World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

Ni har själv valt att spela på en pvp-server så varför gnäller ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne

Han gnäller nog för att det är ju så fegt att göra så. Men men brukar komma tillbaks på en för eller senare.. Sen upplever jag att Horde är mer omoraliska än Humans (Jo, i spelet ska det nog vara så) när det gäller spelarna som spelar raserna.
Sen upplever jag också att äldre folk visar mer respekt än snorungar. Jag och min guild kollade på när -Curse- guilden (Stormscale) spankade en drake idag. Vi är alliance, dom tog det väl och tyckte det var roligt med publik.

Permalänk
Medlem

PVP = alla ska kunna döda alla när som helst... Spelar väl ingen roll om du slåss mot mobs och horde kommer bakifrån, ok de fegt men fan inget fel på det eftersom ni själv valt PVP och kan göra samma sak mot dom.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

att horde är Omoraliska är ju inte så mysko de är ju kräck råkat ut för mycket som jag tycker är helt okej kommer det en grupp på 5 horde och dödar mig så inte börjar jag yla för det kommer det en horde och jumpar mig i ryggen när jag slaktar en mob så vist. men just det där med att som *börjar bli tjatig* som lvl 40 och högre gå till områden där dom vet där endast finns low level och börja hacka runt är så jävla retligt.

jag förstår inte enns vad det roliga är? det är ju kanppast så dom kan skryta om hur duktigt dom var när de slaktade spelare 25 levels under sig själv?oO

aje man behandlar spelare som man bill bli behandlad. loggade snällt min low lvl gubbe sisst det hände och jagade hordsen till han loggade/ressade sin kropp på cemetery knappast Oväntat killen sög när han mötte spelare på samma lvl

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dangi
att horde är Omoraliska är ju inte så mysko de är ju kräck råkat ut för mycket som jag tycker är helt okej kommer det en grupp på 5 horde och dödar mig så inte börjar jag yla för det kommer det en horde och jumpar mig i ryggen när jag slaktar en mob så vist. men just det där med att som *börjar bli tjatig* som lvl 40 och högre gå till områden där dom vet där endast finns low level och börja hacka runt är så jävla retligt.

jag förstår inte enns vad det roliga är? det är ju kanppast så dom kan skryta om hur duktigt dom var när de slaktade spelare 25 levels under sig själv?oO

aje man behandlar spelare som man bill bli behandlad. loggade snällt min low lvl gubbe sisst det hände och jagade hordsen till han loggade/ressade sin kropp på cemetery knappast Oväntat killen sög när han mötte spelare på samma lvl

Jag tror nog inte vi i Alliance är så mycket bättre. Det är faktiskt krig så man får räkna med att få smisk av folk som är högre levels, även om det känns fegt. Sedan är det ju en hel del som är 10-20 levels under än själv som ska börja hacka på än när man rider igenom deras områden. Då är det klart dom får smaka på lite damage.

Permalänk
Medlem

vist självklart ja dör *eller jo det gör jag ju*av att en high lvl smiskar mig med det är grymt jobbigt när de kommer till redridge med raid grupper som sagt du lirar ju själv aliance så du borde ju veta lika bra som mig att dom flesta där är low lvl sen måste jag säga att som Horde på ravencrest har ja faktiskt inte sett allt för mycket raid grupper i horde low lvl områden var väll en gång då men de var faktiskt bara snälla rädda mig från en stor elak mob som jaga mig ^^ hehe

aje alla har rätt till sin åsikt jag tycker bara man kan ge tusan i low lvls har själv en lvl 40+ och känner inte direkt att jag får ut nå nöje av att gå och döda folk småttingar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Andron har fel. du måste aktivera kontot med en retail-cdkey först. köpa spelet alltså.

Japp. Jag fick svar från blizzard nyss:

Citat:

Hello,

You will need to purchase the full box from your retailer to upgrade your trial account to a real account. We might offer to sell authentication keys online in the future, but unfortunately we can not offer this service at this time.

Regards,

Blizzard Europe Entertainment
Greg B.
Billing Support
www.wow-europe.com

Permalänk
Medlem

Hoho!

1. Guilden jag är med i bestämde att det skulle liras på en pvp-server så det var bara att hänga med!

2. Contested = ingen afk! Jag vet, gammal vana bara att plita in ett afk när jag är "borta" från liret!

3. Valt att lira på pvp-server! Japp, det har jag gjort därför klagar jag inte heller annat än att jag funderar över "nöjet" att döda någon som är så långt under i level att den dör bara någon högre level tittar på honom/henne!?

Inga problem för mig, de kan döda mig hur mycket de vill. Jag bara hämtar mitt lik eller "revivar" vid kyrkogården. Men jag skulle personligen inte se något nöje att döda någon låglevel bara för att djävlas med honom/henne! Vill jag ha en fight, då hoppar jag på någon som är ungefär i samma region gällande level som mig själv!

Lirar på Warsong, mycket trevliga köer där!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Vill man inte bli dödad eller utsätta sig själv för risken av att bli dödad, skall man hålla sig ifrån Contested Territory tills man blir lite högre lvl, eller accepterar att det är free-for-all vad gäller PK, alla tänker/tycker nämligen inte som du.

Cut the crap och vänta på honor-systemet, ingen idé att gnälla.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nu frågar jag igen:.

Vart/hur får man DÖDA stora fågel i westfall?

När jag spelade betan så var det ett par i lvl20 som höll på att slå på fågeln ~elite 30-35 tror jag det var.

Hur får man det questet?

Permalänk

Nån som har planerat några turneringar i Free-for-all-PvP-arena i STV än?
Lade märke till att de i samma grupp inte kan attackera varandra, så 2st lvl24-25 mot en lvl30 t.ex skulle ju kanske bli jämt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ovanligt feg horde åker till leakshire och dödar lvl 17-20 fast dom är lvl 40+

ett trevligt alternatvi kunde ju vara att det fanns nån form av level restriktion så att en level 40 inte kan hoppa på lvl 15

jag har iget imot lite pvp men just det där med att hore verkar ha satt det i system. på BB händer det åtminstonde varje dag medans på RC har jag aldrig märkt av att Aliance kommer i massor bara för att få lite lätta kills. ioaf det kan ju vara dumt att gämföra servrar men men

Tror du kommer göra samma sak sen

Jag åkte över till andra ön.. Sen sprang 20minuter.. Kom fram till ett Tauren läger.. Smyger in och dödar dom som säljer vapen/armor ~lvl20.. Tar vanish och smyger ut igen..

Då kommer massor med taurens(folk) och kollar och letar efter mig.. FATTA hur kul det är.

Men jag fick problem.. Andra gången jag gjorde det kom en shaman i lvl55 och dödade på som fan.

Det tar ju ingen skada.. Dom kommer ju upp efter 2min sen

Permalänk
Medlem

då har man 225 i first aid då

kan man göra heavy mageweave bandage?

Den som spelar på Shadow Moon och som vill kan adda mej på deras buddy list "Dunpeal" heter jag, för tillfället lvl25 Warrior.

spelar mycket dagligen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Vill man inte bli dödad eller utsätta sig själv för risken av att bli dödad, skall man hålla sig ifrån Contested Territory tills man blir lite högre lvl, eller accepterar att det är free-for-all vad gäller PK, alla tänker/tycker nämligen inte som du.

Cut the crap och vänta på honor-systemet, ingen idé att gnälla.

Jag gnäller inte. (Ok, lite grann kanske! ) Bara undrar rent allmänt hur man kan tycka det är kul att slå ihjäl någon som är 35 levels under en själv? Jag vet att det är min fundering och andra inte bryr sig!

Nu ska jag "cut the crap" och in i contested igen. Det är lite kul att se vem som har ihjäl mig härnäst!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Tror du kommer göra samma sak sen

Jag åkte över till andra ön.. Sen sprang 20minuter.. Kom fram till ett Tauren läger.. Smyger in och dödar dom som säljer vapen/armor ~lvl20.. Tar vanish och smyger ut igen..

Då kommer massor med taurens(folk) och kollar och letar efter mig.. FATTA hur kul det är.

Men jag fick problem.. Andra gången jag gjorde det kom en shaman i lvl55 och dödade på som fan.

Det tar ju ingen skada.. Dom kommer ju upp efter 2min sen

smo jag nämde är r edan ganska hög lvl och nej jag gör det inte

asså folk får väll göra som de vill men ja tycker bara de är förjävla synd de ska gå å tracka low levels kom och sloss mot nån i samma level istället visa att de inte bara är blåbär

Citat:

Cut the crap och vänta på honor-systemet, ingen idé att gnälla.]

eeeh vad är ditt problem då tar du åt dig? och försök iaf lära dig skillnaden mellan gnälla och diskutera eller ja.. jag försökte iaf diskutera :F

jag bara påpekar att jag tycker det är synd att de finns så många blåbär som är för kass för att slåss mot folk i sin egen level utan istället hänger där de lägre level peepens är

alltså ja ville inte starta nån stor diskus av detta som sagt jag har min lvl 40+ och jag ser ingen anledning till att gå och döda små levels utan jagar hellre folk som kan göra motstånd

men vill ni så gärna döda lower levels så gör så ja ville bara framföra vad Jag tyckte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

smo jag nämde är r edan ganska hög lvl och nej jag gör det inte

asså folk får väll göra som de vill men ja tycker bara de är förjävla synd de ska gå å tracka low levels kom och sloss mot nån i samma level istället visa att de inte bara är blåbär

eeeh vad är ditt problem då tar du åt dig? och försök iaf lära dig skillnaden mellan gnälla och diskutera eller ja.. jag försökte iaf diskutera :F

jag bara påpekar att jag tycker det är synd att de finns så många blåbär som är för kass för att slåss mot folk i sin egen level utan istället hänger där de lägre level peepens är

alltså ja ville inte starta nån stor diskus av detta som sagt jag har min lvl 40+ och jag ser ingen anledning till att gå och döda små levels utan jagar hellre folk som kan göra motstånd

men vill ni så gärna döda lower levels så gör så ja ville bara framföra vad Jag tyckte

alla n00bs som hänger där d lägre peepsen e?

haha. aja, du har missat charmen med wow måste jag säga. lr så har du fortfarande roliga quests kvar att göra

Permalänk
Medlem

jag har väll gjort det

ioaf ser ja inte va quests har att göra med att komma med två raid grupper till redridge

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha raid av nån alliance guild mot ratchet och xr på ravencrest, den blev inte så lyckad för dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Nu frågar jag igen:.

Vart/hur får man DÖDA stora fågel i westfall?

När jag spelade betan så var det ett par i lvl20 som höll på att slå på fågeln ~elite 30-35 tror jag det var.

Hur får man det questet?

Den är lvl 26 tror inte den hör till något quest.

http://www.thottbot.com/index.cgi?n=395279
daggern han droppar tackar man inte nej till direkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Den är lvl 26 tror inte den hör till något quest.

http://www.thottbot.com/index.cgi?n=395279
daggern han droppar tackar man inte nej till direkt

Så han är bara där ibland på random plats?

Permalänk
Medlem

"The spider cave north of Brackenwall (Swamp of Sorrows)"

Var ligger den grottan? (Jag verkar inte kunna hita Brackenwall)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

finns det någon rolig instans för en level ~30 horde?

Permalänk
Medlem

Hmm är förvirrad. vet inte om jag ska satsa på skinning/leatherworking Lr mining/blacksmith är en lvl 42 troll rouge.
Mining skill 238 Skinning skill 276.

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
finns det någon rolig instans för en level ~30 horde?

http://wow.allakhazam.com/Level_Chart.html

Gnomeregan, BFD, RFK kanske?

Permalänk
Medlem

har precis börjat med en ud rogue och undrar om det är Assassination, Combat eller Subtlety jag ska satsa på för PVP. några tips?

Permalänk
Medlem

Är liiite oklart gällande totems.

Alla totems är i stort sett bra (som det redan sagts), men vilka anses vara bäst i PVP (under stridens hetta)? Som jag förstått nu så kör man på den som ger strength under strider, eartbind när man vill fly eller allmänt jävlas, healing när man behöver heala sig (och gruppen). Men magma totem, är den bra i PVP eller duger den bäst till en grupp mobs? Och windfury totem, den är väl knappast nödvändig när man senare har windfury som imbue?

Windwall totem är väl egentligen inget man använder mer än när ett gäng med hunters attackerar? Och eftersom jag ska göra en meleegubbe så är den egentligen inte värdefull alls då jag direkt går till attack mot fienden (eller om jag måste fly, och då är det eartbind som gäller, vartefter jag förvandlas till ghost wolf ).

Och gällande stoneskin... den är ju bra, men i vilka tillfällen passar den? Kanske passar bra mot svårare fiender, men då är ju strength of earth fortfarande det bästa(?) alternativet. Lite hugget som stucket där kanske. En smaksak mer eller mindre..

Och imbues, det är inget man varierar med när man väl får windfury, utan man håller sig till den? Eller finns det nån annan som kan vara värd att kombinera med mot mobs/pvp? Det är i alla fall den "imbuen" jag ska satsa på senare.

Scenario: Möter en fiende.. På med lightning shield, windfury imbue, närmar mig fienden, frost chock, sedan attackerar jag. Placerar ut strength of earth totem och fortsätter striden (detta skriver jag mest för min egen del för att få det klart för mig hur jag ska hantera i en vanlig strid, är lite svårt att holla koll på sakerna i början hehe).

Om det är rörigt skrivet så ber jag om ursäkt och pekar på klockan.

Blev en del frågor, tackar för den som tar sig tid och ger svar. Mistar intarnet får gärna svara mig igen.

Edit: EN fråga till. Tror förresten jag redan ställt den här, men iaf. Vilken/vilka stats är viktigast för shaman? Strength, agility, stamina osv. Stamina är ju alltid nödvändigt, men är det något speciellt som är bra för just shaman?

Edit 2: En personlig fråga till mistar intarnet också. Vilket vapen använder du?

Än en gång, mycket tacksam för svar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ganska kul att ta över Lakeshire på 5 pers när alla är över lvl 50 :), jag och 2 till ska släppa lös varsin lvl 58 mekanisk yeti där i morgon. Lirar på Bloodscalp, ta er dit om ni vill se nåt kul.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne

Klart att det kommer bli krig... när man är i närheten av att ha samma lvl som motståndarna.
Det som är retligt är man försöker lösa KÄNDA quests som horde vet att aliance gör ofta. Campa runt quest stället och hoppa fram när man är skadad som fasen, det är IRRITERSAMT. Inte nog med att man inte har en chans utan man missar questen på köpet.

Men men....vänta till jag får min warhorse vid lvl 40..... då skall vi ut och jaga hordes. 9 levels kvar..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

weee.. Klarade Test of rightenous igår.. Får ju lov att säga att som en level23 är det vapnet helt underbart.. går inte att jämföra.. Kan utan problem ta på mig en 3-4 Humanoinds level 21. Och endast behöva hela kanske gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Är liiite oklart gällande totems.

Alla totems är i stort sett bra (som det redan sagts), men vilka anses vara bäst i PVP (under stridens hetta)? Som jag förstått nu så kör man på den som ger strength under strider, eartbind när man vill fly eller allmänt jävlas, healing när man behöver heala sig (och gruppen). Men magma totem, är den bra i PVP eller duger den bäst till en grupp mobs? Och windfury totem, den är väl knappast nödvändig när man senare har windfury som imbue?

Windwall totem är väl egentligen inget man använder mer än när ett gäng med hunters attackerar? Och eftersom jag ska göra en meleegubbe så är den egentligen inte värdefull alls då jag direkt går till attack mot fienden (eller om jag måste fly, och då är det eartbind som gäller, vartefter jag förvandlas till ghost wolf ).

Och gällande stoneskin... den är ju bra, men i vilka tillfällen passar den? Kanske passar bra mot svårare fiender, men då är ju strength of earth fortfarande det bästa(?) alternativet. Lite hugget som stucket där kanske. En smaksak mer eller mindre..

Och imbues, det är inget man varierar med när man väl får windfury, utan man håller sig till den? Eller finns det nån annan som kan vara värd att kombinera med mot mobs/pvp? Det är i alla fall den "imbuen" jag ska satsa på senare.

Scenario: Möter en fiende.. På med lightning shield, windfury imbue, närmar mig fienden, frost chock, sedan attackerar jag. Placerar ut strength of earth totem och fortsätter striden (detta skriver jag mest för min egen del för att få det klart för mig hur jag ska hantera i en vanlig strid, är lite svårt att holla koll på sakerna i början hehe).

Om det är rörigt skrivet så ber jag om ursäkt och pekar på klockan.

Blev en del frågor, tackar för den som tar sig tid och ger svar. Mistar intarnet får gärna svara mig igen.

Edit: EN fråga till. Tror förresten jag redan ställt den här, men iaf. Vilken/vilka stats är viktigast för shaman? Strength, agility, stamina osv. Stamina är ju alltid nödvändigt, men är det något speciellt som är bra för just shaman?

Edit 2: En personlig fråga till mistar intarnet också. Vilket vapen använder du?

Än en gång, mycket tacksam för svar.

Jag använder inga totems vid solospel, är helt enkelt slöseri med mana. ev. kan en earthbind vara bra om man måste fly, eller ev. en stoneclaw om beasts jagar dig.
Windfury e la ganska bra. Men Rockbiter är i min mening minst lika bra. Fördelen med rockbiter är att du får en jhämn och fin dps och kan då planera din grinding bättre (typ äta efter den här mobben). Använder du windfury så går d ibland fort, ibland sakta att döda och planeringen blir svårare då.

En grej till, frost shock i början. det är oxå en ovana jag har fått. Vad e d för mening med det egentligen? man vill ju börja slåss så fort som möjligt. så skippa den. frosten skall du självklart använda då fienden försöker fly, eller ev flame shock på rogues som försöker fly, för då kan dom inte stealtha.

stats: kör man melee: str/sta, kör man elemental: int/sta

edit: windfury totem kommer till använding i grupper då det är fler än du som kör melee. Jag har vart med om vissa slag (magikern i slutet av SM library) som har gått ner ruskigt fort när 2 warrior fått in windfuru med sina 2h samtidigt