Sid Meiers Pirates!

Permalänk
Medlem

ship of the line är det bästa du kan hitta hittade ett och kapade det kan säga att det äger hårt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Har spelat detta ett tag nu. Det är en grej jag stör mig enormt på och det är att vinden aldrig ändrar riktning för mig, blåser bara åt vänster. Skitjobbigt när man vill åka till högra delen på kartan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Har spelat detta ett tag nu. Det är en grej jag stör mig enormt på och det är att vinden aldrig ändrar riktning för mig, blåser bara åt vänster. Skitjobbigt när man vill åka till högra delen på kartan.

Antar att du seglar omkring med galleons och dyl. Använd mindre fartyg, själv använder jag nästan bara sloops. Med sloops är det inga problem att segla mot vinden.

Anledningen till att vinden jämt blåser åt ett håll är för att så är det även i verkligheten.

Permalänk

Började igår och fann spelet mycket lätt. Antar att jag har valt fel svårighetsgrad då. Tog Svartskägg som var rankad 2a med mitt andra skepp. Väljer man svårighetsgrad när man väljer vilken nationalitet man ska tillhöra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Började igår och fann spelet mycket lätt. Antar att jag har valt fel svårighetsgrad då. Tog Svartskägg som var rankad 2a med mitt andra skepp. Väljer man svårighetsgrad när man väljer vilken nationalitet man ska tillhöra?

Du väljer svårighetsgrad precis i början där man skriver in namn (Apprentice = löjligt lätt, Swashbuckler = svårt). Jag tror dock inte man får välja svårighetsgrad första gången man spelar, men det är bara att avsluta och starta ett nytt spel igen. Annars kan du ju byta svårighetsgrad efter att du delat upp bytet, men du kommer ha ett rejält försprång eftersom du utfört "svåra" grejor och säkert fått tag i ett bra skepp innan du höjer svårighetsgraden.

Permalänk

Aaaah då förstår jag. Tyckte att jag inte såg någon. Då ska jag starta nytt spel idag. Tack för hjälpen.

Permalänk
Avstängd

Började ett nytt spel idag... Är Spanjor och jag spelar ju så klart som min favorithjälte... Kolla bilden

Bild från Pirates!

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Har någon över huvud taget lyckats vinna över någon flickas fästman på svårighetsgraden Swashbuckler (svåraste)? Det är totalt omöjligt!

Permalänk
Medlem

På vilken tidsperiod gillar ni bäst att börja?? Och spelar det nån roll för handling/svårighet vilken nation man väljer ?

Permalänk
Medlem

brukar börja på 1600...gör som så att jag far runt och tar över alla stor städer utav fienderna till den nation som jag är allierad med,simpel,när alla andra nationer är ute ur bilden så far man runt och tar ihjäl alla pirater och kommer 1:a på listan....sen söker jag upp den där skatten och passar på att söka rätt på min släkt och om jag har lust så skaffar jag en tjej också.

om man bortser från att skaffa den där tjejen och sen att jag börjar vid 1600,så har jag då gjort så gott som allt man kan göra i spelet när året är 1640-50:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Började ett nytt spel idag... Är Spanjor och jag spelar ju så klart som min favorithjälte... Kolla bilden

Bild från Pirates!

Klockren

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

har en fråga!! jag har sökt och letat men hittar inte....

jag undrar hur man kan få reda på vad ett skepp betyder, alltså hur många kanoner den klarar av att ha! lasten ser man ju men aldrig kanonerna! jag tog nyligen över en skuta av en pirat men jag vet ju inte hur många kanoner den kan ha!! finns det något sätt att se mer info om ens båt?

sen undrar jag lite om tidsperioder! är det någon skillnad i spelet beroende på vilken tidsperiod man väljer, varför väljer man period? är det annorlunda skepp eller hur är det?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Anledningen till att vinden jämt blåser åt ett håll är för att så är det även i verkligheten. [/B]

Gör den väl inte? Blåser det i samma riktning flera år i sträck..?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christhebalrog
Gör den väl inte? Blåser det i samma riktning flera år i sträck..?

Vinden varierar sig ju lite, men i allmänhet blåser den västerut. På lägsta svårighetsgraden blåser den dock alltid exakt åt väster.

Permalänk
Medlem

de borde ha så man kan röja i afrika och asien också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Vinden varierar sig ju lite, men i allmänhet blåser den västerut. På lägsta svårighetsgraden blåser den dock alltid exakt åt väster.

Nu fattar jag inte... Vinden kan väl fan blåsa vart den vill? Det kan blåsa från flera vädersträck, dock inte samtidigt. Sen att det oftast blåser åt ett visst håll, gör ju inte det till att det alltid blåser så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://calspace.ucsd.edu/virtualmuseum/climatechange1/08_1.sh... . Eller nåt. I vilket fall så i spelet så blåser det för mig oftast västerut, och drar växelvis åt norr och söder. Det tar ett jäkla tag att ta sig tillbaka från den västra delen med stora skepp.

Permalänk

jag diggar att vinden kanske oftast kommer väster ifrån, men inte alltid...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Har någon över huvud taget lyckats vinna över någon flickas fästman på svårighetsgraden Swashbuckler (svåraste)? Det är totalt omöjligt!

NEJ då.

Det är lätt för mig!

Tänk bara på att du inte bara kan hålla på och slå. du måste parrera också. attackera snabbt efter det att du parrerat.

angående hastighet på fartyget.

Jag använder en Pinnace. Den är riktigt snabb (spelar ingen roll hur många skepp man har i släptåg) i både västlig och ostlig riktning. kom ihåg att bara ha skepp med cotton sails bara.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

tips använd inte warez.

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
tips använd inte warez.

har nån nämnt warez?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
ship of the line är det bästa du kan hitta hittade ett och kapade det kan säga att det äger hårt

Mail delivery skeppet är mycket bättre. Pinnacle serien fast med mest kanoner. Ett "ship of the line" har inte en suck mot det för man kan cirkla runt dom hur mycket som helst utan att dom hinner vända sig mot en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
Mail delivery skeppet är mycket bättre. Pinnacle serien fast med mest kanoner. Ett "ship of the line" har inte en suck mot det för man kan cirkla runt dom hur mycket som helst utan att dom hinner vända sig mot en

mail delivery?
vart hittade du det:)?
hur många kanoner kan man ha på det?
hittade inte skeppet i "pirat boken" över skepp,städer osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen

håller med mangemani.. har boken & allt & inget sådant skepp finns med... ta screenshot & visa...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att han menar detta skepp!

http://www.addictedtopirates.com/ships/mailrunner.php

Visa signatur

I5 12400F, 32GB DDR4, ASUS RTX 4060
Chassi: Asus
Xiaomi 9T pro 128GB
Samsung A54 5G
HTPC = Lenovo L440 Mint Linux

Permalänk
Medlem

mjo det var det ja tänkte ¨på oxå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den franska frigatten med 32 kanoner är tuff att ha, nte många som klarar sig emot den

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jasså=/
jag har ett skepp som kan ha 47 kanoner och 400 man...."ship of the line" heter den.

ÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!! Hur fick du tag på den?????

Har letat efter en sån LÄNGE!!!! De är ju spelest ULTIMATA strids-Skepp!!!!!!!
(Frigat level 3)

"mail delivery" är nog "Mail runner"

Den är ganska skojjig, faktist... men ja vill ha en Ship-Of-The-Line!!!!!!!1

Permalänk

något som vet ifall man kan spela online?

och så letar jag efter ett liknande spel där man istället för att byta skepp och börja om hela tiden, kan uppgradera sitt skepp, göra det bättre, bygga ut/köpa nytt och växa och bli enorm och bli havets härskare!

i detta spel får man ju göra det tills man väljer att betala sina medarbetare och då får man börja om på ett nytt skepp.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk

De funkar med multiplayer på X-Box, vet jag!

Men ja vet inte om de e online.... men det borde funka...