Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Hedersmedlem

Lägger tillfälligt klister på tråden nu då det lär bli en del diskussioner nu när spelet är i ankommande

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

Jag som har hållt mig så länge, jag har inte ens spelat spelet. Men på fredag gäller det, det ska laddas rejält innan med godis och cola!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Jag som har hållt mig så länge, jag har inte ens spelat spelet. Men på fredag gäller det, det ska laddas rejält innan med godis och cola!

Det kommer nog bli en spelupplevelse utöver det vanliga! Det jag är mest nyfiken på är hur mycket större det är än Vice City, man har ju sett kartorna bara... de säger en del, men hur det är i praktiken vet man ej ännu, men på fredag...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Japp, samma här. Jag har också bara sett lite kartor här och där. Men något jag är väldigt nyfiken på är hur grafiken skiljer sig från Vice city. Typ detaljer och sånt. Hoppas det är stor skillnad!
Sen har man ju hört endel historier om hur lång tid det tar att åka igenom spelet, typ från ena sidan till andra (eller runt kartan). Det är så de kliar i fingrarna när man hör siffran

Permalänk
Medlem

Ja det här spelet ser man ut att få spela rejält på lördag när man nyktrat till efter studentfirandet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det kommer nog bli en spelupplevelse utöver det vanliga! Det jag är mest nyfiken på är hur mycket större det är än Vice City, man har ju sett kartorna bara... de säger en del, men hur det är i praktiken vet man ej ännu, men på fredag...

På ps2 känns de väldigt stora.. och trevliga

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Avstängd

Har testat GTA : San Andreas till både Xbox och PC nu och jag må säga att spelet flyter väldigt bättre än till PS2 versionen!

Permalänk

Vad ligger systemkraven på till PC, på ett ungefär?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Rockstar måste ju ha designat om rätt många missions, ialafall de som går ut på att skjuta. Sånt blir ju rätt lätt på PCn men nästintill omöjligt på PS2an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Rockstar måste ju ha designat om rätt många missions, ialafall de som går ut på att skjuta. Sånt blir ju rätt lätt på PCn men nästintill omöjligt på PS2an

Varför då..det är många som kör PC versionerna med en gamepad också...
jag är en av dom..använder aldrig musen i spelet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Vill höra om musiken är nå bra, Vice City hade bland det bästa soundtrack som finns.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Musiken är JÄVLIGT bra!
jag trodde det bara skulle vara hiphop nästan men det finns allt möjligt ifrån 90 talet.

Men jag har inte hört nån eurodance än
kanske bara var vi europeer som va dumma nog att lyssna på sånt då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kul att höra det finns mycket olika musikstilar. Tror jag lär bli nöjd med detta spel.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Musiken är JÄVLIGT bra!
jag trodde det bara skulle vara hiphop nästan men det finns allt möjligt ifrån 90 talet.

Men jag har inte hört nån eurodance än
kanske bara var vi europeer som va dumma nog att lyssna på sånt då?

Spelet utspelar ju sig tidigt 90-tal, det finns ju en del guldkorn från den tiden, likaså en del skräp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag diggar svart musik så spelets soundtrack lär rocka.

Nya trailers på officiella hemsidan...

Permalänk

shit jag skrev visst i fel tråd=(

Permalänk
Medlem

Om man undrar över musiken så vet så klart iMDB det
http://akas.imdb.com/title/tt0402224/soundtrack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Om man undrar över musiken så vet så klart iMDB det
http://akas.imdb.com/title/tt0402224/soundtrack

Måste saknas en del låtar där. Jag vet i alla fall en låt som är med i spelet men inte på listan.

Permalänk
Medlem

Finns nog fler som inte nödvändigtvis är med på soundtracket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Finns nog fler som inte nödvändigtvis är med på soundtracket

Det är mycket möjligt, men annars kan man kolla på webhallens produktinformation.
Där står bra många fler låtar samt den jag tänkte på.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=36244

Permalänk
Medlem

hiphop fanatiker som jag är så diggar jag detta spel ordentligt
cruisa runt i en lowrider letandes efter fiende gängmedlemmar samtidigt som det skrålar "How i could just kill a maaaan" ur radion är härligt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Shit pommes frittes! Mååånga låtar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är kul och intressant att de valt den tidsperiod de valt. I början av 1990-talet var det minst sagt oroligt i Los angeles a.k.a. San Andreas; gängbråk, rasupplopp, hög kriminalitet osv. För GTA:s koncept passar således denna tidsperiod ypperligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Jo jag håller allt med. Visst, det är ju i princip samma grafik, men det är ju inte det som är det bästa med GTA3-serien, utom själva upplevelsen och känslan

Tror fan att det kommer bli det första spel på länge som jag köper

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det är kul att det släpptes på PC igår

Visa signatur

[hp pavilion a220.se]
AMD Athlon XP 2800+, 512 MB DDR, 80 GB hdd, dvd, dvd +R/+RW, ATI Radeon 9200, 128 MB videominne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbish
Det är kul att det släpptes på PC igår

I USA bör du tillägga unge man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qlo
I USA bör du tillägga unge man

Mjo, missade det

Visa signatur

[hp pavilion a220.se]
AMD Athlon XP 2800+, 512 MB DDR, 80 GB hdd, dvd, dvd +R/+RW, ATI Radeon 9200, 128 MB videominne.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hiphop fanatiker som jag är så diggar jag detta spel ordentligt
cruisa runt i en lowrider letandes efter fiende gängmedlemmar samtidigt som det skrålar "How i could just kill a maaaan" ur radion är härligt

Är den låten med i spelet?
Tips: Tycker du ska testa och lyssnar på "Da Shootaz - Joyride"
Riktigt bra låt. Du kommer känna igen den om du har spelat de tidigare versionerna av GTA.

Permalänk
Medlem

Har testat det till xbox nu, riktigt kul spel faktiskt. Fast grafiken var ju inte särskilt bra.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Varför är grafiken så kass till xbox och ps2? Den är inte direkt kass, men bilden är mörk och flimrar lite, kan det vara min TV måntro?

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G