Counter-Strike: Source släpps ikväll

Permalänk
Medlem

Fyfasen vilken känsla Det var detta jag var mest nervös för och jag kan nu lugna ner mig. Pingade 17 mot en svensk server och spelet var underbart. GG VALVE.
Office är den mappen hitills som är snyggast och bäst omgjord. Kul med överaskningar i havanna vad det är får ni se när ni spelar, men jag lovar att ni blir överaskade. Lite overkligt att gisslan överlever ett HS med uspn bara... blod i hela ansiktet men dom är glada ändå
Ja ja ikväll blir det att lira och ha en 6-pack brevid mig hehehe.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roh
Testa o lägg till -console i genvägen.

Det gör ju bara att man får upp en console när man startar. Stänger man den går det inte att få fram den igen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det gör ju bara att man får upp en console när man startar. Stänger man den går det inte att få fram den igen.

Vem har sagt att man måste stänga den? lämna den uppe och spela.. tryck på esc för att koma till consollen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk

Men det är ju ingen lösning, bara en workaround.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

vadkostar det att köpa cs source via steam som ni gjort? asså bara cdkeyn så jag kan lira online?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
vadkostar det att köpa cs source via steam som ni gjort? asså bara cdkeyn så jag kan lira online?

Ungefär 460:-

Permalänk

Några frågor om source nu när det kommit:

Vad är mest nytt om man frånser helt från grafik och fysik?
Är hostagen smartare?
Några nya intresanta banor?
Finns skölden med?

Permalänk
Medlem

Men...

jag har detta i min config.cfg i cfg mappen

bind "PGUP" "toggleconsole" funkar lysande

annars kan ni skriva in -console i launch options under properties för CS: Source i Play Games menyn. Sen skriva in bind kommandot i consolen.

Lite nytta av att ha spelat betan har man iallafall

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

kostar det 460:- i billigaste varianten, hur fan kan ni gå med på och betala den summan? sjukligt dyrt...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
kostar det 460:- i billigaste varianten, hur fan kan ni gå med på och betala den summan? sjukligt dyrt...

Det kostar att ligga på topp.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Att lägga ut benchmarken gratis vore hyvens av Valve... snälla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann

sjukligt dyrt? Vilken sten har du gömt dig under de senaste åren? det är tamigfan rätt billigt för ett nytt spel.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Oki en snabb fråga nu... om jag betalar ett bronspacket över nätet får jag då nyckeln direkt ??

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Oki en snabb fråga nu... om jag betalar ett bronspacket över nätet får jag då nyckeln direkt ??

Nej! Du får det tillagt i ditt Steam account rätt in på din HD. Funkade perfekt för mig.

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk

Ni som vet, är det bra hastighet på steam nedladdningarna?

naken^: Gillar du Riget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Ni som vet, är det bra hastighet på steam nedladdningarna?

Jadå tog cirka 30 minuter med 8mbit lina.

Mvh Mattias

Visa signatur

DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Några frågor om source nu när det kommit:

Vad är mest nytt om man frånser helt från grafik och fysik?
Är hostagen smartare?
Några nya intresanta banor?
Finns skölden med?

1. Nej tyvärr inte i denna updateringen. Gisslan jag skulle rädda på Office sprang in och fastnade mellan några lådor.
2. Inga nya banor än. Det är nog prioriterat att göra färdigt orginalmapsen först. (det kommer komma nya senare)
3. Nej skölden finns inte med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Oki med andra ord kan man börja spela mer eller midre direkt efter man har betalt brons packetet eller ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k

naken^: Gillar du Riget?

skojar du ? ... jag älskar den serien

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Oki med andra ord kan man börja spela mer eller midre direkt efter man har betalt brons packetet eller ?

skojar du ? ... jag älskar den serien

Svar JA det kan man.

Mvh Mattias

Visa signatur

DO IT! DO IT!

Permalänk

Låter sketabra det där.

naken^:

Älskar triers porträtt av svenskar i den serien

Permalänk
Medlem

Är det någon det har dragits pengar för ännu så man vet lite mer exakt vad det kostar? Svensk moms är ju trots allt 25% och då blir det en hel del när den läggs till.. Känns lite dumt att köpa ett spel dyrare på internet än vad det kostar i butik. 460:-, när det exempelvis på webbhallen kostar 429:-.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=16965

Permalänk
Avstängd

alltså man kan välja att aktivera console i options, iaf i betan.

Permalänk
Medlem

Om jag köper CSS på steam idag, kommer jag få HL2 hemskickat i kartong, eller måste jag tanka det också? Lite trist utan kartong och cdskiva ju. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Om jag köper CSS på steam idag, kommer jag få HL2 hemskickat i kartong, eller måste jag tanka det också? Lite trist utan kartong och cdskiva ju. =/

måste tanka det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
måste tanka det.

Man får det hemskickat också om man köper Gold Package.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture!
Är det någon det har dragits pengar för ännu så man vet lite mer exakt vad det kostar? Svensk moms är ju trots allt 25% och då blir det en hel del när den läggs till.. Känns lite dumt att köpa ett spel dyrare på internet än vad det kostar i butik. 460:-, när det exempelvis på webbhallen kostar 429:-.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=16965

http://www.play.com tar endast 355:- för HL2.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hehe. Ja, ännu värre då. Var bara ett exempel.. Helt knäppt att det ska kosta mer att köpa över internet hur som helst.
Ingen som har köpt det och som det dragits pengar för alltså?

Permalänk
Medlem

Jag köpte i går kväll (bronze paketet) och när jag kollade mitt konto idag så hade dom dragit 464:-.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Kostade 550 för min för silver paketet, skatten på alla paket ligger på 15 dollar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Kostade 550 för min för silver paketet, skatten på alla paket ligger på 15 dollar.

550 för silver...hmm......låter som ett helt ok pris....

Då var det köpt!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.