Permalänk

Frågor om: D-Link DI-614+

Har ett par frågor om en: "D-Link AirPlus DI-614+"

1. Klarar den inbyggda switchen både raka och korsade nätverkskablar?

2. Mitt internet går via USB och i och med detta så går det inte att koppla modemet direkt till routern. Men om internet är utdelat på burken som styr routern så borde väl också internet funka över det trådlösa nätet.?

3. Vad är bra respektive dåligt med enheten. (22 Mbps räcker dock för mig)

4. Om jag skulle se mig runt efter ett annat märke ex: Netgear, vilken motsvarande model skulle vara lämlig?

Tack på förhand.

\MVH: Grumpy_SWE

Permalänk
Avstängd

1. Japp inga problemas

2. Specifiera dig mera.

3.

+ Toppad Throughput, lätt installation, 256bits WEP.

- Det enda kassa e att det är en dålig räck vidd.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk

Angående fråga 2:

Dator 1. (Stationär) (Huvuddator)
Har internet via USB modem.
Delar ut (som det är idag) internet och skrivaren över kabel.

Dator 2. (Stationär)
Använder den utdelade internet anslutningen samt skrivaren.

Dator 3. (Bärbar)
Vill att den bärbara ska komma åt internet samt skrivaren över trådlöst.

Undrar även om alla skräck exempel att enheten kopplar ner sig kors och tvär stämmer?

(Tack "deXxor" för svaret hittils)

\MVH: Grumpy_SWE

Permalänk
Avstängd

För att inte det ska skrämma dig ska jag svara på frågan.
"Undrar även om alla skräck exempel att enheten kopplar ner sig kors och tvär stämmer?"
Nej det ska den inte göra, jag skulle dock inte rekommendera D-Link om du är en sådan nisse som sitter uppe på natten och tankar 24/7. Men annars funkar den alldeles utmärkt.

Det du gör när du har routern i hand är att konfigurera med en dator. När det är klart så ger du den ström och sätter den någonstans så nära som möjligt.
Sen drar du TP kablarna till dom stationära. Börja med att försöka att hitta dina stationära när dom är inkopplade till routern. Sen kan du ta in den bärbara i bilden.
Nu är det så att när du surfar via en Router så ska du ställa in så att ditt trådlösanätverks kort är inställd på Infrastruktur, rätt port. Och allt.
Sedan ska allt vara klart.

Lycka till, och för gudsskull säg om något bli snätt

[EDIT]
Angående din nya fråga om du skulle kunna hitta andra märken på routrar?
Det finns ett gäng att välja på, jag skulle inte rekommendera just NetGear utan jag rekommenderar 3com, Linksys, Kvalitet kostar pengar. Måste säga att , ska du använda ditt wlan som "wlan" eller ska du endast använda för att dela ut skrivare och internet?
Isf tycker jag att 22mbit är lite onödigt fort. 11mbit räcker gott o väl om du inte har en snabbare internet hastighet.

Det du behöver kolla på om vi tar dina frågor igen är:

1. Kolla om din router har stöd för MDI/MXI
Vilket menas att din router klarar korsade kablar.

2. Kolla om din router klarar 802.11b vilket är 11mbit, om du vill ha 22mbit så är det 802.11b+ som gäller.

3. Kolla märket. Som sagt så rekommenderar jag 3com och Linksys och andra kända märken där du får vad du betalar för.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]