Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Är den låten med i spelet?
Tips: Tycker du ska testa och lyssnar på "Da Shootaz - Joyride"
Riktigt bra låt. Du kommer känna igen den om du har spelat de tidigare versionerna av GTA.

den e med

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Varför då..det är många som kör PC versionerna med en gamepad också...
jag är en av dom..använder aldrig musen i spelet.

jag med,

kommer att använda en ps2 konverter och köra som att jag satt framför min playstation

fast med mycket högre upplösning och inte så grynigt som på en ps2 förstås

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från CDON, har er kopia av spelet skickats ännu?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak fast om Webhallen. Inte för att man ska förvänta sig att de kommer innan release, men man kan ju hoppas =P Köpte GTAIII från gamesmix eller vad det hette (när det släpptes). Fick typ en vecka innan ^^ Det var tider det =P Jag antar att det är någon policy som säger att de inte får skicka iväg spelen innan de släpps eller så. Får jag det på fredag är jag iaf nöjd Är helt galen sugen på att spela! Förhandsbokade för läääänge sen!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

är det värt att köpa det om man har ett radeon 9200?

eller ska man försöka skaffa ett jobb så man kan köpa nytt grafikkort?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
är det värt att köpa det om man har ett radeon 9200?

eller ska man försöka skaffa ett jobb så man kan köpa nytt grafikkort?

Jag tror det kommer flyta relativt bra med ett 9200, i alla fall i förhållande till andra nya spel. Det flyter väldigt bra med mitt 9600Pro i alla fall.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommit ut några skins till spelet än?

Och nån "all Access" patch eller dylikt då man redan klarat ut det på PS2 så det känns lite segt att spela igenom det IGEN

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Varför finns det ett FPS-cap? Vad har det för funktion? jag vet att det går att ta bort - tjänar man ngt på det ?

EDIT: Läs och bli ännu mer sugen:
Compared to Vice City, the jump up in resolution is like the difference between the N64 and the PS2; especially on the roads and store fronts. And, yes, we've played VC on this setup too, so it wasn't just the big screen that made it look nice.

The next bit that jumped out and slapped me in the face was the shadows. Judging by the pre-release screens, there was some concern floating about the intraweb (myself included) that the shadows were too light and wouldn't be all that noticeable. After playing for a while though, I'd have to say we were just plain wrong. Between the subtle rays of, erm, dark casting across cars and peds from power lines, to the volume shadows when you go under a bridge or something, they really do look quite nice. And it's not just eye candy either. Not only does it add to the general immersion, but just wait until you think you've made a clean getaway from the cops, only to see the shadow of that damn heli creep over you. Fun stuff.

On top of the aforementioned graphical updrades, the other big thing to be excited about is the draw distance. However, in that deparment, the screenshots really do speak for themselves. Now, I know there were some fears about pop-in and such after that big 20 mintute preview video the other day, but rest assured, the draw distance is simply vast (assuming you have the hardware to run it maxed out). As in the video, the only time pop-in is really an issue is when you turn around really fast, or on occasion when trees appear rather abruptly out of the fog. Or, of course, you might have some problems if you mod your Shamal to go like 10 times faster than the missles being fired at you from angry Hydra pilots, but something like that is to be expected.

Anyhoo, I could go on for hours about other stuff such as the MIP mapping, LOD streaming, and, say, actually being able to *read* street signs and license plates for a change, but this is probably already getting too long. http://www.gtasanandreas.net/news/index.php

Permalänk
Medlem

Jaha Gamespot gav 9.0 av 10 i betyg till GTA:SA. Är det bara jag eller är de lite cp på den sidan vad gäller bedömning av spel? (PS2-verren fick 9,6 av samma sida duh)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av john_doe88
Varför är grafiken så kass till xbox och ps2? Den är inte direkt kass, men bilden är mörk och flimrar lite, kan det vara min TV måntro?

Sämre upplösning, ingen AA m.m. Gör en jäkla skillnad

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Jaha Gamespot gav 9.0 av 10 i betyg till GTA:SA. Är det bara jag eller är de lite cp på den sidan vad gäller bedömning av spel?

Tycker du betyget var för högt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För högt nej - 9,0 verkar lågt. PS2-versionen av GTA:SA fick 9,6 och Vice City (PC) fick 9,3.

Permalänk
Medlem

Tydligen så laddar även [Sunet]Najk spelet på DC...
Ganska kul...

Förtydligande:
(jag letar efter en patch/update som jag inte fått tag på)

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

För högt nej - 9,0 verkar lågt. PS2-versionen av GTA:SA fick 9,6 och Vice City (PC) fick 9,3.

Dom upptäckte några ljudbuggar som sänkte betyget lite, även att köra på pcn var sämre än ps2 o xbox

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Ganska kul...

(jag letar semesterfilmer)

Hur vet du vad han tankar då?
Betyder det att du laddar upp? Alltså begår du ett lag brott.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Hur vet du vad han tankar då?
Betyder det att du laddar upp? Alltså begår du ett lag brott.

Jag vet bara att en användare med det namnet befinner sig i den hubben. Om det är Najk vet jag dock inte. Men..
Och nej jag laddar inte upp/ner.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Jag vet bara att en användare med det namnet befinner sig i den hubben. Om det är Najk vet jag dock inte. Men..
Och nej jag laddar inte upp/ner.

du sa ju att Najk laddar ner SPELET... hmmm...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
du sa ju att Najk laddar ner SPELET... hmmm...

Okej, jag vet inte vad någon med det användarnamnet gjorde i den hubben (ej kvar). OK...
Men nu kapar vi den diskusen.

OnT: Ser mycket fram emot San Andreas. Har sett lite smått när en polare spelade på PS2, men det såg bra ut. Synd bara att jag inte bokat det. Gäller att vara tidigt ute på fredag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gör som jag gjorde med wow.
Ring dan innan releasen och boka det, kliv sen in direkt på morgonen när inte alla som bokat hämtat sitt spel.
köp spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sitter har i USA och spelar pa min kopta version, verkar kalasbra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget rasistigt men
Kan man vara en vit gubbe i spelet?

Visa signatur

[hp pavilion a220.se]
AMD Athlon XP 2800+, 512 MB DDR, 80 GB hdd, dvd, dvd +R/+RW, ATI Radeon 9200, 128 MB videominne.

Permalänk
Medlem

rasistigt

Haha

EDIT: haha

Permalänk
Medlem
Citat:

rasistigt

Haha

EDIT: haha

Oj kanske en felstavning, kommentera inte.
Du förstår meningen med det hela så ödsla inte onödig tid.

Visa signatur

[hp pavilion a220.se]
AMD Athlon XP 2800+, 512 MB DDR, 80 GB hdd, dvd, dvd +R/+RW, ATI Radeon 9200, 128 MB videominne.

Permalänk

första intrycket är att det är gjort för att tjäna pengara och jag tycker att det är en besvikelse... tänkte dock sätta mig in i detpå måndag ordentligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbish
Oj kanske en felstavning, kommentera inte.
Du förstår meningen med det hela så ödsla inte onödig tid.

Men herregud du kan inte komma och snacka om onödig tid - tror du själv att det kommer att gå att spela en vit snubbe? Nej just det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbish
Inget rasistigt men
Kan man vara en vit gubbe i spelet?

Officiellt, nej du kan inte vara vit i spelet. Dock tar det nog inte allt för lång tid innan det kommer mängder med modeller och moddar till spelet. Tills dess får du nöja dig med att gå i en vit "Tanktop" och ha en blond Mohawkfrisyr.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

När man drar upp pistolen och siktar mot någon så dom drar upp händerna i lufnten, kan man typ herja på dom lite så dom släpper pengarna?? Så man sliper skjuta folk om man vill råna dom??

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ganska kul...

Förtydligande:
(jag letar efter en patch/update som jag inte fått tag på)

Ledsen att behöva göra dig besviken, men jag sitter för tillfället på ett modem, har beställt spelet. Sen förstår jag inte varför du tar upp det hela här, way off-topic. Sen finns det ju alltid en möjlighet att någon mer än mig som har det nicket kanske?

Back to topic!

Gällandes betyget är inte 9 fy skam heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
När man drar upp pistolen och siktar mot någon så dom drar upp händerna i lufnten, kan man typ herja på dom lite så dom släpper pengarna?? Så man sliper skjuta folk om man vill råna dom??

Naj, inte på Ps2 ialafall. Men det vore en rätt tuff idé