumentet att du inte får någon kartong och skiva... Bränn alla "preload" filer på CD/DVD så är det problemet löst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
wac.servegame.com:72015

Har ganska mycket folk där emellanåt =D

trevligt.. får komma in och spela lite senare

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Kan avslöja att det finns speedhack cs:source, satan tragiskt. Men vi lyckades skjuta honom nog många gånger i början samt att hans eget lag matade på honom också tills han blev less och drog....lol

Permalänk
Medlem

Hmmf Finns det någon Tweak Guide till spelet? Jag upplever det när jag spelar som att gubben åker tebax ganska ofta te.x när man strafar etc. Känns som lagg fast det inte är det. Otroligt jobbigt, fps,n ligger på lite över 100 så det är inte problem med det. Någon som vet lösning?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat alla drivisar från 61.77 upp till 66.81 och det är INGEN skillnad alls på fps. Fps drops på samma ställen oberoende av drivrutin.
Jag listar lite ställen här:
1. CT bas på Office..stirra ut på gården. Specielt från fönstret upp till höger. 40-50 fps som mest.
2. Vattnet vid Terrorbas på chateou (stavning?) Kommer från B1 mot terrorbasen under fönstret som man kan boosta upp terror i. 40-50 fps.
3. piranesi vid terrorbas, speciellt i rundstarten. 30-50 fps!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kör 1024*768, max på alla details osv, 2x AA/FSAA, snittar på 60-100fps med burken i sign, flyter på skitbra

Visst jag har varit nere i 20fps jag med, men det var på de_aztec med 32pers vid vattnet/bron

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Avstängd

Nån som har några tweaktips man kan göra som gör så man får mer fps såklart

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Kör 1024*768, max på alla details osv, 2x AA/FSAA, snittar på 60-100fps med burken i sign, flyter på skitbra

Visst jag har varit nere i 20fps jag med, men det var på de_aztec med 32pers vid vattnet/bron

dom inställningar med klocken i sign eller kör du lägre klockat nu eller

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Ja förstår inte att folk ens påpekar att det är buggar.. Jag menar, det är ju trots allt Counter-Strike, så vad tror folk?

Är CS 1.6 helt buggfritt?
Finns det många spel som är buggfria?

Nej, exakt... Så stfu n00b och lira

spelabanjo: Klart du ska köpa innan det kommer i butik... Ifall du köpt det via Steam, så får du säkerligen spela HL2 lite innan folk som köper i butik får spela spelet...

Och ifall du har argumentet att du inte får någon kartong och skiva... Bränn alla "preload" filer på CD/DVD så är det problemet löst...

Har tyvärr ingen DVD brännare och jag tror min CD brännar e paj. Vill hemskt gärna ha hårdvaran. Blir nog att vänta ändå. Tyvär snyft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Nån som har några tweaktips man kan göra som gör så man får mer fps såklart

Då kan denna länk vara till nån nytta.
http://gear.ign.com/articles/554/554744p1.html

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pro - Logic
dom inställningar med klocken i sign eller kör du lägre klockat nu eller

Som i sign somsagt, varför skulle jag ha klockat ner?

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Nån som vet hur man förminskar texten på net_graph? Samt namnen som kommer upp när man siktar på olika spelare.

det skulle jag också vilja få reda på...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

net_graph har ingenting att göra med textstorleken i spelet. Det visar bara värden på din uppkoppling.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard