Sid Meiers Pirates!

Permalänk
Medlem

Okej, my bad. Har inte stött på nåt sånt än, det ska tydligen vara sällsynt. Btw, 48 kanoner kan det ha

Permalänk
Medlem

Bra sida gällandes skeppen:
http://www.addictedtopirates.com/ships.php

Efter att ha börjat lirat Pirates! längtar man sjutton till MMORPG:et Burning Sea (www.burningsea.com), piratspel online

Permalänk

Rätt så kul, men det blir enformigt efter ett tag

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

jag har problem med ledsen Crew.

nån som vet hur man ska göra för att dom ska bli glada ???

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiriusBlack
jag har problem med ledsen Crew.

nån som vet hur man ska göra för att dom ska bli glada ???

Dels finns det väl lite pryttlar du kan köpa... sen kan du ju alltid dela upp bytet innan du fortsätter...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

vikka prylar menar du ? mat och goods och sånnt ?

vadå dela upp bytet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiriusBlack
vikka prylar menar du ? mat och goods och sånnt ?

vadå dela upp bytet ?

Om du går in i en stad så kan du dela upp bytet, så får alla sin del och du får lite av en nystart...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det mellan original pirates och det här?

Tycker originalet var så underbart, har dom ändrat för mycket på det så är jag inte intresserad av det.. =p

Visa signatur

hoppla

Permalänk

*SPOLIER*
Hittar inte farborn eller vad han är.
Har sökt på båda sidorna vid compache eller vad staden heter..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxv
Hur stor skillnad är det mellan original pirates och det här?

Tycker originalet var så underbart, har dom ändrat för mycket på det så är jag inte intresserad av det.. =p

stort sätt samma sak...du åker omkring och härjar med båten din och ska jaga banditer eller leta reda på dina familje medlemmar.
det som kanske har ändrats är väl fight scenerna,där du nu får trycka på ett visst allternativ så kanske han tex gör en block osv.

sen så har ju givetvis grafiken osv ändrats...men i stort sätt är det samma underbara spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

nån som kan hjälpa mig ?
kopierat från min förra inlägg

*SPOLIER*
Hittar inte farborn eller vad han är.
Har sökt på båda sidorna vid compache eller vad staden heter..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå frestelsen så jag köpte det för några dagar sedan, var ju trots allt ett av dom bättre spelen när man var liten.

Körde igång direkt utan och missade tyvärr det hela med olika svårighetsgrader så efter att ha spelat 10år av spelet så blev jag less och besviken.

Läste dock igenom manualen och förstod mitt misstag så nu har jag startat om och det är mycket bättre och svårare när man avancerat några steg.

Tänk om dom kunde göra en version där man spelade online med massvis med andra pirater.

Permalänk
Medlem

Ni som inte vet kan ni atttackera staden med skepp, använd mellanslag utanför staden, segla sen in i staden och du får alternativet att attackera om du har tillräcklig många i besättningen. Ett annat tips är att skicka indianer och pirater för allt plundra staden precis innan, då minskar stadens soldater med ungefär 100 man.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Krig och slåss i alla är men är ganska fint att dansa också...

Permalänk
Medlem

Brutalt beroendeframkallande spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Krig och slåss i alla är men är ganska fint att dansa också...

http://w1.920.telia.com/~u92021924/pirates.jpg

Måste...haaa

Fan vad mordisk killen ser ut.

Permalänk
Medlem

Dansen är löjligt svår när man är gammal och kör på high difficulty. Tur att man köpt ett par pjäxor

Annars är jag rätt besviken på att det inte kom med någon TYGkarta med i CE-paketet >_<

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket man får starta sin nästa resa med efter att ha delat upp pengarna? Min del blev 69000 (30% av ~230000 på Rogue), men när jag börjar igen några månader senare så har jag bara 16000. Har man supit bort pengarna eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Är det någon som vet hur mycket man får starta sin nästa resa med efter att ha delat upp pengarna? Min del blev 69000 (30% av ~230000 på Rogue), men när jag börjar igen några månader senare så har jag bara 16000. Har man supit bort pengarna eller vad?

jisses!
fan första gången jag delade bytet så fick jag typ bara 500 kvar men ju mer jag jag blev känd och ju mer jag hade plundrat och ju längre in i spelet jag kom desto större blev uppdelnings summan,tror jag fick uppåt 5000 som mest.
men alltså,fick du 16000 första gången du delade upp bytet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jisses!
fan första gången jag delade bytet så fick jag typ bara 500 kvar men ju mer jag jag blev känd och ju mer jag hade plundrat och ju längre in i spelet jag kom desto större blev uppdelnings summan,tror jag fick uppåt 5000 som mest.
men alltså,fick du 16000 första gången du delade upp bytet?

Detta är en bit in på karriären alltså, har delat upp bytet flera gånger tidigare och det har väl blivit lite mer varje gång.

Men jag undrar varför jag inte får behålla hela min del som startkapital, det står inget om det i manualen.

EDIT: När man delar upp bytet så läggs pengarna åtsidan, vilket är vettigt då man inte vill riskera dem. Det nya startkapitalet blir (ihoptjänat guld - ens egen del) x 0,10. I mitt fall ungefär (230000 - 69000) x 0,10 = 16100.

Permalänk

mina boys blir alltid sura efter ett tag, sen deserterar dom. va sjutton vill dom egentligen? dansen går åt pipan också. annars är spelet fint.

Visa signatur

p4 2.4 ht 800fsb, 1 gig 3200 ram, 620 gig, leadtek 6800le 16/6, 17" lcd | Shuttle Amd A64 3000+, 1 gig 3200 corsair value, sata raptor 10000rpm 73 gig, R9800XT256@438/782, 17" lcd | P3 650mhz laptop, 192 meg, 12 gig | router celeron 466 mhz, 320 meg ram, 25 gig, crux linux | celeron 766 mhz, 128 meg ram, 20 gig, crux linux | chippad xbox, 120 gig | 300 gig usb2

Permalänk
Medlem

de där stämmer inge, man ska tydligen få 5% av pengarna.. stämmer inte heller..

köpte pirates igår, och jag måste säga att de e helt underbart! dock är det lite för lätt... har alla olika unika prylar redan.. så nu e de bara att göra quests å sånt.. vilket skepp e de som kan ha 40 kanoner? hittar inget med mer än 32..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC

köpte pirates igår, och jag måste säga att de e helt underbart! dock är det lite för lätt... har alla olika unika prylar redan.. så nu e de bara att göra quests å sånt.. vilket skepp e de som kan ha 40 kanoner? hittar inget med mer än 32..

Ship of the line tror jag det heter. http://www.addictedtopirates.com/ships/shipoftheline.php
fast den hade tydligen 48 kanoner, large frigate har 40: http://www.addictedtopirates.com/ships/largefrigate.php

Mängden pengar man får när man dividar beror på vilken svårighetsgrad du kör på, ju svårare desto mer får du.

Permalänk

Tycker det är störande att man förlorar stora delar av besättningen när man har delat upp bytet.
Hade 300 man före och 40 man efter.

Plus att man förlorar dom andra skeppen om man har flera

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Man förlorar ju man och utrustning för att man tar en semester från "piratandet" när man delar upp bytet. Ni som har problem med sur besättning, se till att plundra ett skepp då och då och att det alltid finns mat ombord.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC

Om du tycker att det är för lätt så är det bara att starta om på svåraste, då får du kämpa

40 kanoner kan du ha på en Large Frigat (eller vad den nu heter), fick min av kapten Rövskägg.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

hmm.. kapten rövskägg? de blir typ assbeard i spelet

nån som vet var man lättast får tag på royal sloop eller brig of war?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

nån som hittat nån båt som är bättre än "ship of the line" än?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vilket otroligt kul spel.....

Enda nackdelen med det är att det är för lätt.....

Att bli Duke som är högsta graden tar högst några år även om man spelar på swashbuckler.

De hade kunnat göra det lite djupare också men bättre att göra en säker nystart än att göra om för mycket och förstöra spelet.

Det lär komma expansioner och nya uppföljare i framtiden. Spelet har tydligen sålt bättre än vad utvecklarna räknat med. Så nästa gång kanske de vågar satsa mer...

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

De får gärna lägga till möjligheten att starta upp eget piratnäste och bygga ut det med olika faciliteter, samt möjligheten att customiza utseendet på sin pirat.