Permalänk
Medlem

Hastighet BBB

Hejsan
Jag undrar om de som har BBB 8/1 kan testa sin uppkoppling och tala om vilken hastighet ni har. När jag testar så har jag på dagtid 6.9Mbit och på kvällen mellan 1-3Mbit. BBB vill inte ta emot en felanmälan utan de säger att det är bara så och att jag får acceptera att det är så dålig hastighet. Har kört in TCPoptimizer och även ett program som heter CableNut utan att det hjälper.
Har 1500 m till station och enligt Telia så är kopparn helt ok.
Just nu så ligger jag på 1.3- 1.45mbit vilket jag anser vara kasst, vet att man inte kan räkna med att få hög hastighet hela tiden men att droppa så mycket låter helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Du får dessa resultat via tptest antar jag?

skiljer sig udp/tcp ?

osv osv...

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är klart fel när hastighen är så pass låg, men den inbitna försvarssidan kommer att säga "UPP TILL 8Mbit/s".

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

UDP ligger stabilt på 7.1 och jag vet att det är upp till men jag tycker inte att man ska droppa så mycket.

Permalänk
Medlem

Känns lite som överbelastning.

Permalänk
Medlem

Re: Hastighet BBB

Jag tycker att skall ringa igen och klaga. Hota med att du inte kommer att betala full månadsavgift tills de rättat till problemet.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara telia som i sverige leker med "adsl over atm" medan övriga aktörer kör ethernet rätt ut i telestationerna ?