Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken temperatur man ska ligga på när man spelar och har vattenkylning till CPU?

Har denna:
https://www.komplett.se/product/849941/datorutrustning/kylningvattenkylning/cpu-vattenkylning/corsair-h110i-gtx-cpu-vattenkylning

Visa signatur

Moderkort - Asus Rog Maximus XI Hero (WI-FI)
GPU - GTX 1080 ti
CPU - i9 9900K
Minne - 64GB 3200Mhz
Hårddisk - 500GB + 2TB + 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikew91:

Någon som vet vilken temperatur man ska ligga på när man spelar och har vattenkylning till CPU?

Har denna:
https://www.komplett.se/product/849941/datorutrustning/kylningvattenkylning/cpu-vattenkylning/corsair-h110i-gtx-cpu-vattenkylning

Varierar beroende på rumstemp, överklockning, rpm på fläktar, luftflöde i burken osv.
Kör du allt stock med normal rumstemp, ok luftflöde osv så borde du ligga under/runt 60 grader som max i load iaf.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Är det någon som skulle ha lust att hjälpa mig att plocka ihop ett custom-paket till datorn i sign? Hade tänkt att köra det här vattenblocket på grafikkortet: http://www.bitspower.com.tw/index.php?main_page=product_info&... så det är väl kanske snyggt om man har något liknande block på cpu:n. Skulle bli min första egna loop i så fall så jag behöver allt nytt. Om jag ska använda akrylrör behöver jag böjda kopplingar också eftersom jag inte vågar lite på min egen förmåga när det gäller att böja själv (även om det ser lätt ut på youtube... ).

Har tänkt två 360-radiatorer då jag eventuellt vill kunna skaffa ett andra lightning-kort också men annars har jag inte så mycket mer på fötterna förutom att jag tänkte att det kanske är vettigt med en sådan kombinerad pump och reservoar men har ni något annat tips så tas det tacksamt emot. Budget är väl sådär max 5k inklusive gpublocket som förmodligen kommer att landa på runt 1500. Prestanda kommer första hand, ljudnivå i andra även om det är bra om datorn inte låter som ett rea-plan.

Tack!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Inaktiv

Är custombygge bättre än fläktlösningar? Är de mer tysta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Är det någon som skulle ha lust att hjälpa mig att plocka ihop ett custom-paket till datorn i sign? Hade tänkt att köra det här vattenblocket på grafikkortet: http://www.bitspower.com.tw/index.php?main_page=product_info&... så det är väl kanske snyggt om man har något liknande block på cpu:n. Skulle bli min första egna loop i så fall så jag behöver allt nytt. Om jag ska använda akrylrör behöver jag böjda kopplingar också eftersom jag inte vågar lite på min egen förmåga när det gäller att böja själv (även om det ser lätt ut på youtube... ).

Har tänkt två 360-radiatorer då jag eventuellt vill kunna skaffa ett andra lightning-kort också men annars har jag inte så mycket mer på fötterna förutom att jag tänkte att det kanske är vettigt med en sådan kombinerad pump och reservoar men har ni något annat tips så tas det tacksamt emot. Budget är väl sådär max 5k inklusive gpublocket som förmodligen kommer att landa på runt 1500. Prestanda kommer första hand, ljudnivå i andra även om det är bra om datorn inte låter som ett rea-plan.

Tack!

Ska du bygga i 440 chassit? Och bitspower blocket är snyggt men kan bli lite problem att få tag på i EU.
Om du ska ha kvar chassit så är det rätt tunna radiatorer ev lite moddning av chassit så kan du ska köra med typ 30-45mm max, du kommer kunna kyla din cpu och 2x980ti utan problem och det kommer vara tyst och snyggt.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon114264:

Är custombygge bättre än fläktlösningar? Är de mer tysta?

Krävs mycket arbete.
Ja men det är tystare oftast.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Ska du bygga i 440 chassit? Och bitspower blocket är snyggt men kan bli lite problem att få tag på i EU.
Om du ska ha kvar chassit så är det rätt tunna radiatorer ev lite moddning av chassit så kan du ska köra med typ 30-45mm max, du kommer kunna kyla din cpu och 2x980ti utan problem och det kommer vara tyst och snyggt.

Japp, det är tanken. Grejen är att det där är det enda blocket som finns till 980ti lightning som täcker hela kortet. Jag har dock ställt frågan till frozen cpu om de kan sourca det. Annars kan jag ta det direkt från Bitspower (Om jag någon får någon respons från deras support... ).

Har kollat på denna slim-rad: http://www.frozencpu.com/products/15665/ex-rad-374/Alphacool_.... Borde funka tror jag, kör ju kraken X61 i push/pull nu (i fronten) och den radden är väl ungefär lika tjock.

Skulle vilja bygga något som liknar detta: https://youtu.be/OA3Cg3fQlNI?t=1496 fast med vita fittings och vitt kylmedium, och med två radiatorer i loopen då så klart.
Tänkte såhär: Pump -> Top rad -> Cpu -> Front rad -> GPU -> res -> Pump

Kan det funka?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

@wounds: Kolla vad du kan köpa i Sverige på inet, coolingstuff, coolerkit och aquatuning som rads och fittings pump osv sen vissa saker kommer du få beställa från USA. jag hade gått pump-gpu-top rad-cpu-front rad res hade nog blivit en bättre loop i mitt tycke. Kan kika på vad du kan behöva för saker tex D5 pump eller DDC med PWM och kanske nånsorts styrning lite senare i kväll.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

@wounds: Kolla vad du kan köpa i Sverige på inet, coolingstuff, coolerkit och aquatuning som rads och fittings pump osv sen vissa saker kommer du få beställa från USA. jag hade gått pump-gpu-top rad-cpu-front rad res hade nog blivit en bättre loop i mitt tycke. Kan kika på vad du kan behöva för saker tex D5 pump eller DDC med PWM och kanske nånsorts styrning lite senare i kväll.

Ok, tack för tipsen. Låter vettigt, både vad gäller inköp och loop. Ok, schysst, tack!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Krävs mycket arbete.
Ja men det är tystare oftast.

Det förstår jag men varför skulle de vara tystare? Jag förstår om de inte kräver några som helst fläktar visserligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det förstår jag men varför skulle de vara tystare? Jag förstår om de inte kräver några som helst fläktar visserligen.

För att fläktar ska kyla bra behövs ett högt luftflöde så säg du kör dem på 2200rpm, med en radiatorn som kylare och har samma fläktar kanske bara behöver snurra i 600rpm med samma fläkt dvs det låter mindre och kyler bättre.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ten:

För att fläktar ska kyla bra behövs ett högt luftflöde så säg du kör dem på 2200rpm, med en radiatorn som kylare och har samma fläktar kanske bara behöver snurra i 600rpm med samma fläkt dvs det låter mindre och kyler bättre.

Mina kör redan i 600rpm så varför skulle de låta mer tystare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Mina kör redan i 600rpm så varför skulle de låta mer tystare?

Även processorkylaren och grafikkortsfläktarna? Har du överklockat? I min lösning så blir ju chassifläktarna detsamma som cpu- och grafikkortskylare. Eller tvärtom om man så vill och färre fläktar låter mindre.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Mina kör redan i 600rpm så varför skulle de låta mer tystare?

Låta mer tystare?
TYp Låta högre lägre?

Ingen radiator funkar optimalt under 1000rpm minst.
Ju lägre fpi desto lättare för en fläkt att kyla radiatorn, men vem låser alla fläktar vid 600rpm överhuvudtaget?
Mina e pwm-styrda och det funkar kanon.
Jag skulle nog säga att en radiator behöver ca 1400rpm:s fläktar med högt statiskt tryck för att funka.
Nu menar jag vid aktiv vattenkylning och inte passiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Låta mer tystare?
TYp Låta högre lägre?

Ingen radiator funkar optimalt under 1000rpm minst.
Ju lägre fpi desto lättare för en fläkt att kyla radiatorn, men vem låser alla fläktar vid 600rpm överhuvudtaget?
Mina e pwm-styrda och det funkar kanon.
Jag skulle nog säga att en radiator behöver ca 1400rpm:s fläktar med högt statiskt tryck för att funka.
Nu menar jag vid aktiv vattenkylning och inte passiv.

Nu är jag absolut inte någon vattenkylningsguru, är inne på min första custom loop. Men mina fläktar ligger mellan 700-940rpm och kyler rejält överklockad 2500k och 290x lightning utan att temperaturerna drar iväg, (cpu max 60 gpu max 55).
Så visst kan man få bra kylning utan överdrivna varvtal. Sen har jag visserligen en 420 rad och en 240 men ändå

Skrivet av anon114264:

Mina kör redan i 600rpm så varför skulle de låta mer tystare?

Du slipper alla andra ljud från chassifläktar, graffe osv om du bygger en egen loop som omfattar alla "varma" delar i datorn. Kör du då med väl tilltagen radiatoryta kan du ha fläktar som står i princip stilla och ändå ha bra kylning till hela datorn. Det är väl den stora fördelen. Har du dessutom en vettig pump som inte behöver arbeta för fullt för att dra runt vattnet har du ett i princip ljudlöst system.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ok, tack för tipsen. Låter vettigt, både vad gäller inköp och loop. Ok, schysst, tack!

Lite snabbt på ett ungefär vad jag hade kunnat tänka mig du klarar dig med, dock utan en fläktstyrning, jag rekommenderar Aquaero 5LT som man gömmer inne i chassit och styr den via mjukvara, klarar fläktar pumpar och tempgivare till vattnet som jag la till kostar 607kr på aquatuning.
Här är sakerna jag hittade på coolingstuff.se https://www.dropbox.com/s/t7znylneguhtwxm/coolingstuff.jpg?dl...
Arthur på coolingstuff brukar få tag på det mesta jag tror även han kan skaka fram bitspowerblocket men det kan ta lite tid nu mer och fläktar tex http://www.coolerkit.se/shop/ekwb-ek-vardar-f3-120-5638p.html men i svart eller vitt.
Räknar med att du har kylpasta osv osv.
Sen tiden att montera allt och nöjet när man är klar är trevligt även om man sällan blir klar med ett vattenbygge

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Lite snabbt på ett ungefär vad jag hade kunnat tänka mig du klarar dig med, dock utan en fläktstyrning, jag rekommenderar Aquaero 5LT som man gömmer inne i chassit och styr den via mjukvara, klarar fläktar pumpar och tempgivare till vattnet som jag la till kostar 607kr på aquatuning.
Här är sakerna jag hittade på coolingstuff.se https://www.dropbox.com/s/t7znylneguhtwxm/coolingstuff.jpg?dl...
Arthur på coolingstuff brukar få tag på det mesta jag tror även han kan skaka fram bitspowerblocket men det kan ta lite tid nu mer och fläktar tex http://www.coolerkit.se/shop/ekwb-ek-vardar-f3-120-5638p.html men i svart eller vitt.
Räknar med att du har kylpasta osv osv.
Sen tiden att montera allt och nöjet när man är klar är trevligt även om man sällan blir klar med ett vattenbygge

Grymt, tack för det! Ser riktigt bra ut. Kan mejla och fråga om de kan ta in gpu-blocket också.

Vet du om fläktarna finns i svartvitt eller får man måla själv? Måste säga att de påminner lite om Scythe GT.

Tid har jag ingen alls över men det finns ju alltid nätter, det får ta den tid det tar helt enkelt. Förresten, är det värt att köpa en sån där reamer för fasa av rören i ändarna?

Återigen stort tack!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Någon som hur man kan få sina fläktar gå efter vattentemperaturer?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Någon som hur man kan få sina fläktar gå efter vattentemperaturer?

Har du någon sensor? Vad för vattenkylning använder du?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Någon som hur man kan få sina fläktar gå efter vattentemperaturer?

Med en fläktstyrning och en vattentemperatur mätare tex Aquaero 6 eller liknande så gör jag iaf. Men en tempsensor för vattentemperatur är ett måste.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Har du någon sensor? Vad för vattenkylning använder du?

Använder mig av custom loop.

Skrivet av Ten:

Med en fläktstyrning och en vattentemperatur mätare tex Aquaero 6 eller liknande så gör jag iaf. Men en tempsensor för vattentemperatur är ett måste.

Detta ska jag titta lite närmare på, tack!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Använder mig av custom loop.

Detta ska jag titta lite närmare på, tack!

Var lite det jag menade, hade du en AIO så kanske det finns en inbyggd redan, är det customloop måste du köpa en sensor

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Var lite det jag menade, hade du en AIO så kanske det finns en inbyggd redan, är det customloop måste du köpa en sensor

Tror det lutar åt en aquaero 5 LT USB fan controller med temp sensor.
Något mer jag behöver än detta?

http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2291
http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2673

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Tror det lutar åt en aquaero 5 LT USB fan controller med temp sensor.
Något mer jag behöver än detta?

http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2291
http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2673

Om du inte ha 2 av dessa modeller så kan du köpa såna till tempsensorn oxo http://www.inet.se/produkt/6912065/forlagning-ek-af-extender-... annars är det bra saker använder själv 5LT och med en tempsensor för vatten vilket är väldigt effektivt att slippa fundera på temps osv.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag har en fråga. Ska byta vatten nu i min loop (gått ca 1 år sedan jag byggde den) och har hört att man ska göra det en gång i halv året eller en gång per år för att slipa ev alger och annan skit i vattnet.

Min fråga är: ska jag draina loopen och hälla ner ny vätska eller ska man skölja rent med batterivatten först och sedan hälla i det nya?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall de runda guldprickarna är strömförande? Kan de kortslutas mot varandra? Kan man tejpa med eltejp runt kiselkärnan? Eller kommer tejpen möjligtvis smälta? Har en delid mount från MSI som skyddar men jag har varit tvungen att modifiera den lite.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Låta mer tystare?
TYp Låta högre lägre?

Ingen radiator funkar optimalt under 1000rpm minst.
Ju lägre fpi desto lättare för en fläkt att kyla radiatorn, men vem låser alla fläktar vid 600rpm överhuvudtaget?
Mina e pwm-styrda och det funkar kanon.
Jag skulle nog säga att en radiator behöver ca 1400rpm:s fläktar med högt statiskt tryck för att funka.
Nu menar jag vid aktiv vattenkylning och inte passiv.

Alla mina fläktar är låsta i 600 rpm. Funkar skitbra med tunna radiatorer. Svalt och tyst

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Någon som vet ifall de runda guldprickarna är strömförande? Kan de kortslutas mot varandra? Kan man tejpa med eltejp runt kiselkärnan? Eller kommer tejpen möjligtvis smälta? Har en delid mount från MSI som skyddar men jag har varit tvungen att modifiera den lite.

https://www.pugetsystems.com/images/pic_disp.php?id=29847&width=800&height=800

Vet ej om jag har rätt runda gula prickar. De närmast coren? Har målat över dem med genomskinligt nagellack om de är dem du menar. Ifall man slinter med clu på coren.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk

@frizzy10: Själv brukar jag:

  1. Tömma loopen

  2. Skölja loopen med batterivatten och Sysclean HPD* (1:20 - 1:40 beroende på hur skitigt det är) i ~40 min. En ättika eller citronsyralösning borde också fungera.

  3. Skölja loopen med endast batterivatten

  4. Fylla på med kylarvätskan. I mitt fall batterivatten blandat med ~15% etylenglykol.

*OBS: Sysclean HPD är frätande och innehåller en del farliga kemikalier. Diskhandskar, skyddsglasögon, en väl ventilerad miljö och/eller andningsmask rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Vet ej om jag har rätt runda gula prickar. De närmast coren? Har målat över dem med genomskinligt nagellack om de är dem du menar. Ifall man slinter med clu på coren.

Tack för svar! Tänker dock på de som sitter längs med kanterna. Vad tror du?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo