World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

Bah!

Our technical team is currently planning an extended timeframe for this maintenance, from 7:00 to 15:00 (GMT+1) instead of the usual 7:00 to 11:00.

Kan hoppas på:

Please note that some realms will probably be back online before 15:00, check the Realm Status page for continuous updates.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
"The spider cave north of Brackenwall (Swamp of Sorrows)"

Var ligger den grottan? (Jag verkar inte kunna hita Brackenwall)

Swamp of Sorrows ligger öster om Duskwood. Du måste springa upp vid Darkshire (jobbigt som horde) och sedan österut förbi Deadwind Pass och senare är du i Swamp of sorrows. Om jag inte minns fel ligger grottan utmed de södra bergen om man har gått förbi staden österut.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk

Blizzard får fasen ta och fixa problemen med disconnections!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Bah!

Our technical team is currently planning an extended timeframe for this maintenance, from 7:00 to 15:00 (GMT+1) instead of the usual 7:00 to 11:00.

Kan hoppas på:

Please note that some realms will probably be back online before 15:00, check the Realm Status page for continuous updates.

Wieee........ =/ Vi får se fram emot 20+ personer som kommer whina om detta när de kommer hem från skolan. *Bygger barrikad*

Visa signatur

^^

Permalänk

Jag hoppas bara att faktiskt fixar något under dessa 8 timmar. Som alla jäkla disconnections t.ex.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag hoppas bara att faktiskt fixar något under dessa 8 timmar. Som alla jäkla disconnections t.ex.

Säker på att problemet inte ligger hos dig? Jag har bara blivit disconnectad två gånger och det var första helgen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Problem med disconnections verkar vara ett generellt problem så det är ju nått med wow som orsakar det. Nån inompabilitet med nått, jag har ingen aning om vad men det är blizzards skyldighet att ta reda på och informera om det. Jag har inga konstigher på min dator och alla andra spel funkar problefritt, internet är stabilt osv, så att det ligger i wow känns ju rätt solklart. Sen att det inte är wow i sig som är instabilt är en annan sak men som sagt nån inkompabilitet måste det ju vara och det är inte de betalande kundernas skyldighet att ta reda på vad.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig blivit disconnectad, förutom när man är AFK i ett par hundra år.

Visa signatur

^^

Permalänk

Nähä, vad kul för dig då. Men sen vet du ju inte vad det beror på, lika lite som jag vet varöfr jag BLIR disconnectad. Så problemet kvarstår för mig, och det borde ju rimligtvis vara blizzard som ska fixa det.

Sen räcker det med 30 min eller nått afk för att man ska bli disconnectad

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Edit: Nevermind.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Helt sjukt om vi ska behöva vänta tills 15:00 för att kunna spela igen. Är det helt säkert att dom kommer upp först då?

Permalänk

Det var liksom inte menat som nått påhopp, jag ville bara påpeka att det spelar ingen roll för de som har problem ifall det funkar för vissa andra.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Helt sjukt om vi ska behöva vänta tills 15:00 för att kunna spela igen. Är det helt säkert att dom kommer upp först då?

Vissa realms kan komma upp tidigare står det.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

ok medans jag väntar på att servern ska komma online igen så undrar jag lite om man skulle kunna få lite feedback på en hunter talent spec

gärna med kommentarer =P

--------------------------------------------------------------------

Beast Mastery Talents (8 points)

# Improved Aspect of the Hawk - 5/5 points
Increases the Ranged Attack Power bonus of your Aspect of the Hawk by 20%.

# Improved Aspect of the Monkey - 3/3 points
Increases the Dodge bonus of your Aspect of the Monkey by 3%.

Marksmanship Talents (35 points)

# Efficiency - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shots and Stings by 10%.

# Lethal Shots - 5/5 points
Increases your critical strike chance with ranged weapons by 5%.

# Improved Hunter's Mark - 5/5 points
Increases the Ranged Attack Power bonus of your Hunter's Mark spell by 15%.

# Aimed Shot - 1/1 point
An aimed shot that increases ranged damage by 70.

# Mortal Shots - 5/5 points
Increases your ranged weapon critical strike damage bonus by 50%.

# Improved Serpent Sting - 5/5 points
Increases the damage done by your Serpent Sting by 10%.

# Hawk Eye - 3/3 points
Increases the range of your ranged weapons by 6 yards.

# Ranged Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with ranged weapons by 5%.

# Trueshot Aura - 1/1 point
Increases the Ranged and Melee Attack Power of party members within 30 yards by 30.

Survival Talents (8 points)

# Precision - 5/5 points
Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

# Lightning Reflexes - 3/3 points
Increases your Dodge chance by 3%.

Permalänk
Medlem

nej nu blir jag lessen när blizzard extendar på sportlovet och inte på en vanlig vecka.... BUHUUU!

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

Vart kan man ändra betalningsmetod? Jag hittar inget på manage account.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

http://www.wow-europe.com/en/serverstatus/ ser att många redan är uppe.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Upp med ravencrest nu!

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
http://www.wow-europe.com/en/serverstatus/ ser att många redan är uppe.

jag vet inte va du ser men alla är röda för mig

Permalänk
Medlem

nu tog dem ned varenda server dom startat upp

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
nu tog dem ned varenda server dom startat upp

Maintenance...

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Vart kan man ändra betalningsmetod? Jag hittar inget på manage account.

Undrar jag också.

Permalänk
Medlem

e la bara att vänta tilsl kl e efter 15.00 jag kommer inte få spela förens efter kl 22.00 i o med att jag jobbar eftermiddag i dag. lite surt men det e ingen fara för det, lirar som Horde rogue, orc level 27 igår. heter durga sitter på Azjol-Nerub servern i guildet Whiskey. jag vet, skumt namn, var inte ja som kom på det.

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Maintenance...

!!!!!!!!!!

De tog ner servrarna vid 7, sen gick 10 st upp för ett tag sedan, sen gick dem ner igen...

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Jag använder inga totems vid solospel, är helt enkelt slöseri med mana. ev. kan en earthbind vara bra om man måste fly, eller ev. en stoneclaw om beasts jagar dig.
Windfury e la ganska bra. Men Rockbiter är i min mening minst lika bra. Fördelen med rockbiter är att du får en jhämn och fin dps och kan då planera din grinding bättre (typ äta efter den här mobben). Använder du windfury så går d ibland fort, ibland sakta att döda och planeringen blir svårare då.

En grej till, frost shock i början. det är oxå en ovana jag har fått. Vad e d för mening med det egentligen? man vill ju börja slåss så fort som möjligt. så skippa den. frosten skall du självklart använda då fienden försöker fly, eller ev flame shock på rogues som försöker fly, för då kan dom inte stealtha.

stats: kör man melee: str/sta, kör man elemental: int/sta

Frost chock i början. Det är en instant spell, slösar ingen tid alls, slöar ner fienden om han skulle försöka fly, samt delar ut en hyffsad skada. Sen är det bara att springa ikapp (detta beror ju lite på motståndarens level såklart om han konfronterar eller ej).

Hmm blir det verkligen sån stor tidsskillnad mellan windfury och rockbiter. Tillsammans med flurry blir det nog fint med wind.

Citat:

edit: windfury totem kommer till använding i grupper då det är fler än du som kör melee. Jag har vart med om vissa slag (magikern i slutet av SM library) som har gått ner ruskigt fort när 2 warrior fått in windfuru med sina 2h samtidigt

Men i detta läge skulle jag använda strength of earth totem istället, eftersom jag har windfury som imbue. Styrkan ökar skadan i melee och hjälper till med sköldens block.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

finns det någon sida med talents man ka kolla?? jag kör paladin o har bara satt ut lite på vad jag tycker e bra kanske ska kolla upp det innan man sätter på något man kommer ångra

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk

Jag undrar samma sak. En fin sida med rekommenderade talentbuilds för olika spelstilar skulle vara trevligt

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Här

www.thottbot.com
Kika där också, men den sidan bör väl alla redan veta om. Brukar kunna få lite info om man följer kommentarerna också.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

blir nog raid ikväll får se vart den blr av , själv är jag lvl 45 ne rogue nu btw var lär jag mig bättre bandage än silk är expert i first aid

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400