Counter-Strike: Source släpps ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
550 för silver...hmm......låter som ett helt ok pris....

Jo, för det är egentligen 4 nya spel, sen alla deras äldre också.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Jo, för det är egentligen 4 nya spel, sen alla deras äldre också.

hl:source är främsta anledningen att jag valde silver framför bronze

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

sitter o laddar ner det nu.... och det tar en jävla tid... går i mellan 20-40kb/s
och jag har BBB 10/1... någon som det har gått så slött för också ? :S

Edit: nu börjar jag lacka en aning den går ner i 7-15 ibland också.. tycker fan detta är sjukt... vad händer ifall man avbryter ?
kan man ladda det senare igen då eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
hl:source är främsta anledningen att jag valde silver framför bronze

DoD:s var avgörande för mig, tycker synd om mina 2 polare som köpte cs:cz i förrgår :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Source e asss dåligt....jävla skit e d!!Ingen skön CS känsla i det =( det må vara något snyggare men fan assåå,e verkligen inget favo spel o lär nog inte bli d heller!!Fortsätter med 1.6 )

Visa signatur

Min Signatur ÄR För Konstig Så Jag Måste Dö!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Psycho
Source e asss dåligt....jävla skit e d!!Ingen skön CS känsla i det =( det må vara något snyggare men fan assåå,e verkligen inget favo spel o lär nog inte bli d heller!!Fortsätter med 1.6 )

Gör du det så slipper vi dig........

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Psycho

öh, ok? kan du ta de på svenska?

Jag tycker att cs:source var ganska kul men lite tråkigt att det inte är något nytt

Permalänk
Medlem

Nån som provat office? Jag tyckte den var riktigt grym, kul att skjuta sönder datorer och kolla på innehållet, grafikkorten är skrämmande likt 9800pro ;).

http://w1.243.telia.com/~u24325422/office/

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hehe , tangentbordet är ju ett sånt som jag har
Ett logitech internet navigator.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
http://www.play.com tar endast 355:- för HL2.

OK åk och köp det då så spelar vi CS:Surce ikväll

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Man får det hemskickat också om man köper Gold Package.

taget från steams egna forum....

If I purchase a package through Steam, will Valve mail me the game on CD or DVD format?
º No

som jag uppfattar det så får man ingen skiva hemskickad.....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Om man inte kan köpa det via steam, kommer det då att komma en "vanlig" release?
på skiva alltså?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
Om man inte kan köpa det via steam, kommer det då att komma en "vanlig" release?
på skiva alltså?

Ja, vanliga på 6 cdskivor eller kanske en dvd innehåller HL2 och CS:S
Collectors har HL2, CS:S, DoD:S, HL:S och de gamla moddarna. Samt lite annat som t-shirts osv.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som provat office? Jag tyckte den var riktigt grym, kul att skjuta sönder datorer och kolla på innehållet, grafikkorten är skrämmande likt 9800pro ;).

http://w1.243.telia.com/~u24325422/office/

Och chassit är skrämmande lik en dell

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ja, vanliga på 6 cdskivor eller kanske en dvd innehåller HL2 och CS:S
Collectors har HL2, CS:S, DoD:S, HL:S och de gamla moddarna. Samt lite annat som t-shirts osv.

när kan den tänkas komma då?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Nu har jag oxo köpt det :D:D:D weieee fy fan vad det är mäktigt

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Jag fattar inte detta med HL source, ok det var ett gyllene spel men varför gräva upp det och hänga upp det i en ny motor... som det skulle bli bättre för det ? vill jag uppleva HL igen så skulle jag spela det i orginal.. tycker almänt att valve drar väldigt lätta poäng genom att porta sina gammla klassiker... sen tar det 6- 12 månader innan CS 2 och DOD 2 kommer ut eller nån ny mod till HL2 och då kommer ingen spela CS source längre.. som att ta q1 och hypa upp det och sälja det i q3 motorn hurra!!

kanske blev lite bittert men ändå

/Dust

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
när kan den tänkas komma då?

26e november "ska" hl2 släppas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
26e november "ska" hl2 släppas.

En del säger 1 november, vänta tills Valve ger ett datum. Eller att VU säger att spelet gått guld, då lär det ta 2-4 veckor.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ett litet kort klipp från datorn.
http://www.almkvist.se/affa/dator.wmv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa

åhåhååå , vadå detaljer till förbanelse ?

orka göra så att moderkortet flyger ut när man skjuter
(varför flög inte datorn i bitar av granaten?)

Permalänk
Medlem

Jag började spela o blev besviken.. kände välldigt lite känsla i spelet.. fpsen var låg o mus-rörelserna var hackiga.. drog ner allt till lägsta på 640x480 (är en kräsen "100fps i alla lägen cs-spelare"). Därefter provade jag att brassa på alla detaljer på max.. med 6x AA bla. fpsen var nästan exakt samma som med allt på lägsta.. 30-100 men nu blev musrörelserna jätte-mjuka o fina. Någon som vet varför? Nu känns köpet av cs:s bra!

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Jag sitter och försöker trycka fram mina ironsights hela tiden.....

Permalänk
Medlem

alltså, jag har laddat ner Hl2 pre-load sen kl 16:30 i eftermiddags, ännu inte färdig såhär 02:43....;D

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Avstängd

d3d gör så att musrörelserna inte blir lika mjuka och precisa som i opengl.

fattar inte varför utvecklare gör spel i d3d överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa

O M F G!

Måste ha, nu.!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniz
Jag började spela o blev besviken.. kände välldigt lite känsla i spelet.. fpsen var låg o mus-rörelserna var hackiga.. drog ner allt till lägsta på 640x480 (är en kräsen "100fps i alla lägen cs-spelare"). Därefter provade jag att brassa på alla detaljer på max.. med 6x AA bla. fpsen var nästan exakt samma som med allt på lägsta.. 30-100 men nu blev musrörelserna jätte-mjuka o fina. Någon som vet varför? Nu känns köpet av cs:s bra!

9600pro är lite i klenaste laget till cs : source!

En fråga bara nu när man köpt HL2 Silver valet, hur blir det med cdkeys då? Jag menar när jag köper spelet i affären får man väl en ny cdkey? Det är lite lurendrejeri ifall man inte får nya cdkeys eller?

Visa signatur

Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

9600 pro kommer räcka.

Tror du får med cdkey.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
9600 pro kommer räcka.

Tror du får med cdkey.

Jag Lanade nu inatt med 2 kompisar Zunken och en okänd snubbe på swec. Zunken hade 9600Pro och ja det gick tyvärr lite små segt i 640x480 medium details. Börjar tro att det har med enbart 4X1 pipelines.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att jag kör med de inställningar som spelet rekomenderade. Sen i video stresstestet fick jag 56fps i snitt. Kör i 1024 i upplösning och max på allt enligt spelet (antialiasing avslaget)

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300