Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

slår sönder ett staket/barrikad tror jag det var

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag vet inte om jag kan säga att det är värt varenda krona just nu, jag är lvl66 och jag får lov att säga att det börjar bli riktigt jävla drygt att det inte finns något content alls i princip.
Bara grind som gäller hela tiden.
Säkerligen grindat 9 av 15 levlar om inte mer.
Funcom borde lagt ner mycket mer tid på 50+ än vad dom gjort, men jag antar att dom var tvungen att stressa ut det för att göra finansiärerna lyckliga.

Du lvl 66 är rätt extremt. Typ några dryga procent från toppskiktet har nått de levlarna. Hade jag varit Funcom så hade jag inte lagt krutet på höglevel material då det officiella släppet var igår.
Nu har jag lirat sen i lördags och är ingenstans i närheten av var du är... hur långt tror du de dödliga kommit som började för några timmar sedan :).

Nä är man lite hardcore får man räkna med att lida lite i ett nytt MMORPG. Bara efter 2 patchar så har saker redan förändrats och putsats för nya spelare. Tar man det lugnt så får man dra nytta av det och det finns fördelar med att vara slö.
Dock finns det ju fördelar med att vara bland de första på en server också... stabilitet och content är inte en av dem tyvärr.

Oj, det kan inte varit särskilt skoj att vara så hög level och inte få lov att sälja sina saker via banken :(.

Permalänk
Medlem

Nån som vet nått sätt att testa spelet? Vill se om nuvarande dator klarar det på lägsta grafik, har bestämt att inte köpa ny föräns i höst. Vill veta om jag kan börja lira nu på låg grafik

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nån som vet nått sätt att testa spelet? Vill se om nuvarande dator klarar det på lägsta grafik, har bestämt att inte köpa ny föräns i höst. Vill veta om jag kan börja lira nu på låg grafik

Prova
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
När började du spela och hur mycket har du spelat per dag?
Verkar ju tråkigt om det går för fort att lvla.

Jag började spela förra lördagen, men det finns flertalet ToS som blev lvl80 på runt 4 dagar speltid.

Nu kör inte jag ToS men snabbt går det alltid, fast grinden i slutet är riktigt irriterande, men det är ju bara att köra på.
Man kan ju inte ge sig nu!

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Är level 6, är det bara jag som tycker att allting är oerhört rörigt?
Man måste minimera och maximera kartan för att se vart man ska. Vet inte vart man tränar, om man ens kan det osv.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Avstängd

Ja, det var lite rörigt i början, lvl20 nu, och det mesta har löst sig

HoX, galen dmg dealer

Permalänk
Medlem

Kan ni inte heller komma in på de officiella forumen?

Fy vad usel framerate jag har.. Står jag i Conarch Valley och tittar ut så har jag dryga 11fps.. Allt på max visserligen, men bara 17fps med allt på medium ?!

Kör XP nu efter jag formaterat om. När betan slutade och jag körde vista sp1, hade jag typ 30fps alltid överallt.. Vad kan detta bero på?
Suck, blir väl att formatera igen. XP är så jävla sämst alltså, har man kört Vista och bytar ner till XP är det som att gå från smör till margarin, örk..
Buggit äckligt segt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar det flest svenskar på? Har svårt och bestämma mig för vilken jag ska spela på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vilken server spelar det flest svenskar på? Har svårt och bestämma mig för vilken jag ska spela på.

Jag tror nog Fury verkar vara den server som svenskarna verkar ha fastnat vid

Dom har tydligen expanderat den lite nu också, så det är bara hoppa in på Fury tycker jag !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Prova
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Den litar man inte riktigt på Spel går oftast att köra på lägre Finns det ingen demo lr så?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Den litar man inte riktigt på Spel går oftast att köra på lägre Finns det ingen demo lr så?

Vad har du för grafikkort då? Säkert någon som har samma.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

får man med gameplay när man köper age of conan?

Permalänk
Medlem

jag å min kompis har börjat köra men vi kan inte se varandra fast vi är på samma ställe någon som vet hur man fixar det?

Visa signatur

DEATH LOOMS NEAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Vad har du för grafikkort då? Säkert någon som har samma.

Sitter just nu på ett Geforce 4

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Jag tror nog Fury verkar vara den server som svenskarna verkar ha fastnat vid

Dom har tydligen expanderat den lite nu också, så det är bara hoppa in på Fury tycker jag !

Gick inte och göra ny Char där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjossanmannen
jo, min polare hade nått liknande problem, han hade ett x850, satt typ 2h och vänta på att han skulle få sp1 till vista klart igår, sen när vi skulle spela så var bilden svart i början där det ska komma upp vilka som gjort spelet osv, och till slut kommer bara en bakgrund upp, ingenting annat :/ så du är inte ensam om problemet :/

: /

När jag efter att ha sett min tråd på officiella techsupportforumet försvinna till sida två efter två minuter och jag kom på mig själv med att börja tänka på att installera om windows installerade jag om spelet istället

Och nu, lo and behold, har jag kommit ända till karaktärsbyggaren! Coola grejer, nu ska vi se hur mycket längre det bär..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-LINK
jag å min kompis har börjat köra men vi kan inte se varandra fast vi är på samma ställe någon som vet hur man fixar det?

är ni i samma instans?
testa att gå i grupp och zona

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter just nu på ett Geforce 4

Det lär inte räcka långt.... Det är några år gammalt

Jösses vad aquilonia och stygia är vackert.. Till skillnad från fula Cimmeria
Tror nästan jag "flyttar" till Stygia och gör quests där istället

Spelar på Bori, bara för att det är nära mitt namn =P
Ser inte meningen med pvp-servrar, eftersom pve-servrarna också är pvp där det gäller, dvs i border kingdoms och runt alla battle keeps osv osv.
Man har ju fortfarande sieges och pvp där ute och pvp minigames, men utan att man blir gankad när man questar, står och chattar eller såfort man går till kylen och tar en öl..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Det lär inte räcka långt.... Det är några år gammalt

Borde funka på låga inställningar tycker man, spelade ju Quake 4 på integrerat grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Borde funka på låga inställningar tycker man, spelade ju Quake 4 på integrerat grafikkort

Jo men, ett modernt spel på lägsta inställningarna är alltid fruktansvärt skadligt för ögonen. Nästan lika bra att hålla sig till WoW då, då slipper man iallafall bli deprimerad av hur fult AoC ser ut på dom inställningarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jo men, ett modernt spel på lägsta inställningarna är alltid fruktansvärt skadligt för ögonen. Nästan lika bra att hålla sig till WoW då, då slipper man iallafall bli deprimerad av hur fult AoC ser ut på dom inställningarna

Haha, spelar inget av dem Har dock tänkt köra på Age of Conan eller WoW nu till sommaren, känns ju skojjigare o ta Age of conan då faktiskt, det är ju mer framtid i det

Dock lär jag ju inte köpa ny burk föräns till hösten, då nya saker kommit. Men det skulle ju va kul o kunna lira nu (om än väldigt fult) för att ha en karaktär när man fixar nya datorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni också problem med otrolig låg fps (10-20)? Har sett fram mot detta spel rätt så länge nu men när jag spelar så är det fruktansvärt segt, jag har på lowest settings och ligger ändå mellan 10-20 i fps. Läste runt på lite forum att man minst skulle ha 2.5gb RAM och helst 756mb grafikkort för att få detta spel att gå bra.

Någon som har lika "dålig" dator som jag och ändå har fått det att fungera vettigt?

Jag har 1gb RAM, 3ghz processor och Nvidia 8500 GT grafikkort.

PS. Jag har även läst denna post från officiella forumet http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?p=106483&poste... DS.

Permalänk
Medlem

minst 2gb ram är bra iaf.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

En polare fick sitt spel idag. Man manualen var inte i där. alltså ingen cd nyckel. Vad ska han då göra?

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Vadihelvete. Jag har ju redan 2gig ram i datorn. Glömde bort det :whoco5:. Vart fan kan felet ligga då?

Permalänk
Medlem

va har du för cpu?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
En polare fick sitt spel idag. Man manualen var inte i där. alltså ingen cd nyckel. Vad ska han då göra?

Kontakta dom där du köpte det. Vad annars?

Permalänk
Medlem

cpu? Jag har Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz... Det konstiga är att jag gjorde nyss ett "requirement-test" från http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Där står det att jag har två processorer som är igång? Är det där felet ligger kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kontakta dom där du köpte det. Vad annars?

Inte en aning. Men de kan ju säga "Hur ska vi veta att du inte fått det"

Är det fler som har samma problem?

Visa signatur

Mmmmm